Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Jag har aldrig skrivit att jag upplever krampartad smärta.
Jag ska söka vård för mitt tillstånd men helt ärligt så upplever jag att jag blir dumgjord och nonchalerad. Jag skulle aldrig ha startat tråden.
Jag skrev tidigare att det enbart händer när jag sover hemma i min säng och jag sover hemma ungefär hälften av dagarna på året. Jag är överviktig och har en halvtaskig säng och jag tror att min säng kan vara boven i dramat.
Men tack för alla svar
Hej, och tack för ditt svar.
Du borde lära dig att läsa ett skrivet och postat svars-inlägg utifrån vad som stod skrivet.
Citat: " Jag har aldrig skrivit att jag upplever krampartad smärta " ... slut citat/
Jag har aldrig påstått, att du har skrivit, i något av dina tidigare skrivna och postade inlägg, att du fått upplevt någon form av krampartad smärta.
Beträffande ditt skrivna och postade inlägg
nummer # 27 och postat klockan ( 12:36 ) samt
på sidan: ( 3 ) _ Där skrev du, att du själv hade läst
om just [ Gallsten ] på [ 1177 ] där du också tillade,
att det var en del som du tyckte stämde, därtill
undrade du, om det kan vara [ Gallsten ] om du enbart drabbas vissa mornar när du vaknar upp.
Enligt det ovan skrivna ___ Det inlägget var anledningen
till att jag skrev om vilka sorts blodprover som du kan få analyserade inom sjukvården vid [ Misstanke om Lever- och Gallstens-problem ]
Jag skrev om följande blodprover, vilka var
[ Bili-Rubín ] och [ ALAT ] och [ ALP ] samt [ ASAT ] och tillade även [ B-Leukocýter ]
Jag har genomläst samtliga av dina tidigare skrivna
och postade inlägg, vilket betyder, att jag känner till, att
du låtit dig påpekat enligt följande ...
Smärtan går över efter maximalt 2 timmar och, sedan
kan det gå flera veckor innan smärtan återkommer.
Smärtan uppstår aldrig när du sover borta.
Att du är överviktig samt att du leder ditt smärtproblem
till att du sover i en säng som är negativ för din kropps normala relaxation under sömnen.
Att du enbart sover på ryggläget i din säng.
Enligt det ovan skrivna så vill jag få tillagt, att, oavsett
om du somnar på ryggläget, så kommer din kropp under den pågående sömnen, att per automatik, växelvända sig mellan höger och vänster sida och tillbaka på ryggläget, även dina ben och dina armar, ändrar sina positions-lägen under den pågående sömn.
I ett av mina tidigare inlägg skrev jag, att du kan göra en egen test inom ditt hem, det vill säga, om du misstänker
att du har något problem med din [ Gallblåsa ] som till exempel, [ Gall-konkrément ] _ Jag skrev då, att du skall,
till ditt frukostmål, äta ett äpple och två kokta höns-ägg samt ett glas filmjölk, om du, vid ett sådant tillfälle, inte upplever kramper strax under din högra revbensbåge
inom en tid av 30 till 45 minuter efter avslutat frukostmål, så är det föga troligt att du har problem med
[ Gall-konkrément ]
Vad jag menar med [ Krampartad smärta ]
Om en individ råkar att svälja ner en för stor bit av föda,
vilket i sin tur leder till en ökad [ Tónus ] inom [ Esófagos-kanalen ] det vill säga, att spänningen och trycket ökar inom matstrups-kanalen, detta, vilket leder till kramp och, som avtar och försvinner när födo-biten har pressats ner till, och, in genom den över magmuns-porten
[ In-Oro-Dúctus Véntris ]
Extra tillägg till det ovan skrivna, jag vet, att den över magmuns-porten kallas för [ Cardía ] men, är rätteligen
ett ord med grundbetydelsen [ Hjärta ❤ ] och, det
korrekta ordet för magsäckens övre muskel-sfinkter är korrekt [ In-Oro-Dúctus Véntris ] det vill säga
[ In-Mun-Gång samt magsäckens ] och sålunda kallas nedre magmuns-sfinktern för [ Ex-Oro-Dúctus Véntris ]
Samma sak gäller när en mindre [ Gallsten ] pressas i nedåtriktning i Gall-gången samt i riktningen mot
[ Duodénum-sfinktern ] med hjälp av ökad [ Tónus ] vilket leder till kramp, när Gallstenen har pressats ut genom den [ Duodenála Sfinktern ] och sålunda sedan nått ut och, in i [ Intéstinum Duodénum ] så upphör krampen i Gallvägs-gången.
När ett rörformat organ utsätts för en onormal ut-tänjning, så försvarar sig organet genom att öka sin
[ Tónus ] _ det vill säga, tryck-stegringen ökar strax ovanför området där en blockering har uppstått
samt att, i det området som blockeringen har sitt fäste får en ut-tänjning som leder till kramp.
Om du vill så kan du pröva följande _ Ta en tjock
madrass och placera den på golvet och bädda din säng som vanligt med lakan, täcke och kuddar, pröva detta under minst en månads tid för att se vad resultatet blir, tillika sagt, så är det väldigt bra för ryggen att sova på en madrass som vilar direkt mot golvet.
Mvh/@JokerMannen