2025-08-30, 12:56
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoodForThought
Legat under en sten senaste 10 åren? Spelar ingen roll hur man vrider och vänder på det så är det alltid männens fel. Hur när och varför är totalt oviktigt, fakta är triggande och sånt kan vi inte ha.

Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Så jävla löjligt. Ordet våldtäkt har fullständigt förlorat sin betydelse. Är kåta män offer för kvinnor som nappar också?
Alla vill vara offer idag.
Exakt vad ni två skriver här. Männens fel alltihop - alltid, överallt.
Citera
2025-08-30, 13:00
Medlem
Oavsett hur hennes barndom sett ut så är det rätt patetiskt att försöka framstå som offer. Alla kan säkert leta fram något från uppväxten som ursäkt till vad som helst. Praktiskt att slippa eget ansvar. Men det blir väl för jobbigt att se saker som de är. Men hon verkar ju leva ett normalt liv nu i alla fall.
Citera
2025-08-30, 13:07
Medlem
Syftet med artikeln ifråga som TS startade tråden med är att hitta syndabockar för att någon mår dåligt. I det sammanhanget så finns väl ett medlidande som gör att man absolut inte försöker hitta någon skuld hos den som mår dåligt, som då blir ett offer för andras missgärningar.

Jag kan inte tolka artikeln som något annat än att i framtiden ska män säga nej till kvinnorna även om de vill ha sex.

Så jag ser verkligen fram emot att sexrobotar blir normen istället. Även om offren för sexrobotar kommer att skylla sitt elände på sexrobotar i framtiden så känns det ju skönt att inte vi män får skulden för precis allting, eller hur?
Citera
2025-08-30, 13:08
Medlem
Rastapunxs avatar
Konstigt att se henne som ett offer när hon har utnyttjat män för sitt missbruk.
Citera
2025-08-30, 13:12
Medlem
zombie-nations avatar
Hon lägger väl inte skuld på någon. Berättar bakgrund, hur hon tycker hon är skyldig sex för minsta lilla, och försöker ersätta kärlek med sex. Har man en sådan sjukdom så blir man ju lätt offer, även om mannen kanske inte ens vet om vad som händer. Folk är ju olika bra på att plocka upp vibbar, en del kanske tycker kör, andra tycker att det verkar skumt.
Citera
2025-08-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Japp. Det är bra att lära känna varandra lite innan man ligger. Minskar risken att få ett psycho på halsen. Gäller båda könen.

Så om du träffar en okänd kvinna på gatan som undrar om du vill sätta på henne bakom en parkerad lastbil bör du dra öronen åt dig.

Ja, eller helst mycket, men det hjälper inte alltid. Ibland kan det ta åratal innan man inser vilka sjuka grejer som rör sig i huvudet på någon. Men det går ju inte att vara hur misstänksam som helst, kan ju göra att man missar något fint istället.

Det där låter mest som en manlig fantasi tycker jag. Men det kanske finns kvinnor som gör sånt.
Blev själv inklämd mellan två lastbilar på en parkering så jag blev tvungen att be den ena att flytta sig, han trodde kanske att jag försökte ragga upp honom, haha.
Senast redigerad av marageo 2025-08-30 kl. 13:16.
Citera
2025-08-30, 13:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mycket märkvärdiga artiklar på Expressen på senare tid om damer med så kallat "sexmissbruk".
En medelålders kvinna 39+ står i en tonårshoodie i sån där pose som våldtäktsoffer brukar stå i när de anonymt ska vittna i tidningen om våldtäktsmännens hemskheter.

https://amelia.expressen.se/premium/...ed-okanda-man/

Men det är alltså frågan om något helt vardagligt ointressant som en kåt kvinna som sökt sex med "okända män". Hon fäller också den märkliga kommentaren att hon var "ett lätt offer" för männen som alltså hade fräckheten att nappa på hennes erbjudande om frivilligt sex.

Så vad är då vinkeln?

Att män begår en våldtäkt även vid frivilligt sex, om de inte först gjort en utredning och djupdykning i om kvinnan de träffar för en sexträff har djupliggande psykosociala problem och använder sex som ett missbruk?

Skulle iofs. inte förvåna mig om nån karl blev åtalad för oaktsam våldtäkt om han haft sex med en kvinna som mått dåligt av det utan att tala om det för honom.

"offer" är inte lika med "brottsoffer" här. Det används lösare.

Någon omfattande utredning kan man förstås inte kräva, men om en kvinna verkar uppenbart skör så kanske mannen ska låta bli henne? Eller tvärtom, det kan vara en kvinna som utnyttjar sköra män också.
Citera
2025-08-30, 13:46
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Måste skriva ett kontrakt först undertecknat av båda att det är frivilligt sex . Då är man på den säkra sidan

Det kommer snart räcka med att kvinnan säger att hon kände sig hotad och därför skrev på, eller att hon satt fast i psykos, eller att hon hade sex för att hon mådde dåligt. Kvinnor är alltid offer. Till och med när de mördat så är de offer.

