2025-10-17, 22:39
Medlem
Gefreiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Båda lagen försökte kontrollera varandra och på något sätt lyckades båda. Så inte direkt den vildaste matchen man sett lagen emellan, men kul ändå!

Nu steppade MoDo upp på ett annat sätt och gjorde en helt OK bortamatch. Gott tecken. Trodde löven skulle kötta mer framåt men kan nog vara smart att balansera ut det mer. Bra forecheck dock.

Förlängning är alltid 50/50 med alla cirkusregler, så skit samma vilka som vinner det lotteriet. Känner mig tillfreds med insatsen - nu vill man bara se samma inställning mot Kalmar också. Vi får väl se.
Jättekul att få se en riktig hockeymatch igen.
De andra lagen bjuder inte på kamp.
Ses i Hägglund.
Citera
2025-10-18, 00:15
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Jättekul att få se en riktig hockeymatch igen.
De andra lagen bjuder inte på kamp.
Ses i Hägglund.

Modo var klart bättre och i slutspelet är dom tyvärr bäst och sopar banan med Kalmar i finalen. Detta jävla Kalmar kommer att bli ett nytt Växjö om några år. Heeelpppp!!
Citera
2025-10-18, 01:07
Medlem
Black.Panthers avatar
ännu en aik seger, grymt att man hämtat upp det efter några svaga insatser i början.

Går riktigt trögt för ssk men tror de kan vända på det också.
Citera
2025-10-22, 16:41
Medlem
J.R.s avatar
Luleå lånar ut sin unga spelskickliga forward Jacob Ihs-Wozniak till Björklöven för resten av denna säsong (Luleå kan ta honom tillbaka om behov finns). Det låter som en bra lösning för alla tre parter speciellt för Jacob som borde få mer speltid där än i Luleå där den varit ganska låg pga konkurrensen. Ska tydligen lira redan ikväll mot Almtuna.
Citera
2025-10-22, 18:35
Medlem
Nu börjar omgång 11 för alla utom Nybro omgång 13, Östersund omgång 12 och avslutningsvis Västerås omgång 12.
Citera
2025-10-22, 19:54
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Luleå lånar ut sin unga spelskickliga forward Jacob Ihs-Wozniak till Björklöven för resten av denna säsong (Luleå kan ta honom tillbaka om behov finns). Det låter som en bra lösning för alla tre parter speciellt för Jacob som borde få mer speltid där än i Luleå där den varit ganska låg pga konkurrensen. Ska tydligen lira redan ikväll mot Almtuna.

Han lirar i förstalinan eftersom Fredrik saknas. Löven verkar ha kul på isen men Frans T måste komma i form snart. Almtuna är skitsvåra hemma så det lär nog bli förlängning. Hoppas att Kalmar kan sänka Modo ikväll.
Citera
2025-10-23, 00:46
Medlem
33-9 skotten.

3-4 resultat.

Bofors gör riktig plattmatch.

Bofors förlorade.
Citera
2025-10-23, 09:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Plattmatch och plattmatch... Som jag förstått det var det redig Bofors-dominans i två av tre perioder, så resultatet speglar kanske inte direkt matchbilden. Konstigare saker har ju hänt. Bofors är bra på att göra ett par, tre grismål och parkera bussen, men det funkade väl bara inte mot VIK.
Citera
2025-10-23, 18:50
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles86
33-9 skotten.

3-4 resultat.

Bofors gör riktig plattmatch.

Bofors förlorade.

Men det blev jämt trashtalk:
"I slutet av matchen hamnade Plato och gästernas Konstantin Komarek i en het ordväxling som sedan fortsatte i utvisningsbåset.

– Jag vet inte... Han var pengafixerad. Han sa att jag aldrig skulle tjäna lika mycket som han har gjort under sin karriär. Han slutar väl snart så jag har några år att ta ikapp det. Det var bara kul. Han är en duktig spelare och det är ingenting emot honom.

Vad svarade du på pengafrågan?
– Jag frågade om han ville ha en printscreen på mitt konto så vi kunde jämföra. Men det ville han inte."
😆
Citera
2025-10-25, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Plattmatch och plattmatch... Som jag förstått det var det redig Bofors-dominans i två av tre perioder, så resultatet speglar kanske inte direkt matchbilden. Konstigare saker har ju hänt. Bofors är bra på att göra ett par, tre grismål och parkera bussen, men det funkade väl bara inte mot VIK.

Men Bofors förlorade ändå. Oeffektiva framför kassen. Men fortsatt hopp utav säsongen.

Tabellen är inte spikad ändå.

Tabellen spikas typ i februari.
Citera
2025-10-25, 05:26
Medlem
Hel del framgångar av Bofors av säsongens startskede.
Förlorat tabellpositioner efter tredje ronden.
Bofors vann tre av tre ronder av säsongens startskede.
Citera
2025-10-28, 23:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Efter ca. 15 år tycks Sveriges äldsta hockey-podd ha gått i graven: Ickedickedoa, en podd om IK Oskarshamn i första hand och annan hockey i andra. Barometern har sjösatt en ny podd som de valt att kalla Nedsläpp, där samtliga lokala hockeylag i HA avhandlas. Det blir alltså mer Kalmar och Nybro och mindre IKO. Vi är många som tycker att detta är ett tråkigt beslut (som ska ha fattats i "demokratisk" anda).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in