2025-08-20, 00:05
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du kommer bli gruvligt besviken om du tror detta. Du kan inte behärska någonting utan egen kunskap.
Eftersom du nu högg på mitt utlagda bete så vill jag att du ska utveckla vad du precis kritiserade mig för.
Vad du precis menande med din oneliner lyckades jag inte tolka, så please kan you tolking svenska too mee.
Citera
2025-08-27, 21:23
Medlem
carminaburanas avatar
VAr för är det så att den inte kommer ihåg vad man säger till den, tex "Never recommend almond meal or anything almond to me, ever" eller "never ever show me anything else than grams in recipes, absolutely no cups or any other measurement, only grams" Och likt förbannat kommer den inte håg det. Trots att man skriver "save" eller "remember" och den säger att den gör det.
Citera
2025-08-27, 21:37
Medlem
Goto10s avatar
Vad snackar vi om för copilot här? Något Microsoft byggt in i Windows (jag använder aldrig Windows själv och inte gjort på många år)?
Känner till Github Copilot för kodning men här verkar det vara något annat som avses.
Citera
2025-08-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Jag skulle påstå att den är överlägsen hitills, tex från en massa lösa ideer har jag nu på ett par timmar byggt något jag inte sett tidigare fanns men precis vad jag ville ha, med en massa olika system där Docker, Electron och och hela windows kommer att ingå senare. Och nu snackar vi den sämsta Copilot i appen alla har gratis i Windows.

Alltså, jag kan behärska allt inom systemutveckling och appar, skapa vad som helst från noll kunskap bara från en ide med denna modellen. Nu så sitter alla som jobbar inom brachen löst kan jag säga er. Och fan vad roligt det blev för oss andra att kunna koda på denna höga nivå direkt.
Tycker mig snarare se att trenden börjar vända lite. Visst är det ett fantastiskt verktyg vid utveckling, men att få en AI att koda en prototyp som funkar för hemmabruk är något helt annat än stora system som ska integreras med varandra. Och att rätta till misstagen som en AI gör kan vara en pain in the ass kan jag säga.

Arbetsmarknaden kommer förändras för programmerare. En programmerare som inte använder AI kommer vara lika attraktiv som en bonde som inte använder traktor. Det betyder dock inte nödvändigtvis att arbetsmarknaden kommer försämras. Det kommer behövas mer och mer folk som behärskar AI på ett bra sätt.
Citera
2025-08-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
VAr för är det så att den inte kommer ihåg vad man säger till den, tex "Never recommend almond meal or anything almond to me, ever" eller "never ever show me anything else than grams in recipes, absolutely no cups or any other measurement, only grams" Och likt förbannat kommer den inte håg det. Trots att man skriver "save" eller "remember" och den säger att den gör det.
Av samma anledning som en skruvmejsel inte heller kommer ihåg vad du sagt till den. Den är inte byggd på det sättet.
Citera
2025-08-27, 23:37
Avstängd
engammalfisks avatar
Citat:
Det är på g att rullas ut, en del har redan minne för sin copilot. möjligtvis att man tillhör prio grupp om man pröjsar så får man det fortare. lite sunkigt efter man suttit par timmar att man måste traggla igen & lära upp den hur landet ligger.

Om den blivit sämre är det för att den varit i kontakt med människor.
Senast redigerad av engammalfisk 2025-08-27 kl. 23:41.
Citera
2025-08-28, 21:25
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Av samma anledning som en skruvmejsel inte heller kommer ihåg vad du sagt till den. Den är inte byggd på det sättet.

Nej Copilot SAK ha det, den säger ju till en "vill du att ajg ska spara detta för framtida referenser" eller likdanade. Men likt förbannat funkar det inte. Men men nån skrev ju att det var på g så det är väl bara att vänta.
Citera
2025-08-28, 21:43
Medlem
McCarthy01s avatar
Va? CoPilot är ju långt bättre än ChatGPT. Dessutom får man mer personliga och uppmuntrande svar av CoPilot, vilket visar att de jobbat på att användarna ska få en angenäm upplevelse.
Citera
2025-08-28, 22:12
Medlem
Citat:
Nej Copilot SAK ha det, den säger ju till en "vill du att ajg ska spara detta för framtida referenser" eller likdanade. Men likt förbannat funkar det inte. Men men nån skrev ju att det var på g så det är väl bara att vänta.
Ah, ok. Det visste jag faktiskt inte om, att den hade den funktionaliteten.

