Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-08, 20:25
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Fortsatt att tycka om dem, få med dem ut och motionera, göra roliga saker, visa att det finns flera vägar i livet osv.
Hur exakt är det annorlunda att var "trans" idag? Var och varannan autist är det. Det är ungefär som att vara emo och sååååå annorlunda, djup och mörk år 2007....(trots att halva skolan var eller hade varit emo och det inte alls var annorlunda).
Haha, du undvek frågan om vad du har för kunskap, ingen visade det sig. Vilken överraskning, jag trodde detta forumet "svämmade över av kunskap" , vilket jävla "white trash"-forum detta har blivit.
Senast redigerad av johkv637 2025-09-08 kl. 20:32.
Citera
2025-09-08, 23:37
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Haha, du undvek frågan om vad du har för kunskap, ingen visade det sig. Vilken överraskning, jag trodde detta forumet "svämmade över av kunskap" , vilket jävla "white trash"-forum detta har blivit.
Din fråga var "hur hade du gjort det?" Och det svarade jag på. Vara människa behöver man inte vara psykolog för.

Vi vet att du är är en god människa som älskar transerier och annat. Så, nu behöver du inte slå knut på dig själv av godhetssignalering.
Citera
2025-09-08, 23:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Ja, att man anser att det är okej att byta kön. Förut sågs det som en psykisk åkomma som tex någon som måste operera bort en kroppsdel för att må bra (kom inte på vad namnet på denna sjukdom heter)

Att man gör detta efter avvägande har man gjort långt innan den sk transrörelsen. Så nej, detta är inte vad man menar. När man pratar om transrörelse menar man att förisfröknar och lärare pratar trans var och varannan dag med barnen och att det kommer dragqueens och läser mest hela tiden, dvs en extrem överdrift. Även om du ogillar att man hjälper folk, är acceptans inte en rörelse.

Sjukdomen du tänker på heter BIID.
Citera
2025-09-08, 23:59
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoodForThought
Problemet idag är att 99% av transor och bögar är det pga politisk ståndpunkt och de är alla runt 20 och både förminskar och förlöjligar vad det egentligen byter och innebär att vara HDTV+ eller va fan det heter nu för tiden betyder.

Jag vet inte om jag fattar dig rätt men om du säger att 99 % av alla trans och homo är runt 20 visar upp sig som aktivister har du fel.
Citera
2025-09-09, 00:06
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Folk vet inte så mycket för att de inte har anledning. Det är någon procent som är trans och de flesta vill leva sina liv i stillhet. Anledningen att vi ens tar upp det är att transmänniskor används som ett slagträ av olika människor och används t ex för att skapa hat mot minoriteter och rädsla hos dem som blir rädda för dem och hos dem själva. De flesta transmänniskor lär ut vad det är när det finns fog för det. Det brukar inte vara några problem.

Det är folk idag som gjort det till ett problem.

Jag tror det är rätt ovanligt att någon som är trans och funderar på att komma ut, skaffar sig bakåtsträvande vänner, de skaffar sig väl vänner som de tror kan visa mänsklighet.
Citera
2025-09-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Folk vet inte så mycket för att de inte har anledning. Det är någon procent som är trans och de flesta vill leva sina liv i stillhet. Anledningen att vi ens tar upp det är att transmänniskor används som ett slagträ av olika människor och används t ex för att skapa hat mot minoriteter och rädsla hos dem som blir rädda för dem och hos dem själva. De flesta transmänniskor lär ut vad det är när det finns fog för det. Det brukar inte vara några problem.

Det är folk idag som gjort det till ett problem.

Jag tror det är rätt ovanligt att någon som är trans och funderar på att komma ut, skaffar sig bakåtsträvande vänner, de skaffar sig väl vänner som de tror kan visa mänsklighet.
Väl talat. Förstår inte varför så många känner sig så hotade av transpersoner. För de flesta är det ju ett ickeproblem eftersom det inte rör dem personligen. Dock tycks det angående detta ämne, som i många andra, att ju mindre förståelse desto starkare åsikt.
Citera
2025-09-11, 05:02
Medlem
semizones avatar
Citat:
Ok, så du skiter i vad dina vänner pratar om för att du inte tycker det är viktigt? Fullt legitimt och extremt asbergianskt, men inget fel i det, har du möjligen någon form av autism?

Nej, jag har ingen autism - jag har bara en inbyggd spamfilterfunktion. Den triggas av meningslöst prat. Tänk dig själv som en pop-up annons, fast med röst.
Citera
2025-11-10, 21:12
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semizone
Nej, jag har ingen autism - jag har bara en inbyggd spamfilterfunktion. Den triggas av meningslöst prat. Tänk dig själv som en pop-up annons, fast med röst.
Mm, vilken fantastik vän, ett spamfilter. Ingenting i ditt inlägg luktar autism... Vad är meningslöst enligt dig? Sånt som inte passar? Men frågan är väl ointressant eftersom du inte har några vänner?
Citera
2025-11-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
En rent hypotetisk fråga som jag ställer för nyfikenhetens skull. Hur hade ni reagerat om en vän kom ut som trans och ville bli hänvisad till med det motsatta könets pronomen?

Ingen hypotetisk fråga för mig. Det har hänt på riktigt och jag reagerade först med lättnad eftersom jag anat att något inte stod rätt till. Skönt att det bara var det! Och skönt att få veta. Därav övergick min reaktion i tacksamhet över att bli informerad personligen om en så viktig sak i vännens liv. Det förde oss närmare och fördjupade vänskapsrelationen. Man är i första hand människa i en vänskapsrelation, inte idealist.
Citera
2025-11-17, 20:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Hahaha ja jag är liksom över 40 så som andra sagt i tråden så när någon totalt tappar förståndet så ringer man så klart psyk.

Det är ingen skillnad om någon vän imorgon skulle säga att den är en katt, något har brunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in