2025-08-23, 18:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är dessutom i ett industriområde där barnet och barnvagnen skulle ha "försvunnit" på något magiskt sätt - det nämns ju heller inte att någon skulle ha ryckt åt sig barnvagnen eller något liknande - utan den har bara "försvunnit".

Det här luktar så mycket skunk så det finns inte.

vi hade exakt samma tanke, se mitt inlägg nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Är det vanligt att promenera i de områdena kl 17 en lördagskväll?

Ligger det något annat bakom historien kanske det annars är en perfekt plats att "få barnet kidnappat"

Den som var ute med bebisen MÅSTE ju ha sett vad som hände, fast då borde polisen rubricera det annorlunda.
Citera
2025-08-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Verkmästarevägen i Trollhättan ligger företag och affärer inte någon som direkt bor där.

https://kartor.eniro.se/?c=58.276424...%84TTAN%22;geo

Nja.
Det ligger ju lite gym, en sunkig pizzeria och en willys butik i närheten.
Men det krävs fordon för att komma undan från hojums industriområde.
Citera
2025-08-23, 18:46
Medlem
GamlaFalls avatar
Jag har säkert lässvårigheter, men kan någon förtydliga, är barnvagnen också borta?

Vissa verkar tolka det så och andra inte.
Citera
2025-08-23, 18:47
Medlem
Troians avatar
Barnet (och barnvagnen) har påträffats och verkar må bra.

För några år sedan var det en kvinna som stal en barnvagn med ett barn i. Missbrukare, som förmodligen endast var ute efter barnvagnen. Kan ju kanske vara något liknande här, och när hen såg eller reflekterade över att det var ett barn i vagnen så lämnades vagnen.

En vagn kan stjälas exempelvis om vårdnadshavaren sitter på en uteservering. Eller kanske på en lekplats och föräldern har koncentrationen på ett äldre syskon. Men så klart återstår ju också möjligheten att föräldrarna är virriga - missbrukare eller nåt.
Senast redigerad av Troian 2025-08-23 kl. 18:50.
Citera
2025-08-23, 18:48
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaFall
Jag har säkert lässvårigheter, men kan någon förtydliga, är barnvagnen också borta?

Vissa verkar tolka det så och andra inte.

Verkar som det då de gått ut med signalement på barnvagnen också.

Citat:
”Om du har sett barnvagnen med barnet, kontakta polisen omedelbart på 112”, skriver polisen.

Citat:
Barnvagnen beskrivs som blå, med en blå liggdel och en vit stålram. Barnet, en flicka, har en grå body med blommor på, beige mysbyxor, vita strumpor med gröna ränder och en mössa med giraffer och lejon på.
Citera
2025-08-23, 18:49
Medlem
Barnen hittat och förhoppningsvis omhändertaget av SOC
Vårdnadshavare verkar tappade
Citera
Medlem
Citat:
Uppdatering 18.42: Barnet och barnvagnen är hittade i närområdet av en polispatrull och barnet verkar må bra vid första bedömningen. Ambulans är tillkallad för en medicinsk bedömning och vårdnadshavare är meddelade.
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/1/
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Åh vad skönt att jag hade fel i mina farhågor
Citera
Bebisen är hittad och välbehållen.
Måste ju vara en nybliven Mamma som fått någon typ av förlossningspsykos och tappat bort sin bebis och barnvagn? Låter väl högst troligt va?
Citera
Medlem
Helvete. Fyfan vad jag hoppas det går bra

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vart har du läst det?
Citera
Medlem
franges avatar
Uppdatering 18.42: Barnet och barnvagnen är hittade i närområdet av en polispatrull och barnet verkar må bra vid första bedömningen. Ambulans är tillkallad för en medicinsk bedömning och vårdnadshavare är meddelade.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...n-trollhattan/

Dags att ta in den som var och gick med barnvagnen för en sinnesundersökning. Soc får direkt omhänderta barnet.
Citera
2025-08-23, 18:50
Medlem
Hittad nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här