Jag är desillusionerad, förr trodde jag på demokratin.
Sovjetunionen var dåligt, USA, var dåligt!
Svenska tankar och svensk demokrati var det sättet saker skulle skötas på.
Idag, finns det inte ett parti jag tänker rösta på!
Om antalet blankröster hade tagit bort riksdagsplatser, så hade jag röstat blankt.
Säg att 8% röstar blankt, så minskar man riksdagen med 8%.
Men så fungerar det ju inte, så till alla Er som tänker att det ändå är värdelöst, vore det ändå inte bättre att gå och rösta på något litet parti som ändå inte kommer över 4%!?
Jag vill att vi som inte gillar någon i riksdagen väljer ett parti som vi lägger en röst på, istället för att skita i att rösta, eller röstar blankt!
Ja rösta blankt är värdelöst. Det är ju faktiskt bättre att inte rösta alls. Då blir valdeltagandet lägre och det i sin tur kan visa på att något är ruttet i Danmark.
Jag tänker att jag är öppen för det mesta, något måste röra om i grytan.
Jag vill att vi försöker få samsyn i det här, jag är villig att gå emot mina principer bara för att inget parti är värt min röst!
Men hittar vi samsyn, blir min röst värd alla Erans!
Men så fungerar det ju inte, så till alla Er som tänker att det ändå är värdelöst, vore det ändå inte bättre att gå och rösta på något litet parti som ändå inte kommer över 4%!?
Att rösta blankt är bara meningslöst. Jag kommer rösta AfS. Finns gott om andra småpartier man kan välja på utanför 8-klövern.
Jag är desillusionerad, förr trodde jag på demokratin.
Sovjetunionen var dåligt, USA, var dåligt!
Svenska tankar och svensk demokrati var det sättet saker skulle skötas på.
Idag, finns det inte ett parti jag tänker rösta på!
Om antalet blankröster hade tagit bort riksdagsplatser, så hade jag röstat blankt.
Säg att 8% röstar blankt, så minskar man riksdagen med 8%.
Jag vill att vi som inte gillar någon i riksdagen väljer ett parti som vi lägger en röst på, istället för att skita i att rösta, eller röstar blankt!
Ordet är fritt!
Jag kommer att rösta på något av riksdagspartierna och du får göra som du vill, pysen lille!