2025-08-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Tyskar på sina autobahns kan vara helt jävla livsfarliga idioter. Det som är bra med deras enorma vägar är att man faktiskt kan välja hur snabbt man vill åka. Vill man åka saktare håller man sig till höger, vill man åka mellansnabbt åker man i mittenfilen och vill man dra på åker man till vänster. Stoppar dock inte vissa tyska sopor att bete sig som riktiga idioter på vägarna.

Du har rätt i att det är riktigt fint att man kan välja själv, men jag håller inte med om din kritik. Tyskar har i regel otroligt bra disciplin och det är OLAGLIGT att inte flytta på sig i snabba filen. Kan det kanske vara så att det är du som är problemet?
Citera
2025-08-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resno
Haha, din stackare. Jag har i 30 års tid kört 150 och snabbare utan några som helst problem och utan att orsaka en enda olycka. Inte ens close call har det varit. Då har det givetvis varit tidig morgon eller sen kväll i ny säker bild när trafiken varit mycket gles, torrt väglag och god sikt.

Att du seriöst tror att 150 är något jättedramatiskt visar verkligen på vilka feminiserade menskossor svenska män är.

Helt tydligt kör du inte sträckan alls, där gjorde du bort dig rejält!
Citera
2025-08-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Helt tydligt kör du inte sträckan alls, där gjorde du bort dig rejält!

Men snälla nån, vilket inlägg 😂

Ok, om det får dig din lilla autistiska stackare att må bättre så säger vi väl så.
Citera
2025-08-16, 15:25
Medlem
Att blåsa förbi polisen i 220 km/h på autobahn är en ganska lustig upplevelse. Kan verkligen rekommendera att ta en tur dit för den som aldrig upplevt det.

OBS: inget för bajsnödiga sossar dock. Ni kan gott hålla er hemma. Er körstil är strikt förbjuden på tyska motorvägar. Man får absolut inte slököra och blockera snabba filen då detta är olagligt.
Citera
2025-08-16, 15:26
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Du har rätt i att det är riktigt fint att man kan välja själv, men jag håller inte med om din kritik. Tyskar har i regel otroligt bra disciplin och det är OLAGLIGT att inte flytta på sig i snabba filen. Kan det kanske vara så att det är du som är problemet?
Jag kör aldrig i den snabba filen ens, och tar stor hänsyn, så nej. Men kanske du känner någon slags samhörighet med tyska sopor? Någon slags tillhörighet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag skulle vilja se dig på sträckan Stockholm-Malmö i 150 km/h, du lär inte komma längre än Jönköping innan du kör ihjäl dig eller någon annan!

Det är väl inga konstigheter.

På ställen som innan jönköping med kullar och fin utsikt där folk tittar på vattnet kan man ha lägre hastighetsgräns på 110 tillfälligt.
Det är väl 110 idag va ja minns.
Citera
Medlem
Citat:
Kul att du radar upp siffror utan att ens reflektera över vad de faktiskt säger.

För det första: vi pratar motorväg. På motorvägar i Tyskland är dödstalen per körd kilometer lägre än i Sverige, trots högre fart.

Dina siffror är totalsnitt, där allt från småvägar på landsbygden till polska grusvägar blandas in. Att jämföra det rakt av med svenska motorvägar är totalt meningslöst.

För det andra: Tyskland har många fler bilar, fler mil av vägar och långt mer trafikvolym än Sverige. Ändå får de systemet att fungera. Att peka på en siffra per miljon invånare utan att ta hänsyn till hur mycket folk kör eller var olyckorna sker är ungefär lika seriöst som att jämföra badolyckor i Medelhavet med Vänern.

Slutsats: det är inte jag som har dödslängtan, det är du som inte klarar att läsa statistik på en vuxen nivå. Som sagt, svenskar är i regel förståndshandikappade och besitter lägre IQ än danskar och tyskar.

Har du källa på detta? Och har du tagit med i beräkningen att vi jämfört med Tyskland har ett helt annat väglag under en stor del av året.

Gärna en källhänvisning på iq nivån och andelen med interlektell funktionsnedsättning
Citera
2025-08-16, 15:27
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Det finns överhuvudtaget inga bra argument till varför vi ska luffa runt i 110 när man över sundet har 130 och på likvärdiga eller t om sämre vägar. Den enda anledning till varför Sverige är som det är, är pga ett feminiserat cuckfolk.
Precis. Alla typerna som försöker predika om att 5km för fort är farligt kan äta min skit.
Citera
2025-08-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag kör aldrig i den snabba filen ens, och tar stor hänsyn, så nej. Men kanske du känner någon slags samhörighet med tyska sopor? Någon slags tillhörighet?

Otroligt komiskt att kalla tyskar för sopor när Sverige ser ut som skit på alla sätt och vis jämfört med Tyskland 😂
Citera
2025-08-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det är väl inga konstigheter.

På ställen som innan jönköping med kullar och fin utsikt där folk tittar på vattnet kan man ha lägre hastighetsgräns på 110 tillfälligt.
Det är väl 110 idag va ja minns.

Japp. Just den sträckan håller man generellt 110-120. Dels svårare att köra snabbt men också en otroligt vacker sträcka man vill njuta av!
Citera
2025-08-16, 15:29
Medlem
Kendras avatar
Svenskar kör otroligt sakta och respekterar i regel hastighetsgränserna vilket är jobbigt för någon som mig som bor utomlands där alla i regel kör 10-20 km över hastighetsgränsen.
Citera
2025-08-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Har du källa på detta? Och har du tagit med i beräkningen att vi jämfört med Tyskland har ett helt annat väglag under en stor del av året.

Gärna en källhänvisning på iq nivån och andelen med interlektell funktionsnedsättning

Säger killen som drog statistik ur röven och som helt saknade relevans.

Det krävs ingen forskningsrapport för att konstatera att Tyskland och Danmark både har högre fartgränser och bättre disciplin. Det ser man direkt om man kört mer än mellan E4:an och ICA.

Och ditt ”väglag”-argument är lika pinsamt. Tror du inte att Tyskland och Österrike har snö, is, dimma och bergsvägar? Skillnaden är att de inte använder klimatet som ursäkt för att hålla vuxna människor i koppel. Man anpassar helt enkelt hastigheten som en vuxen människa med hjärna. Ni sossar är däremot som lydiga robotar som bara klarar att leva efter direkta instruktioner från staten.

När det gäller IQ och funktionsnivåer var poängen inte att visa dig en tabell från SCB, det var att peka på det uppenbara: kördisciplinen i Sverige är på dagisnivå jämfört med grannländerna. Men du verkar behöva siffror på precis allt för att förstå ens det mest uppenbara, och det i sig bevisar ganska väl min poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in