Citat:
Ursprungligen postat av
cutepsycho
Jag är genuint nyfiken på vad kvinnor faktiskt letar efter hos en man. Jag läser ofta här på forumet om hur svårt det är att hitta en “vettig man”. Det får mig att fundera: Vad är det egentligen ni kvinnor längtar efter, saknar eller hoppas på i en relation? Både i början och över tid.
Så…
• Vad väcker ditt intresse från början?
• Vad får dig att vilja ha just honom?
• Vad får dig att vilja stanna, engagera dig, satsa?
• Vad gör att du faktiskt känner dig nöjd och trygg i längden?
Det här är inte en sarkastisk tråd eller ett dolt test, jag är bara genuint intresserad av hur ni tänker, känner och väljer. Vore kul med ärliga svar, både från er som är i relationer och från er som kanske gett upp hoppet helt.
• Vad väcker ditt intresse från början?
Hans ögon, blick, hur han rör sig, kropp, rumpa, armar och händer. Annars det viktigaste är hans intellekt. Jag kan inte ha en airhead, han behöver vara intelligent, kommunikativ. Levt livet. Att han har en manlighet över sig, fast jag vill inte ha en som legat runt med hundratals, det är inte manligt, han skall vara selektiv som jag.
• Vad får dig att vilja ha just honom?
Hur vi är tillsammans, hur han är mot andra, hur vi trivs, hur bra vi förstår varandra och kommunicerar, liknande värderingar eller att han har schyssta/sunda värderingar. Vi behöver inte vara lika, bra om man utmanar varandra.
Hur han luktar, jag behöver känna mig attraherad av hans doft och kropp.
Om jag somnar i hans armar, eller hur tiden stannar när vi ligger i varandras famn.
• Vad får dig att vilja stanna, engagera dig, satsa?
Om han är en bra sund och intelligent och lugn man, vill inte ha någon som hörs och syns hela tiden och behöver uppmärksamhet. Skräniga killar är det värsta jag vet. Får ont i öronen.
(Var på dejt häromdagen, och jag är tveksam. Han pratade nonstop, kanske nervös?)
Att han vet vad han vill med oss.
• Vad gör att du faktiskt känner dig nöjd och trygg i längden?
Att jag vet att han är min och jag är hans, att han älskar mig precis som jag är, och jag honom. Att vi kan tjafsa, ha diskussioner men ändå komma överens. Att han är känslomässigt mogen, och vågar ta jobbiga diskussioner på ett sunt sätt.
Att vi ser en framtid tillsammans.