2025-11-17, 16:56
Medlem
chebmamis avatar
Dag 112. (v16)
Morgonvikt: 96,0 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 95,7 kg
Upp sen kurstart: 8,7 kg

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew

Tränat på som vanligt, 5 pass i veckan och progression i princip varje pass. Morgonvikten har ökat lite sen senaste genomsnittsveckan, dock marginellt. Kosten känns perfekt nu, behöver ej trycka i mig för att ligga där jag ligger. Börjar nå min peak styrkemässigt nu all time high vilket är extremt kul. Notera dock att jag väger 10 kg mindre än vad jag gjorde på den tiden (även då under kur). Detta är helt klart min bästa kur, alla kategorier.

Formen känns oförskämt bra både utseendemässigt och fysisk. Har magrutor och ådror överallt och får en hel del kommentarer på gymmet att man ser stor ut. Kör dock alltid med oversize kläder för jag vill inte sticka ut för mycket (kör på kommersiellt gym). Man försöker ju vara anonym nu när polisen kommer in på var och varannat gym så man ej drar på sig misstankar från ex personalen. Med just det i åtanke så ska det faktiskt bli skönt att gå av om 7 veckor. Har tidigare åkt fast i en poliskontroll på ett gym jag tidigare tränat på, blev dessvärre dömd och fick dagsböter.

Men nu när formen känns som bäst drog jag tyvärr på mig en muskelbristning i biceps föregående pull—pass så får träna smart i ett par veckor. Ska dock inte vara några problem att fortsätta köra t ex tung bänk som jag gjorde idag eller andra pressövningar, men får tyvärr skippa dragövningar i ca 2 veckor eller mer.

Hörs igen nästa vecka!
Citera
2025-11-25, 15:57
Medlem
chebmamis avatar
Dag 119. (v17)
Morgonvikt: 96,6 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 96,1 kg
Upp sen kurstart: 9,3 kg

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew

Kroppsvikten går nu upp utan större ansträngning. Midjan och magrutorna är dock fortfarande tajt och fina. Känns som vikten lägger sig på precis rätt ställen. Snart pushar vi 10 kg sen kuren startade. Känner mig i ”mitt livs form” och då menar jag utseende samtidigt som styrkan finns med. Var ju mer deffad i somras men inte i närheten av den styrkan jag ligger på nu. Gjorde en 10a på 120 kg i bänk i somras, förra veckan en 10a på 140 kg. Har dock bara kört en handfull bänkpass under hösten så finns säkert mer att hämta dessutom.

Tränar på som vanligt, dock vilat biceps och ej kört dragövningar för rygg. Fått hitta isolationsövningar för lats vilket suger. Men måste vila biceps i ca 3 veckor innan jag kör igång som vanligt igen. Välmåendet är dock på topp, sömnen är riktigt bra. Nu kör vi sista veckorna!
Citera
2025-11-26, 03:25
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Dag 119. (v17)
Morgonvikt: 96,6 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 96,1 kg
Upp sen kurstart: 9,3 kg

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew

Kroppsvikten går nu upp utan större ansträngning. Midjan och magrutorna är dock fortfarande tajt och fina. Känns som vikten lägger sig på precis rätt ställen. Snart pushar vi 10 kg sen kuren startade. Känner mig i ”mitt livs form” och då menar jag utseende samtidigt som styrkan finns med. Var ju mer deffad i somras men inte i närheten av den styrkan jag ligger på nu. Gjorde en 10a på 120 kg i bänk i somras, förra veckan en 10a på 140 kg. Har dock bara kört en handfull bänkpass under hösten så finns säkert mer att hämta dessutom.

Tränar på som vanligt, dock vilat biceps och ej kört dragövningar för rygg. Fått hitta isolationsövningar för lats vilket suger. Men måste vila biceps i ca 3 veckor innan jag kör igång som vanligt igen. Välmåendet är dock på topp, sömnen är riktigt bra. Nu kör vi sista veckorna!

Prydligt jobbat, jäkligt prydligt - bravo! 10 repetitioner på 140 kg är...respekt.

Hur upplever du att ligga på primo? Jag har varit sugen länge men det har hittills spruckit på att jag tvivlar på att priset på Primo är värt det vs tex Mast.
Citera
2025-11-26, 21:27
Medlem
chebmamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Prydligt jobbat, jäkligt prydligt - bravo! 10 repetitioner på 140 kg är...respekt.

