Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Jag har inte talat om deras särställning när det gäller makt och inflytande. Jag har endast hävdat att jag inte ser att de har något slags frikort som gör att de inte blir hånade och hatade precis som en lång rad andra minoriteter.
När hörde du senast ett skämt om en hindu, buddist eller sikh senast tex? Judar kanske inte får lika mycket skit som bögar och muslimer men visst fan får de skit.
Deras inflytande kommer spegla av sig i kulturen likväl. Enda judeskämten jag har sett och hört i t.ex. Family Guy eller South Park har handlat om deras snålhet i kombination med att de är framgångsrika (knappast ett elakt skämt till att börja med eller hur?), eller att rabbis bara ställer frågor och aldrig bevarar frågor (åh jag garvar ihjäl mig vad kontroversiellt). Har aldrig hört ett skämt om hur rabbis suger av bebisar, hur de kontrollerar Hollywood och media. Inget om vilka bisarra texter som går att finna i talmud som bland annat handlar om pedofili och slaveri. Ingenting om hur de vurmar för mångkultur överallt förutom i Israel. Ingenting om hur de föraktar kristna inklusive spottar på dem i "det heliga landet" eller hur många av dem betraktar icke-judar som lägre stående varelser (boskap / framtida slavar).
Till skillnad från kristendom, islam och judendom så känns hinduism och i synnerhet buddhism harmlösa och oförargliga, även om man kan tycka ett och annat om t.ex. Indien och deras kultur. Hinduism har ingen motsvarighet till bibeln, talmud eller koranen, och buddhismen är den sanna "religion of peace", även om en del munkar gått bärsärkargång på stökiga muslimer i deras hemländer. Om du lyckas få buddhister och munkar att bli arga och aggressiva så vet du att du har fuckat upp ordentligt.