2025-08-11, 02:05
Medlem
En sak som förstört mycket är mobilen. Eller egentligen kameran på mobilen. Jag kan berätta att det var mycket mer roligt som hände på alla fester eller ute på stan innan vi började övervaka varandra med kameror.
Citera
2025-08-11, 03:55
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Såg nyligen filmen F1. Den var inte så bra som jag hade hoppats, men ändå helt ok. Den var klart sämre än t. ex Ford VS Ferrari som kom för några år sedan.
Den hade nog mer ambitiösa racingscener dock.
I alla fall. Där spelar Brad Pitt den ena föraren som skall hantera stallkompis som är en ungtupp på kanske 23 år.
Pitten är bra mycket coolare. De representerar liksom sina eror i filmen också. De refererar tom. till Pitt som "Mr. big in the ninties".
Ungkillen har kläder som representerar hans generation, Pitt sin osv.
Pitt har mycket blåa, gröna skjortor jeans etc. Ungkillen orangea vinterjackor stora solbrillor och fipplar med mobilen konstant
https://www.youtube.com/watch?v=69ffwl-8pCU
Måste kolla den
Citera
2025-08-11, 12:44
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Måste kolla den

Den var bra. För mig tror jag det handlade om att mina förväntningar var skyhöga. Sedan var jag lite sömnig när jag såg den, inte bra. Den är klart sevärd. Mycket ögongodis och riktig racing där andra kört CGI osv.
Citera
2025-08-11, 21:36
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
En sak som förstört mycket är mobilen. Eller egentligen kameran på mobilen. Jag kan berätta att det var mycket mer roligt som hände på alla fester eller ute på stan innan vi började övervaka varandra med kameror.

Ja, och det faktum att vi normaliserat selfies. Minns första gången jag hörde talas om en selfie. Nu är det väl runt 20 år sedan. Första gången kommer jag ihåg att jag tänkte "Det här är ju helt idiotiskt och extremt självupptaget, varför i helvete skall man fota sig själv i en massa meningslösa sammanhang och låta andra se det, who gives a shit". Nu är det helt normaliserat beteende.
Citera
2025-08-11, 23:52
Medlem
526s avatar
.
Citera
2025-08-12, 10:12
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Ja, och det faktum att vi normaliserat selfies. Minns första gången jag hörde talas om en selfie. Nu är det väl runt 20 år sedan. Första gången kommer jag ihåg att jag tänkte "Det här är ju helt idiotiskt och extremt självupptaget, varför i helvete skall man fota sig själv i en massa meningslösa sammanhang och låta andra se det, who gives a shit". Nu är det helt normaliserat beteende.

Tycker fortfarande att det är helt efterblivet när kvinnor står och vinklar kameran och pluttar med munnen och håller på om jag ser det ute någonstans
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in