Hur upplever du att ligga på primo? Jag har varit sugen länge men det har hittills spruckit på att jag tvivlar på att priset på Primo är värt det vs tex Mast.

Tack Ivan. Jag tycker ändå jag borde vara starkare när man kurat i 10 år, men lätt att säga det nu när man är äldre och har mer koll på hur allt fungerar. När man var yngre körde man bara på halvt planlöst. Jag minns när jag var yngre och sa att mitt livsmål är att ta 10 x 120 kg. Då är man sjukt stark och nått toppen tänkte jag… men man pushar alltid gränsen.

Med det sagt är jag faktiskt sjukt nöjd med 10 x 140 kg med en kroppsvikt på 97 kg. Målet är att maxa 170–180 kg nu under vintern.

Såhär långt är detta min bästa kur nånsin, känner inte av några bieffekter öht och de kg jag går upp lägger sig på rätt ställen. Bättre än testo+tren. Kan dock inte sätta fingret på hur jag känner av primot annat med att jag är jävligt nöjd med kuren, välmåendet och styrkan överlag. Så om man inte har ekonomiska hinder är det en no-brainer enligt mig.
Senast redigerad av chebmami 2025-11-26 kl. 21:35.
Citera
2025-11-28, 04:40
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Tack Ivan. Jag tycker ändå jag borde vara starkare när man kurat i 10 år, men lätt att säga det nu när man är äldre och har mer koll på hur allt fungerar. När man var yngre körde man bara på halvt planlöst. Jag minns när jag var yngre och sa att mitt livsmål är att ta 10 x 120 kg. Då är man sjukt stark och nått toppen tänkte jag… men man pushar alltid gränsen.

Med det sagt är jag faktiskt sjukt nöjd med 10 x 140 kg med en kroppsvikt på 97 kg. Målet är att maxa 170–180 kg nu under vintern.

Såhär långt är detta min bästa kur nånsin, känner inte av några bieffekter öht och de kg jag går upp lägger sig på rätt ställen. Bättre än testo+tren. Kan dock inte sätta fingret på hur jag känner av primot annat med att jag är jävligt nöjd med kuren, välmåendet och styrkan överlag. Så om man inte har ekonomiska hinder är det en no-brainer enligt mig.

Säg så här: Hur stor andel av befolkningen tar 10 x 140 kg? En promille? Du är en av dem. Och fixar du 180 kg så - ja jävlars. Just 180 kg (av någon anledning) är på en alldeles egen nivå.

Oh fan, Primo-kuren slår alltså Tren-kurer? Jag trodde - måste jag erkänna - att det inte var möjligt. Okej, jag måste göra en no-brainer och testa Primo. Det skulle kunna bli min höstkur sep-dec nästa år.
Citera
2025-12-02, 13:39
Medlem
chebmamis avatar
Dag 126. (v18)
Morgonvikt: 96,8 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 96,5 kg
Upp sen kurstart: 9,5 kg

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew

Som jag nämnde i tidigare inlägg så har jag känt mig i toppslag både fysiskt och psykiskt under den här perioden. Såklart råkar man då på bakslag och en rejäl muskelbristning i bröstet, vilket resulterade i ett blåmärke över området. 13/11–muskelbristning i biceps, 26/11–muskelbristning i bröstet… Trist men jag antar att det blir så när man ligger på gränsen. Hade förmodligen kunnat få i mig mer vätska, värmt upp mer etc för att förebygga muskelbristningar men tycker ändå jag sköter den biten helt OK.

Blev ett benpass dagen efter följt av fyra dagars vila. Kommer nu återgå att köra dragövningar och biceps igen och pushpasset blir axlar och triceps i tre veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Säg så här: Hur stor andel av befolkningen tar 10 x 140 kg? En promille? Du är en av dem. Och fixar du 180 kg så - ja jävlars. Just 180 kg (av någon anledning) är på en alldeles egen nivå.

Oh fan, Primo-kuren slår alltså Tren-kurer? Jag trodde - måste jag erkänna - att det inte var möjligt. Okej, jag måste göra en no-brainer och testa Primo. Det skulle kunna bli min höstkur sep-dec nästa år.

