Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Du har helt fel. Filmen är skapad för att visa upp förfallet av Europa.
Människorna där borde sopas ihop och skickas hem och de som är tyskar borde låsas in bakom galler och få ordentlig vård så när de kommer ut 5-10 år senare så kan de leva ett värdigt liv.
Han filmar det som händer på gatan. Blir du irriterad på att han filmar brandbilar?
Du låter lite extra kränkt. Blev du dubbelt curlad under uppväxten? Du kanske rent av stödjer de muslimska klanerna när de försätter Europa i ett apokalyptiskt tillstånd?
Är inte kränkt, ogillar bara när man vinklar så som han gör. För han visar ju upp ett riktigt problem, samtidigt som hans metoder gör att filmen i sig kan ifrågasättas istället för innehållet.
Problemet med brandbilarna är bara ett exempel på hur han gör en vinkling. För mig finns det så pass mycket annat han skulle kunna visa för att ge en bättre kvalitativ känsla. Annars blir det lite Borat över det. För vi kan ju enas om att människorna i filmen behöver hjälp, och att det är jobbigt att se att detta får fortgå?
Att folk öppet tar droger är illa nog, och en bättre metod enligt mig vore att filma detta förfall längre. För att visa hur lång samhället låtit detta fortgå, och hur verkligheten ser ut. Men att se tre brandbilar och filma dessa gjorde att jag började ifrågasätta andra saker.
Dvs jag är förbannad över hur förfallet ser ut, och att man verkar ok led detta då det får fortgå. Men jag tycker att filmen kunde gjorts bättre för att belysa detta.