Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-27, 15:44
Medlem
dessa drabas jag av konstant och jag funderar på hur de tänkte varje gång?

En medelålders kvinna visas fixa med kedjan på sin cykel i en snöstorm, hon fixar med den, dvs hon håller den i handen och det är inte ett smutsmärke på handen. Kvinnor kan!!

Nästa klipp visar hur hon går n på kontoret men har ånga på sina glasögon så hon ser inget. Inga problem hon ser ändå?

Sen/samtidigt visas klipp på en negress/väldigt mörkhyad indier/pakistanier och i första sekvensen så höjer hon sitt skrivbord, sen klipper det till kvinnan som fixat sin cykel och sedan klipper det tillbaka till kvinnan som går in på sitt jobb utan att se något glad som fan.

Sen får vi se "negressen" sänka sitt skrivbord. Hon verkar i alla fall väldigt nöjd över att ha lärt sig detta.

Åhhh wow "negressen" har lärt sig att höja och sänka sitt skrivbord, väldigt produktivt. Eller är poängen att det numera finns höj och sänkbara skrivbord? Fanns inte det för 30 år sedan?
Senast redigerad av Trumputin 2025-08-27 kl. 15:49.
Citera
2025-08-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
... jag funderar på hur de tänkte varje gång ...
Här är ditt misstag tror jag. Reklam har bara ett mål: öka försäljning. Det spelar ingen roll vad reklamen innehåller, egentligen. Eller om du eller jag tycker den är rimlig eller ej. Om AJ Poängen är helt enkelt att tjäna mer pengar till ägarna, kort och gott.

Ingen idé att ödsla din tid på att analysera!
Citera
2025-08-27, 16:41
Medlem
fjollciggs avatar
Minns när de använde sig av Claes Malmberg i sin katalog, och hur det plötsligt kändes jävligt mycket mer spännande att bläddra i den, även för en ung grabb utan större intresse för kontor och konferens.
Citera
2025-08-27, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Här är ditt misstag tror jag. Reklam har bara ett mål: öka försäljning. Det spelar ingen roll vad reklamen innehåller, egentligen. Eller om du eller jag tycker den är rimlig eller ej. Om AJ Poängen är helt enkelt att tjäna mer pengar till ägarna, kort och gott.

Ingen idé att ödsla din tid på att analysera!

Mjo i avseendet "all publicitet är bra publicitet" så har de såklart lyckats. Jag personligen skulle välja bort dem just för att det är en hjärndöd annons men jag fattar att 99% inte skulle tänka så.
Citera
2025-08-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Mjo i avseendet "all publicitet är bra publicitet" så har de såklart lyckats. Jag personligen skulle välja bort dem just för att det är en hjärndöd annons men jag fattar att 99% inte skulle tänka så.
Förstår dig!

Jag väljer bort allt jag ser reklam för av ren princip, eftersom jag hatar reklam mer än allt annat. Borde inte reta mig på det men får nästan spykänslor när jag hör på skiten.
Citera
2025-08-27, 17:30
Medlem
Jordgubbes avatar
Lite ojämna fast de här är ju bra

https://www.youtube.com/watch?v=9kz0wY679Us (med Claes Malmberg)
https://www.youtube.com/watch?v=REOPdHOhE7g (med han som kastar äppelskruttet)
https://www.youtube.com/watch?v=NpvE5S4tf1U (med försök till "avslöjande reportage", lite längre)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in