Ja allt är ju relativt så man får ju försöka intala sig själv det. I och med att sömnen och välmåendet känns bättre på primo än tren så absolut. Sen har jag legat på konstant kcal överskott så inte märkt överdrivet skillnad i styrkeökningar eller tryck när jag bytte tren mot primo. Låg ju inte på några monsterdoser på tren heller men tycker absolut kroppen fungerar bättre på primo, dvs bättre återhämtning och i princip samma resultat i fysisk prestation på gymmet. Nu börjar jag ju närma mig 10 veckor på primo så det är väl då man ”peakar”.
Citera
2025-12-08, 15:01
Medlem
chebmamis avatar
Dag 133. (v19)
Morgonvikt: 97,3 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 96,6 kg
Upp sen kurstart: 10,0 kg

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew
50 mg anadrol ed

Äntligen sprängdes 10 kg gränsen för den här kuren. Passar även på att börja köra Anadrol idag, blir 50 mg ed i 28 dagar. Får hoppas det känns bättre den här gången, återkommer om ca en vecka med uppdatering! Enligt plan kommer jag även börja äta lite mindre kolhydrater och fett i samband med detta, dels för jag vet att min aptit kommer försämras och dels för att jag inte vill svälla upp allt för mycket i ansiktet. Så får se om jag går upp eller ner i vikt under dessa fyra veckor. Kommer nog ligga på maintenance eller knappt underskott. Kommer fortsatt ligga på ca 300 protein ed.

Kroppen känns tyvärr sliten. Har börjat köra dragövningar och biceps men är för det mesta deload—inspirerat med höga reps. Bröstet har läkt på bra men inte återställt. Tänkte att jag iallafall kunde fortsätta köra triceps tungt men då säger min armbåge ifrån med råge, så får köra deload även där kommande vecka. Det enda jag kan köra obehindrat just nu är ben, så får iallafall glädja mig åt det hehe. Hörs!
Citera
2025-12-09, 07:46
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Dag 133. (v19)
Morgonvikt: 97,3 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 96,6 kg
Upp sen kurstart: 10,0 kg

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew
50 mg anadrol ed

Äntligen sprängdes 10 kg gränsen för den här kuren. Passar även på att börja köra Anadrol idag, blir 50 mg ed i 28 dagar. Får hoppas det känns bättre den här gången, återkommer om ca en vecka med uppdatering! Enligt plan kommer jag även börja äta lite mindre kolhydrater och fett i samband med detta, dels för jag vet att min aptit kommer försämras och dels för att jag inte vill svälla upp allt för mycket i ansiktet. Så får se om jag går upp eller ner i vikt under dessa fyra veckor. Kommer nog ligga på maintenance eller knappt underskott. Kommer fortsatt ligga på ca 300 protein ed.

Kroppen känns tyvärr sliten. Har börjat köra dragövningar och biceps men är för det mesta deload—inspirerat med höga reps. Bröstet har läkt på bra men inte återställt. Tänkte att jag iallafall kunde fortsätta köra triceps tungt men då säger min armbåge ifrån med råge, så får köra deload även där kommande vecka. Det enda jag kan köra obehindrat just nu är ben, så får iallafall glädja mig åt det hehe. Hörs!

Stort grattis, väl kämpat!!!

Jag sade senast i förrgår till tjejen att jag längtar tills mars när jag kliver in i dieten och gör det med torra oljor. För jag är så less på mina testokinder. Det är som att kinderna har fått egna kinder. De här äckliga små bollarna som påminner om ett marsvin som frenetiskt tuggar på maskrosor.

Apropå din överkropp som (likt min) smärtar här och där: Bara att bita i det sura äpplet, träna runt ens problemområden och glädjas åt det som kan tränas tungt och som vanligt. Precis som du gör.
Citera
2025-12-17, 09:29
Medlem
chebmamis avatar
Dag 140. (v20)
Morgonvikt: 96,4 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: 96,3 kg
Upp sen kurstart: 9,1 kg

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew
50 mg anadrol ed

Som förväntat blev min aptit drastiskt sämre efter att ha klivit på anadrolen. Kändes som att jag kunde äta på obehindrat och pusha 500 kcal överskott men senaste veckan tog det stopp deluxe. Försöker lägga mig på 300 g protein genom mat och sen får det gå som det går kalorimässigt. Kommer inte kunna ligga på överskott dessa veckor.

Har inte upplevt något positivt på anadrolen än, möjligtvis lite extra styrka på gymmet men återkommer mer om det nästa vecka när man kan känna lite mer. Det är inget bra preparat för mig, känner mig ängslig och tryck för bröstet när jag kör dessa. Men ska iallafall köra klart 4 veckor så man kan göra en gedigen utvärdering.

