• 9
  • 10
2025-09-07, 18:02
Medlem
S är ett stort parti, jag tycker de flesta inom
partiet är ärliga. De säger att migrationen var
för stor och att nedläggningen av kärnkraften
skulle skett långsammare.

Magdalena Andersson har sagt en del oärliga saker. Men hon är ingen överste präst över
S. Hon har sina fel och brister
Citera
2025-09-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Öhh, jag kan inte hjälpa dig att fatta saker du ändå inte vill begripa. Jag har skapat min poäng och resten kan googlas om man inte var född för 10-20 år sedan och ingår i den allmänbildning som du uppenbart saknar.
Ja du får nog hjälpa till! Jag har följt M sedan mitten av 70-talet. Det ända man har stramat åt är invandringen efter 2014 då det gick helt fel. Vad tänker du på annars?

Inte bara S som byter åsikter hela tiden! Såg i går att V var upprörda att sänkningen av matmomsen skulle kosta staten 20 miljarder, roligt med tanke på att dom just krävt sänkt matmoms tidigare!
Citera
2025-09-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
När sossar fifflar handlar det om en felbetald Toblerone,
Sahlins affärer handlade om upprepade fiffel under lång tid. Att vissa tror det handlade om en Toblerone visar bara hur effektiva Socialdemokraternas spinndoktorer är när det kommer till att skapa lögner.
Citera
2025-09-08, 00:02
Medlem
Citat:
Jag kan bara tala för mig själv, men makthavares fifflande och korruption är det värsta jag vet oavsett vilka som är skyldiga.

Men alltsom oftast brukar det vara högerproblem. När sossar fifflar handlar det om en felbetald Toblerone, men högerns fiffel brukar omfatta miljardmutor, skattefiffel, olämpliga aktieaffärer (HUR många högerministrar har avslöjats med det den här mandatperioden?), svågerpolitik, kompisrekryteringar och hot mot rikets säkerhet.
Vilka ministrar har åkt fast för "miljardmutor, skattefiffel" menar du?
Uttrycket Muteborg om min stad var det S som var det mutade partiet tex...

Du har alltså inga problem alls med att ditt parti ändrar åsikter som kappan efter vinden, sorgligt!
Citera
2025-09-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Henrik Jönsson senaste video säger en del om sossarnas lögner

https://www.youtube.com/watch?v=n8lAZ51KrZM
Han är duktig den gode Jönsson. Tyvärr får han göra allt arbete som inte public service har lust att gräva i. Henrik är mer effektiv än alla 4500 personer inom ps.
Citera
2025-09-08, 09:08
Medlem
Citat:
Men snälla någon själv. Bara för att sossarna valde att inte subventionera kärnkraft så betyder inte det att de avvecklat den. De har inte subventionerat pizzor heller, men det betyder inte att det är deras fel om pizzerian går i konkurs.

Vattenfalls ordförande: Att lägga ner Ringhals var ett kommersiellt beslut >>

För övrigt är kärnkraft förenat med en lång rad problem, inte minst med avfallet. Sossarna valde att främja andra kraftslag och bolag stod på kö för att investera i mer vind- och vattenkraft innan de blåbruna tog över och ändrade alla förutsättningar. Resultatet är att vi inte får en enda till Kwh-timme under hela deras mandatperiod. Vilket fiasko.
Den beskattades till döds av S mp. Finns ingen näring som kan bedrivas om den beskattas till döds.
Sedan kö för att investera i det gröna, LOL, Sponsrad av skattebetarna via bidrag.

Tur att resten av världen består av nyktrare människor än de som röstar S/mp/V.
"Kärnkraften i världen har nått en ny milstolpe. Under 2024 producerade reaktorerna globalt 2 667 terawattimmar el – mer än något tidigare år. Därmed slogs det tidigare rekordet från 2006 på 2 660 terawattimmar"
https://www.industrinyheter.se/20250...onsrekord-2024
Citera
2025-09-09, 11:17
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Socialdemokraterna har styrt Sverige i 80 år - men har tydligen inget ansvar för landets miserabla utveckling enligt anhängarna…
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in