Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Köpte en solcell från Kjell men upptäckte att den inte passade och skickade den rekommenderat i retur till en adress de uppgav själva. Det gick veckor utan att de hörde av sig men till slut fick jag besked att försändelsen gått tillbaka i retur till postombudet. Postombudet hade inte meddelat oss att den kommit i retur och hade vi inte fått veta något hade solcellen ganska snart gått till destruering enligt ombudet.
Kjell förklarade sig med att de inte hade möjlighet att hämta ut paketet från det postombud som hade det och att det därför hade gått i retur. Vi fick åka tio mil till närmaste butik och lämna in det där.
Detta hände förra året och nu har jag fått en trasig degmaskin från tretti.se och bävar gör att skicka returen och få samma problem igen.
Kan felet ha varit att jag rekommenderade returen? Någon som har liknande erfarenheter?
Företag kan inte hämta ut rekommenderat brev har jag förstått. Det skriver dom ALLTID i sina allmänna villkor när returen ska bekostas av köparen. Så det var ditt eget fel i det första fallet.
Om tretti.se bekostar returen med deras egna retursedel så är det bara att lämna in men om du ska bekosta returen själv så är det tveklöst på samma sätt som innan.
Läs deras returvillkor på deras hemsida så får du exakt information.