2025-09-02, 20:24
Avslutad
Hej alla!

Jag har nyligen börjat använda Google Konsumentpanel och har stött på en fråga som jag gärna vill ha era tankar om. När man registrerar sig för att delta i undersökningar, får man en fråga om att tillåta Google att alltid ha åtkomst till sin platsinformation.

Jag undrar om det verkligen är värt att ge dem denna åtkomst? Vilka fördelar och nackdelar ser ni med att dela sin platsinformation på det här sättet? Har ni några erfarenheter av att det har påverkat era undersökningsresultat eller belöningar?

Tack på förhand för era insikter!
Citera
2025-09-02, 20:37
Medlem
Såklart, då hamnar lokala undersökningar hos dig.

Hur man nu orkar lägga tid på sån skit är en annan femma.
Citera
2025-09-02, 21:40
Medlem
One2Manys avatar
Ptja, du får iaf undersökningar baserat på butiker du varit i närheten av.

Men vem fan håller fortfarande på med den där skiten? Tjänade ett par hundra i play krediter när det begav sig, innan de gjorde en bait and switch och helt slutade betala för undersökningarna, men man fortsatte svara för att man förväntade sig att förr eller senare börja få betalt igen.

Djävla hasslare.
Citera
2025-09-05, 11:34
Medlem
swebarbs avatar
Jag har den aktiverad, tycker det är värt man får efter några månader några kronor så brukar jag köpa appar eller nåt tillägg i nåt spel o liknande så helt klart värt om man rör sig mycket och google vet ändå rätt mycket om var man åker osv så ser inte problemet direkt.
Citera
2025-11-02, 11:26
Medlem
HAEMs avatar
Om det är värt några futtiga kronor att låta ett gigantiskt företag som ägnar sig åt massövervakning att ytterligare kartlägga och åsiktsregistrera dig? Definitivt inte. Frågan är varför någon överhuvudtaget vill ha Googles "konsumentpanel". Inse varför Google ger dig några kronor för dina svar: för att de tjänar enormt mycket mer pengar på den data de lockar dig att dela med dig av. Varför frivilligt understödja övervakningskapitalismen?
Senast redigerad av HAEM 2025-11-02 kl. 11:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in