2025-09-01, 19:15
Medlem
Tellus heter en pojk i området..
Bibi, tjej på förskolan.

En WT-kollega har döpt alla 3 ungar till t.ex "Noah, Nea" osv fast alla med helt unika stavningar. Det stavas typ "Nooahh" och "Neeiia" och tredje ungen vettefan. Så oerhört WT..
Senast redigerad av Graenslandet 2025-09-01 kl. 20:02.
Citera
2025-09-01, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Inte jag heller. Hade nog uppskattat den här tråden själv när jag var runt 18 år (vilket jag förmodar att de flesta här är), men det känns lite knepigt att lägga vikt vid vad någon heter.

Jag har ett gött namn – Bogdan. Det toppar nog många listor.
Är du svensk? Bogdan är vanligt I länder som Polen, Ukraina osv.
Citera
2025-09-01, 19:17
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Lika jävla efterblivet som att döpa barnen till vanliga namn men med cp-stavning.
T.ex Marija eller Emilija.
Eller varför inte Görgen
Jag gick igenom namnlistor över svenska sis-hem för 15 år sedan. Jag trodde kevin skulle leda stort men var bara tvåa. Vanligaste namnet var konstigt nog therese och i princip alla dessa therese hade konstiga stavningar med typ Z och H lite här och var.
Citera
2025-09-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Jag gick igenom namnlistor över svenska sis-hem för 15 år sedan. Jag trodde kevin skulle leda stort men var bara tvåa. Vanligaste namnet var konstigt nog therese och i princip alla dessa therese hade konstiga stavningar med typ Z och H lite här och var.
Hur fick du tillgång till dessa listor? Kan inte vara många i Sverige som har det.
Citera
2025-09-01, 19:21
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Jo, men det är ju ett varumärke och det är det som folk associerar det med, det borde man väl som förälder tänka på och då kan ju jag tycka att Marie ellee whatever är mer rimiigt?

I fallet Önos håller jag absolut med. Det är ingen höjdare ens utan sylt-associationer. Och Helman är ju ett efternamn, så lite märklig att ha som tilltalsnamn av den anledningen. Loka tycker jag däremot är fint.
Citera
2025-09-01, 19:24
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur fick du tillgång till dessa listor? Kan inte vara många i Sverige som har det.
Basen var nog de böcker de själva gav ut. De gav ut en bok varje år med berättelser av eleverna. Dels i eget namn men man skrev om riktiga personer på avdelningen. "Sis - unga berättar"

Sedan fokuserade jag i huvudsak på ett sis-hem i kungälv där jag hade tillgång till lite mer.
Citera
2025-09-01, 19:24
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
I fallet Önos håller jag absolut med. Det är ingen höjdare ens utan sylt-associationer. Och Helman är ju ett efternamn, så lite märklig att ha som tilltalsnamn av den anledningen. Loka tycker jag däremot är fint.

Fint må det vara, jag la ingen värdering i det men det är likväl en dryck. Tesla är väl fint också, eller telia, catch my drift?
Citera
2025-09-01, 19:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Fint må det vara, jag la ingen värdering i det men det är likväl en dryck. Tesla är väl fint också, eller telia, catch my drift?

Tesla är lite som Diesel, efternamn som blivit förnamn.
Citera
2025-09-01, 19:26
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Önos är drycker och sylter.

Ordet kommer av önologi eller liknande som är ungefär kunskapen om druvsaft.
Citera
2025-09-01, 19:27
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tesla är lite som Diesel, efternamn som blivit förnamn.

Jo, men det är fint.
Sen vet jag inte om Loka finns i Norge eller Danmark, om det inte gör det så blir der ju en helt annan femma där men här funkar det ju inte.
Citera
2025-09-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Basen var nog de böcker de själva gav ut. De gav ut en bok varje år med berättelser av eleverna. Dels i eget namn men man skrev om riktiga personer på avdelningen. "Sis - unga berättar"

Sedan fokuserade jag i huvudsak på ett sis-hem i kungälv där jag hade tillgång till lite mer.
Aha.
Citera
2025-09-01, 19:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graenslandet
Tellus heter en pojk i området..
Bibi, tjej på förskolan.

En WT-kollega har döpt alla 3 ungar till t.ex "Noah, Nea" osv fast alla med helt unika stavningar. De stavas typ "Nooahh" och "Neeiia" och tredje ungen vettefan. Så oerhört WT..

Det är hemskt men USA ligger långt före oss.

https://www.reddit.com/r/tragedeigh/

Tytan, Houstyn, Jetsyn, Lennyn, Giaxson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in