2025-08-20, 13:51
Medlem
För ganska många år sedan var jag medlem på en nätklubb för Volvo. Det var gratis åtminstone med min sporadiska användning. Men nu verkar den sajten vara borta.
Vilket av dagens nätfora är bäst om man vill diskutera och ställa frågor om reparationer och renovering av gamla Volvobilar?
Citera
2025-08-20, 14:12
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jagrullar är bra. Finns delforum för även äldre Volvo.
Citera
2025-08-20, 15:10
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jagrullar är bra. Finns delforum för även äldre Volvo.

Tycker den suger. Folk kastar ur sig frågor till höger och vänster men skriver sen aldrig hur/om man löst felet. Dålig svarsfrekvens rent allmänt. Tror det är mest yngre som hänger där.

Jag hade en knivig fråga som ingen svarade under en vecka på så jag ställde samma fråga på ett engelskt forum. Tre timmar senare hade jag flera svar och även lösningen.
Citera
2025-08-20, 15:13
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsg68
För ganska många år sedan var jag medlem på en nätklubb för Volvo. Det var gratis åtminstone med min sporadiska användning. Men nu verkar den sajten vara borta.
Vilket av dagens nätfora är bäst om man vill diskutera och ställa frågor om reparationer och renovering av gamla Volvobilar?

Nu har jag själv inget mer svar än det som framkommit, men för att andra ska kunna ge ett vettigt svar bör du kanske precisera lite vad du menar med äldre. 2015?
Citera
2025-08-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Tycker den suger. Folk kastar ur sig frågor till höger och vänster men skriver sen aldrig hur/om man löst felet. Dålig svarsfrekvens rent allmänt. Tror det är mest yngre som hänger där.

Jag hade en knivig fråga som ingen svarade under en vecka på så jag ställde samma fråga på ett engelskt forum. Tre timmar senare hade jag flera svar och även lösningen.
En del frågor besvaras bra och grundligt på jagrullar, så kan vara värt att kolla där. Exempelvis VEA-motorns brister med vinande balansaxlar och hög oljeförbrukning.
Citera
2025-08-21, 01:32
Medlem
Citat:

Vilket forum?
Citera
2025-08-21, 07:56
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bv202
Vilket forum?
jagrullar
Citera
2025-08-21, 23:27
Medlem
Citat:
jagrullar
Jag menar det engelska forumet?
"Jag rullar" är nästan värdelöst pga låg svarsfrekvens och avsaknad av verkliga kunskaper i felsökning.
Citera
2025-08-22, 14:22
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bv202
Jag menar det engelska forumet?
"Jag rullar" är nästan värdelöst pga låg svarsfrekvens och avsaknad av verkliga kunskaper i felsökning.

Aha. Ja det var denna:
https://www.volvoforums.org.uk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in