Träningen börjar äntligen kännas bättre efter ett antal deloadveckor. Kan kötta på bra i dragövningar nu 3-4 veckor efter muskelbristningen och är fortfarande princip lika stark. Kommer överbelasta progressivt på mina Pull-pass framöver. Armbågen är fortfarande sådär och bröstet har inte läkt än, så pushpassen lär bli deloadvariant även kommande vecka. Ska dock försöka testa bröstet lite så förhoppningsvis kan vi börja pusha vikterna där också sista veckorna på kuren.
Citera
2026-01-05, 17:13
Medlem
chebmamis avatar
Dag 161. (v23)
Morgonvikt: 95,5 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: —
Upp sen kurstart: 8,2

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew
50 mg anadrol ed

Nu börjar man vakna upp ur semesterdvalan efter dryga 2 veckors ledighet. Har varit skönt att koppla av och resetta sitt mindset vad gäller kost och träning. Aptiten har blivit sämre på anadrolen så fokuserat på att få i mig 250–300 g protein per dag genom mat och resten får bli vad det blir. Har ändå tränat på bra runt jul och nyår och inte missat ett pass eller måltid i princip. Spenderade dock nyårsafton och nyårsdagen på hotell så maten blev sisådär och vilade 2 dygn från gymmet.

Hade dock fått en rejäl muskelbristning i biceps på nyårsafton så hade nog inte gymmat oavsett vad. Detta var den brutalaste muskelbristningen jag varit med om och kändes som att en del av fästet gick av också. Smärtan var helt otroligt första dygnet och jag kunde inte ens röra armen. Men nu fem dagar senare känns det oförskämt mycket bättre. Vilade två dagar och körde sen ben, dag 4 blev det relativ tung bänk och idag dag 5 blev det axlar och triceps. Får dock välja övningar så att biceps kopplas bort helt även som antagonist… Blir inga dragövningar eller biceps på 3—4 veckor nu. Mitt bröst har dock läkt så kan börja bänka tungt igen nu. Känns som tur är ingenting öht i bicepsen när jag bänkar.

Nog om jul—och nyårsledigheterna. Har tagit min sista injektion av testo och primo och har två dagar kvar på anadrol, således går kuren mot sitt absoluta slutskede.

Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med kuren, har lagt på mig en hel del muskelmassa och blivit starkare, vilket var målet. Har även skött kost, träning och återhämtning till 99 %. Har väl missat ett handfull måltider på +20 veckor vilket får ses som mycket väl godkänt. Även snittat över 4 pass i veckan trots en hel del skador. Skador har för övrigt präglat den här kuren med råge, speciellt nu på senhösten/vintern. Inom 6—7 veckor lyckades jag dra muskelbristningar i båda biceps och ena bröstmuskeln.

Under kuren körde jag testo, tren, primo och anadrol:

Testo; testo är alltid testo och jag är nöjd med märket jag körde. Körde ju relativ låga doser men kände stor effekt, ingen PIP etc, så får högsta betyg.

Tren; Inte min favorit. Kände inte av alla de positiva effekterna som jag hoppades på att känna på förhand. Blev inte jättemycket starkare eller såg stor visuell skillnad på fysiken. Däremot gjorde de negativa effekterna sig påminda som t ex dålig sömn och ängslighet.

Primo; Här pratar vi favorit. Välmåendet blev snabbt bättre efter att ha fasat ut tren mot primo. Kändes även som jag lade på mig nåt extra kg kvalitetsmassa och tryck under veckorna jag körde primo. Kan säga att jag körde ca 10 veckor tren och 13 veckor primo. Kommer definitivt bli min framtida go-to steroid i framtida kurer.

Anadrol; blev även här besviken på effekterna. Kände knappt några positiva effekter alls om jag ska vara ärlig. Mådde mycket bättre på anavar med samma eller bättre resultat styrkemässigt och visuellt. Anadrolen hämmade min aptit, välmående och till viss del sömn och andning. Har känt ett obehagligt tryck mot bröstet under de veckorna jag körde anadrol. Ville dock fullfölja kuren för att verkligen kunna dra korrekt slutsats. Körde 3 veckor i börjar på kuren och 4 veckor avslutande.

