Citat:
Ursprungligen postat av
Sqrbanken
Har verkligen ingen aning om vart denna tråd ska placeras. Får ruva här tills någon mod eventuellt flyttar åbäket.
Merförsäljning är jobbig i sig för kund - "Medlem (?), vill du bli? Vi har extrapris på <input kampanj>... Köper du en till så ingår... Vill du ha (köpa) en påse på det?" - men har sedan en tid börjat reagera på hur senilt butiksmedarbetare beter sig, något som de naturligtvis (sannolikt) inte är i strikt medicinsk mening sett till medelåldern på folk i kassor.
Vad menar jag med senila? Under köpet, då de drar sina påtvingade haranger, så frågar de samma fråga flera gånger. Eller fråga, de drar ibland hela harangen av frågor och erbjudanden igen. Har nu råkat ut för detta fenomen väldigt många gånger på kort tid och börjat undra om anställda i retail rentav är tillsagda att "tjata" sönder kunden, att ett "nej tack" inte är ett "nej tack" angående exempelvis en kampanjvara fören frågan ställts och besvarats nekande av kund två till tre gånger
Har fler än mig märkt av detta?
Surras mycket om koncentrationsproblematik hos dagens unga pga. sociala medier, spelar detta in?
Aldrig råkat ut för att bli tjatad på.
Ngn gång kanske en följdfråga eller förklaring
Däremot så blir jag ju tillfrågad om utifall jag vill bli medlem eller informerad om att jag kan få halva priset på en produkt om jag köper två osv.
Det är ju djävligt bra och jag brukar tacka dem för bra kundservice.
Om man tycker det blir ett problem har man nog andra problem i huvudet och får väl besöka en terapeut eller välja snabbkassan
-------------
Maximalt Off top - tvärtom alltså, de glömde att fråga
På Q8 Sillekrog E4 vid Nyköping hade de en skylt, kommer inte ihåg exakt, men ca:
"om vi glömmer fråga dig om du vill bli medlem så bjuder vi på en halvliters läsk"
När jag var klar med köp av bensin frågade jag:
- är vi klara nu?
Hon svarade ja och jag pekade på skylten och sa
- då vill jag ha en öhhh...Fanta tror jag.
Hon blev jättesur!
Hon skulle ju ha skinit upp som en sol och tackat för min uppmärksamhet!
En skitdålig säljare vilka JAG irriterar mig på; varken tänker på kunden eller företaget utan bara på sig själv.