Googlat o googlat. Får uteslutande svar från företag som säljer vape-produkter. Därav enbart positiva svar på min fråga.
Vill höra från någon som vejpat inomhus en längre tid - blir det skador på väggar och tak? Blir det gula fläckar som med cigaretter?
Syns det alls att det rökts inne?
Snälla ge mig ett svar som inte kommer från en vapeförsäljare.
Har sanerat en bostad åt en hyresgäst på LSS-boendet jag arbetar på för att han rökt inne på toa. 2 år av ciggande och hela badrummet blev så gult att det såg ut som man la ett sepia-filter över rummet när man klev in i det.
Har stöttat honom med nikotintvätt i 6 omgångar av väggar, tak, interiör, därefter spärrmålning med primer i 2 omgångar och ommålning av tak och väggar, element och rörmålning. Allt nytt o fräscht. En motivation för att han ska sluta sunka ner lyan - ett löfte att han ska komma ut mer.
Han snöar nu in på att han ska börja vejpa

därinne när det blir för kallt för att gå ut och röka.
Kommer allt arbete med saneringen vara förgäves eller kommer han kunna göra det utan att det blir fläckar från vapes?
Han är en svikare oavsett men då slipper jag iallafall känna att allt arbete jag la ner var förgäves, vilket det är ifall han sviker helt å börjar röka cigg inne.
Kommer såklart försöka motivera hobom att inte vapea heller men var sak tar sin tid.
Blir det fläckar på tak och väggar av vaperökning?