2025-09-03, 18:17
Medlem
Hej, ska lämna in min bil nästa vecka som fick en smäll på dörren och den ska lackeras och fixas, vad är er erfarenhet av detta? Brukar de bli snyggt och som bilen var innan eller märks det att det inte är samma färg och den är fixad?
Citera
2025-09-03, 18:46
Medlem
Du kommer inte att märka någon skillnad om det är gjort av kunnig personal.
Citera
2025-09-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MD47
Hej, ska lämna in min bil nästa vecka som fick en smäll på dörren och den ska lackeras och fixas, vad är er erfarenhet av detta? Brukar de bli snyggt och som bilen var innan eller märks det att det inte är samma färg och den är fixad?
Nä, det ska inte synas överhuvudtaget,om de kan sin sak.
Ibland om bilen är äldre,så lacken blivit aningen solblekt kan man se en pytteliten nyans/glans skillnad på den nylackerade delen jämfört med den gamla lacken.
Citera
2025-09-03, 18:51
Medlem
ormbitens avatar
Citat:

Beror helt på vilken kulör det är.

Vit kulör är riktigt tacksam och så även oftast svart.

På vissa kulörer verkar det vara lögn i helvete att det inte syns någon skillnad i nyans trots att många lackfirmor skryter med sin proffsiga digitala färgmätning. Såg en rödmetallic häromdagen som en stor välrenommerad lackfirma hade fixat. Såg fan inte klokt ut.

Speciellt så brukar man se nyansskillnad i starkt solljus när man står typ två billängder ifrån bilen.
Citera
2025-09-03, 19:51
Medlem
Brantforss avatar
Det syns alltid men kan bli okej, särskilt när det är nygjort kan det se väldigt bra ut.
Citera
2025-09-04, 12:44
Medlem
Silver brukar vara svårt att få till rätt nyans har jag märkt.
Citera
2025-09-04, 14:14
Medlem
Citat:
Beror helt på verkstaden.
Mina två plåtarbeten har varit att när verkstaden lade ner efter ett halvår så slog rosten genom lacken. Det andra var på Volvos egna skadeverkstad och det var två dörrar samt bakskärm. Än i dag ser jag ingen skillnad mellan sidorna på bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in