2006-09-03, 00:38
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Var nyss med sambon och kollade på United 93. Innan filmjäveln startar så är det 20-30 min med reklam, typ sådan man ser på tv hemma. Det är inte det värsta. Mitt i all denna skiten får man syn på Den Fete´s nylle på den stora jävla skärmen. Och så brakar det lös med Socialdemokratpropaganda, sedan Moderatpropaganda och därefter de jävla SSU med sin skit. Och i samtliga reklamer eller vad fan det är så är det en jävla blatte med som rappar och bryter och har sig. Ska jag alltså behöva betala 90 kr för att se en film på bio och dessutom tvingas se sådan skit? Snacka om att folk kommer att sluta gå på bio och ladda ner från nätet istället.....om de är vettiga.

Vad anser ni om detta?
Citera
2006-09-03, 01:13
Medlem
Shuyins avatar
Var samma sak för mig när jag var på bio för någon vecka sedan, s k informationsfilm för Folkpartiet och Socialdemokraterna, jag blev lite småttchockad, men de har reklam överallt, tv, internet, tidningar så varför inte bio?

Sedan så måste väl biosalongerna ha mer reklam i och med att folk laddar hem film och inte går på bio lika frekvent längre, (tror jag? ), skulle vara intressant med siffror på det, men det är nog för mycket OT.
Citera
2006-09-03, 02:00
Medlem
tjaboooos avatar
undra vad biljettpriset hade varit utan reklamen egentligen.
Citera
2006-09-03, 02:05
Medlem
Tuesdays avatar
Jag ser alltid till att anlända i rätt tid till att filmen börjar.
Citera
2006-09-03, 10:20
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
undra vad biljettpriset hade varit utan reklamen egentligen.

Hoppas det hade varit mindre. Det är ju på grund av sånt här som man börjar överväga att sluta gå på bio. Innan var det blattegäng som bråkade på bion, nu är det valpropaganda och reklam i massor.
Citera
2006-09-05, 19:37
Medlem
Goatbreaders avatar
Nja, jag tycker det är helt ok med reklam på bio. Det känns lite nostalgiskt eftersom jag hade min biopeak under åttiotalet innan reklamen intog TV´n. Då var det nästan roligare än filmen. Så lite flashback så att säga

Däremot suger det socka med valpropaganda.

/ GB
Citera
2006-09-05, 20:30
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Personligen tycker jag sämst om "Filmen presenteras av Expressen".

Vaddå presenteras av??? Jag har fan betalt biljetten.
Citera
2006-10-04, 23:20
Medlem
SweDannes avatar
så sant så sant... men hur billga är filmerna att köpa in ?

Tror att sponsringen gör mer gott än ont. Men 30 minuter reklam var väl ändå att överdriva lite? När jag går på bio brukar de vara runt 10 minuter... för dom som går in innan filmen börjar.

Vill du slippa det så gå in exakt när rullen börjar?
Citera
2006-10-05, 09:44
Medlem
mishimas avatar
Finns inte en chans att biograferna skulle gå runt ekonomiskt utan reklamen. Det är bara till att inse det.
Citera
2006-10-05, 10:00
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Astoria är ju ständigt under konkurshot, så det är nog inte helt enkelt att driva biograf. Lokalerna är ju enorma och ska ligga centralt så hyrorna är nog inte att leka med.

Folk tenderar ju att hata reklam utan att faktiskt fatta vad den ger oss. Nästan alla kanaler vi tittar på bekostas helt av reklam och man betalar inte ett skit för det. Vad skulle egentligen en tidning skulle kosta utan reklam? Om inte lagen i de höga serierna hade sponsorer, vad skulle det kosta att gå på fotboll och hockey då? Allt vi tar hem gratis från nätet finansieras av reklam. Flashback finansieras av reklam.

Visst är reklamen jobbig, den finns ju överallt. Men inse att du inte betalar nittio kronor för att se reklam. Du ser reklam för att kunna se en film för endast nittio kronor.
Citera
2006-10-05, 10:04
Medlem
Tips: Lägg på 5-10 min på tiden då filmen börjar så slipper ni det mesta av reklamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in