Om eller när jag kurar igen så kommer det säkerligen bli testo, primo och anavar. Med det sagt så ska det bli skönt att gå av och köra naturligt. Har sagt det förut men jag trivs otroligt bra med att träna även utan AAS. Jag älskar verkligen träningslivsstilen. Men jag är nog tillbaka på den mörka sidan snart igen. På återseende!
Senast redigerad av chebmami 2026-01-05 kl. 17:15.
Citera
2026-01-08, 18:15
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Dag 161. (v23)
Morgonvikt: 95,5 kg
Genomsnittsvikt föregående vecka: —
Upp sen kurstart: 8,2

AAS:
300 mg testo ew
200 mg primo ew
50 mg anadrol ed

Nu börjar man vakna upp ur semesterdvalan efter dryga 2 veckors ledighet. Har varit skönt att koppla av och resetta sitt mindset vad gäller kost och träning. Aptiten har blivit sämre på anadrolen så fokuserat på att få i mig 250–300 g protein per dag genom mat och resten får bli vad det blir. Har ändå tränat på bra runt jul och nyår och inte missat ett pass eller måltid i princip. Spenderade dock nyårsafton och nyårsdagen på hotell så maten blev sisådär och vilade 2 dygn från gymmet.

Hade dock fått en rejäl muskelbristning i biceps på nyårsafton så hade nog inte gymmat oavsett vad. Detta var den brutalaste muskelbristningen jag varit med om och kändes som att en del av fästet gick av också. Smärtan var helt otroligt första dygnet och jag kunde inte ens röra armen. Men nu fem dagar senare känns det oförskämt mycket bättre. Vilade två dagar och körde sen ben, dag 4 blev det relativ tung bänk och idag dag 5 blev det axlar och triceps. Får dock välja övningar så att biceps kopplas bort helt även som antagonist… Blir inga dragövningar eller biceps på 3—4 veckor nu. Mitt bröst har dock läkt så kan börja bänka tungt igen nu. Känns som tur är ingenting öht i bicepsen när jag bänkar.

Nog om jul—och nyårsledigheterna. Har tagit min sista injektion av testo och primo och har två dagar kvar på anadrol, således går kuren mot sitt absoluta slutskede.

Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med kuren, har lagt på mig en hel del muskelmassa och blivit starkare, vilket var målet. Har även skött kost, träning och återhämtning till 99 %. Har väl missat ett handfull måltider på +20 veckor vilket får ses som mycket väl godkänt. Även snittat över 4 pass i veckan trots en hel del skador. Skador har för övrigt präglat den här kuren med råge, speciellt nu på senhösten/vintern. Inom 6—7 veckor lyckades jag dra muskelbristningar i båda biceps och ena bröstmuskeln.

Under kuren körde jag testo, tren, primo och anadrol:

Testo; testo är alltid testo och jag är nöjd med märket jag körde. Körde ju relativ låga doser men kände stor effekt, ingen PIP etc, så får högsta betyg.

Tren; Inte min favorit. Kände inte av alla de positiva effekterna som jag hoppades på att känna på förhand. Blev inte jättemycket starkare eller såg stor visuell skillnad på fysiken. Däremot gjorde de negativa effekterna sig påminda som t ex dålig sömn och ängslighet.

Primo; Här pratar vi favorit. Välmåendet blev snabbt bättre efter att ha fasat ut tren mot primo. Kändes även som jag lade på mig nåt extra kg kvalitetsmassa och tryck under veckorna jag körde primo. Kan säga att jag körde ca 10 veckor tren och 13 veckor primo. Kommer definitivt bli min framtida go-to steroid i framtida kurer.

Anadrol; blev även här besviken på effekterna. Kände knappt några positiva effekter alls om jag ska vara ärlig. Mådde mycket bättre på anavar med samma eller bättre resultat styrkemässigt och visuellt. Anadrolen hämmade min aptit, välmående och till viss del sömn och andning. Har känt ett obehagligt tryck mot bröstet under de veckorna jag körde anadrol. Ville dock fullfölja kuren för att verkligen kunna dra korrekt slutsats. Körde 3 veckor i börjar på kuren och 4 veckor avslutande.

Om eller när jag kurar igen så kommer det säkerligen bli testo, primo och anavar. Med det sagt så ska det bli skönt att gå av och köra naturligt. Har sagt det förut men jag trivs otroligt bra med att träna även utan AAS. Jag älskar verkligen träningslivsstilen. Men jag är nog tillbaka på den mörka sidan snart igen. På återseende!

Grym uppdatering, grymt jobbat (och med grymt resultat) - snyggt! Och jag, jag inser att jag måste testa primo för eller senare.

På återseende!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in