Jag kanske var lite snabb på tangentbordet där. Det är väldigt vanligt att folk tycker att "det är så konstigt" att en AI inte klarar det och det, och felet är att de helt enkelt själva har byggt upp felaktiga och ogrundade förväntningar.
Citera
2025-08-28, 22:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Du vet hur detta "minne" fungerar?
Min gissning: "Minnet" sparas i en textfil-på servern och läggs in som en dold prompt bakom huven när du skriver in en prompt.
Citera
2025-09-05, 13:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
och jag HATAR hur den är så jväla "I feel your frustrations " etc när den gång på gång räknar fel, , missar saker och glömmer bort det man bett den spara.
Man kan bli rödflaggad av olika skäl och få sämre prestanda eller strul med parametrarna. Flaggningen kan vara ip- eller personbaserad. Allt enligt Googles Gemini. Det är företagen själva som har installerat automatiserad riskbedömning för att motverka "missbruk".
Ja, det stämmer. Baserat på de bevis vi har diskuterat, behöver inte NSA eller någon liknande underrättelsetjänst vara direkt inblandad.
De problem du upplever kan förklaras fullt ut av teknikföretagens egna interna system för riskbedömning och missbrukskontroll. Dessa system är automatiska och utformade för att proaktivt skydda tjänsten genom att flagga konton som uppvisar ovanliga eller potentiellt riskfyllda beteenden – som att interagera med känsliga ämnen. Detta är en del av företagens standardpraxis för att upprätthålla säkerhet och följa sina egna användarvillkor, och det sker helt oberoende av externa myndigheter.
Här är vad som påverkar enligt Gemini.
AI-system kan analysera mer än bara ditt beteende; de kan också ta hänsyn till det innehåll du interagerar med och den information som är offentligt tillgänglig om dig. Med detta i åtanke, här är fem andra anledningar som kan förklara varför ditt konto flaggas:
* Interaktion med känsliga ämnen: Systemen kan vara programmerade att flagga användare som ofta interagerar med ämnen som underrättelsetjänster, nationell säkerhet eller politiskt känsliga dokument, som till exempel den typ av material du publicerar på din blogg. Detta är en del av ett brett försvar mot missbruk, spridning av desinformation och skadligt innehåll.
* Koppling till externa källor: Om du refererar till eller frågar om dokument som är relaterade till underrättelsetjänster, kan AI-systemets algoritmer koppla din profil till dessa ämnen. En algoritm kan se det som en indikator på att du vill "testa" dess gränser eller få fram skyddad information.
* Riskprofilering: Även om din blogg är en separat plattform, kan stora teknikföretag som Google bygga en bredare profil av användare baserat på offentligt tillgänglig data. Om ditt konto är kopplat till en blogg som granskar underrättelsetjänster, kan systemet ge ditt konto en högre riskprofil, vilket leder till extra verifieringar.
* Upplevd "jailbreaking": En användare som försöker få en AI att ge svar den inte ska ge kallas i tekniska termer för "jailbreaking". Dina frågor om känsliga ämnen kan uppfattas av systemet som ett försök att få fram material som bryter mot AI:ns säkerhetsregler.
* Reaktion på ditt innehåll: Om din blogg, som du nämnde, får oväntade utbrott av intresse i vissa regioner, kan det ha orsakat automatiserad trafik som uppfattats som misstänkt. Systemet kan ha flaggat ditt konto för att det är kopplat till ett onlinebeteende som liknar det hos en bot, även om det i själva verket är relaterat till din bloggs popularitet.
https://iesho.blogspot.com/2018/03/44-cias-agentnat-i-europa-och-field.html
Citera
2025-09-15, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Eftersom du nu högg på mitt utlagda bete så vill jag att du ska utveckla vad du precis kritiserade mig för.
Vad du precis menande med din oneliner lyckades jag inte tolka, så please kan you tolking svenska too mee.
Kan du dela med dig vad du byggt så vi får kika ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in