• 1
  • 2
2025-09-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shavy
Kapar mig in, har precis börjat med lite mer seriös löpning och söker en bra klocka för att logga lite, behöver inte va någon värsting men har krav på att den ska va simpel och snygg så man ska kunna använda den utan att den sticker ut för mycket.

Tips?

Garmin, fitbit eller polar. Garmin forerunner 55 har jag hört gott om i löparforum men har ingen egen erfarenhet. Verkar prisvärd, tror inte du kommer växa ur den och vilja ha andra funktioner.

Fitbits är lite mer diskreta, kolla att den har inbyggd gps bara, trist att behöva koppla mot telefonens.

Polar, erkänt bra löparklockor.
Citera
2025-09-03, 23:00
Medlem
Hogerfotads avatar
Har iPhone så Apple watch känns bra. Tror säker Samsungen är bättre på mycket. Skulle jag gå off fan boy blir det en Garmin
Citera
2025-09-05, 19:23
Medlem
Pungsvings avatar
Slöseri med pengar. Ge dem till mig istället. Vi möts bakom ICA.
Citera
2025-09-05, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag ger dig smartklockan
Citera
2025-09-05, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av Hogerfotad
Har iPhone så Apple watch känns bra. Tror säker Samsungen är bättre på mycket. Skulle jag gå off fan boy blir det en Garmin
Då är garmin bra val om man har Android som oneplus.
Citera
2025-09-05, 21:27
Medlem
Jag har en Garmin med Spotify off line. Sköt att kunna lyssna på musik utan att behöva ha med sig mobilen. En smartklocka för 400 spänn känns inte särskild stabilt.
Citera
2025-09-09, 10:43
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shavy
Kapar mig in, har precis börjat med lite mer seriös löpning och söker en bra klocka för att logga lite, behöver inte va någon värsting men har krav på att den ska va simpel och snygg så man ska kunna använda den utan att den sticker ut för mycket.

Tips?

Garmin forerunner är grymma och prisvärda. Behöver inte ha den dyraste heller. Jag kör själv en FR 255 och batteriet räcker gott i en vecka beror på hur mycket gps man använder då sjunker det snabbare.

Så för löpning kan jag rekommendera en av deras modeller.

Alla är vattentäta till 50 meter också även dom billigare och gillar man inte stockbandet som medföljer finns det olika band man kan köpa från deras hemsida.
Citera
2025-09-10, 12:39
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving

Här är en klocka för den aktiva mannen , släng fin mussepiggklocka och tjacka en sån här

Inbyggd mobiltelefon

https://www.garmin.com/sv-SE/p/1723221/pn/010-03380-01/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här