2025-08-15, 17:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
AIK ser riktigt tunna ut. Blir ännu en säsong kvar i hockeyallsvenskan. Kommer dock inte ödsla min tid på gråa kvällar i oktober och november på hovet. Kan fan inte komma på något mer deprimerande än det just nu. De mest lojala fans som gått varenda säsong sen man åkte ur SHL, jag vet inte om jag ska hysa oerhörd respekt för dessa personer eller tycka de är psykiskt sjuka. Pendlar fram och tillbaka.

Modo vinner, givetvis.
Har svårt att förstå varför man valde att inte förlänga med Erkamps och Bellerive. Så jävla dyra var de väl ändå inte, och så gjorde de ett hästjobb för pengarna.

Tycker faktiskt lite synd om Gnaget. Och håller med om att MoDo är självklara favoriter.
Citera
2025-08-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Har svårt att förstå varför man valde att inte förlänga med Erkamps och Bellerive. Så jävla dyra var de väl ändå inte, och så gjorde de ett hästjobb för pengarna.

Tycker faktiskt lite synd om Gnaget. Och håller med om att MoDo är självklara favoriter.

Känns som det är ett problem att bygga kontinuitet med nordamerikaner varje säsong. Är bara legoknektar som kommer in för 1 säsong och sen drar vidare. Finns hur många exempel som helst på det. Ingen aning om vad det grundar sig i men vore ju trevligt om man lyckades lösa så duktiga nordamerikaner stannade 2-3 säsonger iaf.

Det är lite synd. AIK Hockey hade bra hype förra säsongen, även efter finaltorsken mot djurgården. Men tyvärr lär den dö ut lika fort som den kom till liv. För första gången på nästan 10 år kunde man känna att AIK Hockey ockuperade folks tankar. Well well, jag kommer som sagt inte spendera många timmar på Hovet nästa säsong så det är inte mitt bekymmer. Får hoppas rätt folk någon dag sitter vid rodret
Citera
2025-08-15, 21:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Känns som det är ett problem att bygga kontinuitet med nordamerikaner varje säsong. Är bara legoknektar som kommer in för 1 säsong och sen drar vidare. Finns hur många exempel som helst på det. Ingen aning om vad det grundar sig i men vore ju trevligt om man lyckades lösa så duktiga nordamerikaner stannade 2-3 säsonger iaf.

Det är lite synd. AIK Hockey hade bra hype förra säsongen, även efter finaltorsken mot djurgården. Men tyvärr lär den dö ut lika fort som den kom till liv. För första gången på nästan 10 år kunde man känna att AIK Hockey ockuperade folks tankar. Well well, jag kommer som sagt inte spendera många timmar på Hovet nästa säsong så det är inte mitt bekymmer. Får hoppas rätt folk någon dag sitter vid rodret
Jo, så är det ju. Legoknektar har vi som alla vet haft tretton på dussinet av i IK. Synd att pusha iväg dem, tycker jag. Bellerive och Erkamps funkade ju tom. bra i AIK och kan inte ha kostat mycket. Hade optionsår, och AIK säger ajöss.

Ni var överallt, kan man säga. Nä men, tycker fan att kvalitén på AIK-publiken sjunker för varje år. Bara fotbollen som lockar det yngre gardet.
Vill gärna möta "mäktiga Gnaget" när vi är på besök på Hovet, och inte vilket dussinlag som helst.
Citera
2025-08-16, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, så är det ju. Legoknektar har vi som alla vet haft tretton på dussinet av i IK. Synd att pusha iväg dem, tycker jag. Bellerive och Erkamps funkade ju tom. bra i AIK och kan inte ha kostat mycket. Hade optionsår, och AIK säger ajöss.

Ni var överallt, kan man säga. Nä men, tycker fan att kvalitén på AIK-publiken sjunker för varje år. Bara fotbollen som lockar det yngre gardet.
Vill gärna möta "mäktiga Gnaget" när vi är på besök på Hovet, och inte vilket dussinlag som helst.

Kommer ihåg när Mora träffade rätt med nordamerikaner och gick upp till SHL. De importerna var riktigt duktiga. Snacka om att pricka helt rätt. Bara som lite kuriosa kring en sådan liten klubb.

Förut var det tvärtom. Jag gillar inte fotbollen, har noll intresse av det. Men hockeyn lyckades aldrig bygga upp samma starka stöd igen som man hade på 80 och 90 talet samt innan man åkte ur SHL 2013/14. När man tänker på AIK tänker man på fotboll. När man tänker på Djurgården är det både hockey och fotboll. Visst har Djurgården varit mer framgångsrika och mestadels spelat i SHL under 2000-talet, men man har också lyckats förvalta publikunderlaget på två sporter. Det har inte AIK lyckats göra och det är något som hämmar enormt för hockeysektionen.

