2025-08-14, 00:20
Medlem
Jag är desillusionerad, förr trodde jag på demokratin.
Sovjetunionen var dåligt, USA, var dåligt!

Svenska tankar och svensk demokrati var det sättet saker skulle skötas på.

Idag, finns det inte ett parti jag tänker rösta på!

Om antalet blankröster hade tagit bort riksdagsplatser, så hade jag röstat blankt.
Säg att 8% röstar blankt, så minskar man riksdagen med 8%.

Men så fungerar det ju inte, så till alla Er som tänker att det ändå är värdelöst, vore det ändå inte bättre att gå och rösta på något litet parti som ändå inte kommer över 4%!?

Jag vill att vi som inte gillar någon i riksdagen väljer ett parti som vi lägger en röst på, istället för att skita i att rösta, eller röstar blankt!

Ordet är fritt!
2025-08-14, 00:29
Medlem
Alla vi, bestämmer något litet parti, istället för att skita i att rösta, eller rösta blankt.
Missnöje på riktigt!
2025-08-14, 00:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Ja rösta blankt är värdelöst. Det är ju faktiskt bättre att inte rösta alls. Då blir valdeltagandet lägre och det i sin tur kan visa på att något är ruttet i Danmark.
2025-08-14, 00:37
Medlem
Jag tänker att jag är öppen för det mesta, något måste röra om i grytan.
Jag vill att vi försöker få samsyn i det här, jag är villig att gå emot mina principer bara för att inget parti är värt min röst!

Men hittar vi samsyn, blir min röst värd alla Erans!
2025-08-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavdentjette
Men så fungerar det ju inte, så till alla Er som tänker att det ändå är värdelöst, vore det ändå inte bättre att gå och rösta på något litet parti som ändå inte kommer över 4%!?

Att rösta blankt är bara meningslöst. Jag kommer rösta AfS. Finns gott om andra småpartier man kan välja på utanför 8-klövern.
2025-08-14, 00:38
Medlem
Min röst hamnar på vad som bestäms här i tråden!
2025-08-14, 00:42
Avstängd
Negreritvs avatar
Man vill gärna rösta blankt eller skita i att rösta, men samtidigt så vill man inte att sossarna med mp tar makten heller. Det är ett jävla dilemma.
2025-08-14, 00:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavdentjette
Jag är desillusionerad, förr trodde jag på demokratin.
Sovjetunionen var dåligt, USA, var dåligt!

Svenska tankar och svensk demokrati var det sättet saker skulle skötas på.

Idag, finns det inte ett parti jag tänker rösta på!

Om antalet blankröster hade tagit bort riksdagsplatser, så hade jag röstat blankt.
Säg att 8% röstar blankt, så minskar man riksdagen med 8%.

Jag vill att vi som inte gillar någon i riksdagen väljer ett parti som vi lägger en röst på, istället för att skita i att rösta, eller röstar blankt!

Ordet är fritt!

Jag kommer att rösta på något av riksdagspartierna och du får göra som du vill, pysen lille!
2025-08-14, 00:46
Medlem
Kommunister eller nazister, mig kvittar det lika!
Inget kan vara sämre än det vi har!
2025-08-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag kommer att rösta på något av riksdagspartierna och du får göra som du vill, pysen lille!

Oj, jag är ju inte lika häftig som du, men när du lägger fram det så där, så vill jag också vara häftig!
Senast redigerad av Gustavdentjette 2025-08-14 kl. 00:51.
2025-08-14, 01:01
Medlem
triptykens avatar
Blankröster räknas inte längre - en skandal som liksom gled förbi när dom slutade räkna dom.
2025-08-14, 01:07
Medlem
Pripps0.0s avatar
Röstar du blankt så har du ändå en tro på systemet. Det har inte jag. Längre. Så jag röstar inte alls.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in