2025-09-03, 13:09
Medlem
Och så finns det hjärndöda som anser att vi måste öka invandringen för att klara vård och omsorg framöver. Bra tänk där!
Citera
2025-09-03, 13:37
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kan se tre förklaringar, och antagligen är orsaken en kombination av dem alla:

1. Invandrarbarn prioriteras

2. Invandrarföräldrar är mer påstridiga, ofta följer även hela klanen med och bråkar också, och då är det lättast att ge dem det de vill ha

3. Man tar i deras hemländer fortare till invasiva åtgärder. Här i Sverige är vi ju restriktiva med sådant, vi försöker helst andra vägar först, vi vill inte att våra barn ska opereras i onödan. Men kan man omskära både sina söner och döttrar helt utan medicinsk indikation, så är väl ett par borttagna halsmandlar ingenting att bråka om...

Nej, nu säger jag inte att dina teorier är felaktiga i sig men den grundläggande orsaken till att man ser mycket invandrarnarn är för att deras föräldrar bildar familj och skaffar barn. Man pratar ofta om hur få barn som svenska kvinnor föder men fattar inte att statistiken också omfattar alla invandrarkvinnor i Sverige. Det är dessa kvinnor som föder barnen i Sverige i betydligt högre omfattning än svenska kvinnor. Alla som arbetar i sjukvården med inriktning barn vet ju detta då det är väldigt påtagligt.
Citera
2025-09-03, 14:16
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Vet inte om tråden ligger fel, hittade inget annat. Flytta gärna isåfall.

Var idag med min dotter och gjorde en lättare operation.

Vid uppvaket slog det med att i princip alla barn som rullades in var icke Svenska barn. (2 av 19 barn var svenskar) av det jag räknat en så länge.

Har dom förtur i sjukvården? Är deras barn mer "sjuka"?
Eller hur kan det vara så?

Var det du eller ”ditt barn” som fick narkos? Jag har själv aldrig opererats, men vet att min lillebror inte bara såg dubbelt eller trippelt, utan säkert fem gånger upp efter sin. Han låg och räknade hur många ansikten min mamma hade. Jag tänker om något liknande hände dig? Du såg 19 barn som rullades in på en liten post-op-sal innan kl 12?
Citera
2025-09-03, 14:19
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Uppenbarligen har du inga egna barn.

Och vid en lättare operation har man inget uppvak, lika lite som att 19 barn skulle rullas in under tiden ni var där. Det är ingen köttfabrik.

(FB) Låta en treåring äta kycklingklubba
Operera in rör i öronen på ungar tar ca 5 minuter och de sövs så håll käften när du inte vet vad du snackar om.
Citera
2025-09-03, 14:29
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:

Vid uppvaket slog det med att i princip alla barn som rullades in var icke Svenska barn. (2 av 19 barn var svenskar) av det jag räknat en så länge.

Så var det redan för 15 år sedan när jag var ung. Fullt med kebabmammor i slöja och deras små avkommor. Kan inte tänka mig hur det ser ut i väntrummen idag.
Citera
2025-09-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag kan se tre förklaringar, och antagligen är orsaken en kombination av dem alla:

Finns ju även en möjlighet att mörkhyade barn har mer av en viss åkomma.

Men även på BB är numera en majoritet av bruna människor bland kunderna. Har jag sett med egna ögon.
Citera
2025-09-03, 16:31
Medlem
Har också märkt detta. När jag varit flera gånger på barn akuten i Sthlm är det bara invandrare nästan aldrig svenska barn.
Det är inte klokt. Satsa sjukvården på oss svenskar först. Inte undra på att den inte fungera längre och man får vänta i timmar för att få hjälp.
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2025-09-03, 18:01
Moderator
Tråden ligger i Barn och Familj. Håll er därför till att diskutera topic i trådstarten. Invandringspolitik, återvandringspolitik får diskuteras i politikforumen.

Påstående om sjuka barn beträffande diagnoser och återgärder får gärna beläggas med fakta.

Dessutom bör ni läsa igenom regel 1,03 innan ni postar i tråden.

/Moderator

2025-09-03, 19:40
Medlem
Citat:

Men snälla, varför skulle de ha förtur i vården. Konspiratorisk eller ? 😂
Citera
2025-09-03, 19:50
Medlem
zombie-nations avatar
Var det något jättestort sjukhus?

När min systerson blev opererad som tvååring så var föräldrarna med under op och han fick vakna hos dem. De var ensamma i ett rum och rullades inte omkring. Det var inte en steril op.

Det fanns säkerligen ett väntrum, men inte ett uppvak som var jättestort.
Citera
2025-09-03, 20:40
Medlem
Intressant observation! Man kan ju fundera på om det är en slump eller om något annat ligger bakom. Kanske borde man fråga sjukhuset direkt istället för att spekulera vilt här på Flashback.
Citera
2025-09-04, 08:33
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Var det du eller ”ditt barn” som fick narkos? Jag har själv aldrig opererats, men vet att min lillebror inte bara såg dubbelt eller trippelt, utan säkert fem gånger upp efter sin. Han låg och räknade hur många ansikten min mamma hade. Jag tänker om något liknande hände dig? Du såg 19 barn som rullades in på en liten post-op-sal innan kl 12?
Mitt barn, det blev lite komplikationer så vi fick stanna kvar ett par timmar. Det fanns 6 sängar i rummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in