Hur man löser det är en gåta. Man har haft flera chanser att gå upp till SHL vilket förmodligen skulle löst problemet. Men bommat.
Citera
2025-08-18, 19:28
Medlem
Storstark68s avatar
Modo behöver psykexpertis:
https://www.modohockey.se/article/kz3at16-4ij6i1/view

Sannolikt en klok investering eftersom HA kan vara tufft för ett lag som ramlat ner i skiten igen. Jag tror att det blir några år innan Modo går upp och det är helt ok.
Citera
2025-08-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Modo behöver psykexpertis:
https://www.modohockey.se/article/kz3at16-4ij6i1/view

Sannolikt en klok investering eftersom HA kan vara tufft för ett lag som ramlat ner i skiten igen. Jag tror att det blir några år innan Modo går upp och det är helt ok.
Den där är för juniorer och damlaget. Dvs, inte den hockeyallsvenska truppen.

Jag tycker precis som spelbolagen att Modo är tydliga favoriter i vinter. Sedan ska det spelas om det också.
Citera
2025-08-23, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumf89
Det händer snabb förvandling av smålänningarna Kalmar.

En mediokert nykomliings gäng för 2 år sen(?) till en storsatsande klubb för 1 år sen(?). I år har man inte en blekaste koll på in och ut transfers.

Jag tror stenhårt att Kalmar hamnar i slutspels dramatik 2026 en eventuell uppflyttning.
Jag tror de kommer topp sex, men är tveksam om de når semifinal
Citera
2025-08-26, 19:51
Medlem
Storstark68s avatar
Modo verkar tro på succé men det är en lång säsong.
https://www.facebook.com/share/v/1765Hukw3j/
Citera
2025-08-27, 11:46
Medlem
Det hade man ändå inte trott att Lasse Johansson skulle vara så nonchalant?

Minns inget surr om att han hade sån attityd innan han började i SKA (St. Petersburg) och ryska landslaget. Har ju knappt satt sin fot i Sverige sedan dess, så blir den tiden att jämföra med.

Han lär ju tycka att Norin och Windlert vek ner sig i finalen där båda hade behövt få ut sin karaktär mer, vilket är helt OK att känna. Men mysko att ignorera två spelare med så lång historik i klubben, tror AIK på styrelsenivå ändå vill att sånt sköts snyggare.

Troligen har de hållits på halster ifall man inte skulle lyckas landa sina önskade namn. Sen när värvningarna väl gjorts skiter han verkligen blankt i vad Norin och Windlert har för sig, haha. Därav noll dialog.
Citera
2025-08-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia

Minns inget surr om att han hade sån attityd innan han började i SKA (St. Petersburg) och ryska landslaget. Har ju knappt satt sin fot i Sverige sedan dess, så blir den tiden att jämföra med.

Han lär ju tycka att Norin och Windlert vek ner sig i finalen där båda hade behövt få ut sin karaktär mer, vilket är helt OK att känna. Men mysko att ignorera två spelare med så lång historik i klubben, tror AIK på styrelsenivå ändå vill att sånt sköts snyggare.

Troligen har de hållits på halster ifall man inte skulle lyckas landa sina önskade namn. Sen när värvningarna väl gjorts skiter han verkligen blankt i vad Norin och Windlert har för sig, haha. Därav noll dialog.

Helt otroligt. Antar att det blir en kulturkrock. Säkert standard förförande i KHL och Ryssland. Att han gör det två gånger om vittar ju om att det inte är en miss.

EDIT: Dessutom måste man ju plocka in 1 till back av kvalité och gärna en till utfyllnad. Så jag undrar vilka han har på väg in?
Citera
2025-08-28, 10:25
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia

Precis vad jag tänkte nu på morgonen. Jag har inget minne av att han var så här när han var sportchef i Skellefteå AIK. Han var absolut hemlig av sig och var ganska stängd när det kom till media, men aldrig nonchalant och kall på det sättet. Känslan är att det är något han tagit med sig från åren i Ryssland.
Citera
2025-08-30, 02:36
Medlem
My top tips are:
1. Bik Karlskoga
2. Oskarshamn
3. Troja-Ljungby
4. Kalmar

My table:
1. Bik Karlskoga
2. Oskarshamn
3. Södertälje