Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Luleå på övre halvan, Frölunda och Brynäs på nedre, och kan i teorin mötas, men då först i en semifinal:
https://en.wikipedia.org/wiki/2025%E2%80%9326_Champions_Hockey_League
Frölunda mot Vargbrännarna alltså, Brûleurs de Loups, som Grenoble kallar sig, med klubbemblem i form av ett till hälften av lågor slukat varghuvud. Ett lite brutalt namn på en klubb. Jag tror att Frölunda går minst till semifinal denna gång. Förhoppningsvis blir det en svensk CHL-slutseger.
Ja, Frölunda är det svenska laget som har störst chans att vinna skulle jag säga. De tar turneringen lite mer seriöst än vad Brynäs och Luleå gör och har en bättre säsong i helhet. Frölunda har tagit klart fler poäng dessutom hittills i CHL och har ett enkelt slutspelsträd fram till semifinalen. Frölunda bör kunna rada upp 3-4 segrar under åttondels- och kvartsfinalsmatcherna.
Varför är detta viktigt? Jo därför att det finallaget som samlar ihop mest poäng under ligafas plus slutspel får hemmais i finalen. Brynäs och Luleå har i princip redan bränt sina chanser att få hemmais genom deras mediokra resultat under ligafasen.
Det bästa hade ju varit Luleå - Frölunda i final, men jag tvekar kring Luleå. Jag är inte säker alls på att de besegrar tjeckerna i åttondelen.