Man som smsar kvinna 3 gånger = Jävla stalkar

Kvinna som ringer och smsar hundratals och till och med tusentals gånger till nån man och hotar med att ta livet av sig och allt möjligt= Mannen är ett svin som inte vill prata med henne och träffa henne och/eller mannen tar inte sitt ansvar.

Sverige är feminismens Saudiarabien
Citera
2025-08-30, 14:05
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Syftet med artikeln ifråga som TS startade tråden med är att hitta syndabockar för att någon mår dåligt. I det sammanhanget så finns väl ett medlidande som gör att man absolut inte försöker hitta någon skuld hos den som mår dåligt, som då blir ett offer för andras missgärningar.

Jag kan inte tolka artikeln som något annat än att i framtiden ska män säga nej till kvinnorna även om de vill ha sex.

Så jag ser verkligen fram emot att sexrobotar blir normen istället. Även om offren för sexrobotar kommer att skylla sitt elände på sexrobotar i framtiden så känns det ju skönt att inte vi män får skulden för precis allting, eller hur?

Borde väl bli oaktsam våldtäkt om roboten kör in dildon för långt om kvinnan gett otydliga eller sluddriga röstkommandon så att feäel läge läggs in. Kanske man kan lagföra tillverkaren för våldtäkt i det fallet?
Citera
2025-08-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jaha? Hela ingressen och kontexten i artikeln är ändå att det handlar om sexmissbruk. Inte övergrepp. Men som vanligt på Flashback så brukar det ta ett par sidor av upprörda inlägg innan någon ifrågasätter om det ens stämmer att det faktiskt står så i artikeln.

Jag kan nästintill lova att jag hade kunnat länka till en artikel om vinterdäck och i trådstarten skriva "Titta, Göteborg ska tydligen byta ut alla kyrkor mot moskéer!". Och det kommer ta typ fyra sidor upprörda inlägg som förfasar sig över vart landet är på väg innan någon faktiskt klickar på länken och upptäcker att artikeln handlar om vinterdäck.

Yes, huvudet på spiken Nospheratu! Den fällan har man tyvärr även klumpigt nog hamnat i själv några gånger här...

Men ja, artikeln handlar som du skriver: om sexmissbruk. Inte våldtäkt.
Citera
2025-08-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det kommer snart räcka med att kvinnan säger att hon kände sig hotad och därför skrev på, eller att hon satt fast i psykos, eller att hon hade sex för att hon mådde dåligt. Kvinnor är alltid offer. Till och med när de mördat så är de offer.

Man som smsar kvinna 3 gånger = Jävla stalkar

Kvinna som ringer och smsar hundratals och till och med tusentals gånger till nån man och hotar med att ta livet av sig och allt möjligt= Mannen är ett svin som inte vill prata med henne och träffa henne och/eller mannen tar inte sitt ansvar.

Sverige är feminismens Saudiarabien

Eller, som i mitt fall, visserligen länge sedan men ändå, en ”man” som sprider lögner om att han blivit stalkad och utsatt för diverse hot m.m. när det var han själv som spionerat på en efter att det tog slut. Fastnade t.o.m. på bild i bakgrunden en gång där man ser honom stå med kikare och spana…
Citera
2025-08-30, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mycket märkvärdiga artiklar på Expressen på senare tid om damer med så kallat "sexmissbruk".
En medelålders kvinna 39+ står i en tonårshoodie i sån där pose som våldtäktsoffer brukar stå i när de anonymt ska vittna i tidningen om våldtäktsmännens hemskheter.

https://amelia.expressen.se/premium/...ed-okanda-man/

Men det är alltså frågan om något helt vardagligt ointressant som en kåt kvinna som sökt sex med "okända män". Hon fäller också den märkliga kommentaren att hon var "ett lätt offer" för männen som alltså hade fräckheten att nappa på hennes erbjudande om frivilligt sex.

Så vad är då vinkeln?

Att män begår en våldtäkt även vid frivilligt sex, om de inte först gjort en utredning och djupdykning i om kvinnan de träffar för en sexträff har djupliggande psykosociala problem och använder sex som ett missbruk?

Skulle iofs. inte förvåna mig om nån karl blev åtalad för oaktsam våldtäkt om han haft sex med en kvinna som mått dåligt av det utan att tala om det för honom.
Allt är alltid den vita, heterosexuella mannens fel. Och kvinnor är oskydliga offer. Tacka alla feminister som skapat detta samhälle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in