Citat:
Ursprungligen postat av
Zoomfront
Jag antar att du menar borgensman? (Det är banken som är borgenär i detta fall). För det är ju alltid ett alternativ.
Eftersom det inte verkar vara helt klart än om det blir en separation eller ej så tänker jag också att det borde finnas flera möjligheter. Kanske kan ni rädda förhållandet? Och om inte kanske ni kommer kunna ha en såpass bra relation att ni kan lösa eventuell återstående skuld till henne via skuldebrev? Om hon känner att det vore bra för era barn att du behåller huset och inte är i behov av alla pengar från försäljningen direkt så är det inte omöjligt att hon går med på att ni skriver avtal så du återbetalar det sista till henne allteftersom.
Annars kanske du äger något dyrt som går att sälja (bil, båt, motorcykel etc) för att få in pengar?
Generellt sett så skulle jag undvika att ta blancolån om möjligt om jag vore du. Det kommer vara dyrare för dig än många andra alternativ, och det kan i värsta fall göra att du får lägre bolån. Och då har du ändå inte råd att köpa ut henne.
Stämmer borgersman menar jag 🙂
Ja vi får se det är hon Som velar, lång historia men handlar om att jag inte kommer överens med hennes bästis. Tycker det är sjukt att bryta över en sån sak men det får stå för henne om det nu blir så.
Dom 600k som jag har är i fordon. Alltså som jag får sälja om det blir aktuellt.
Tror du har rätt kommer inte ta blanko lån iallafall. Jag vill kunna leva med och intr bara bo

mäklaren ringde idag så får se vad det blir värderat till.
Tack för svar