2025-08-08, 10:55
Medlem
Strax före midnatt onsdagen den 30 juli hittades en svårt skadad man utanför Nian på Nygatan.
Mannen, som enligt polisen hade kraschat med en hyrd elspark, avled på sjukhuset av sina skador.

https://www.gd.se/2025-08-07/man-dod-efter-olycka-med-elsparkcykel-pa-nygatan/

https://www.gd.se/2025-08-08/man-har-sett-att-han-passerar-stortorget/

Någon som vet mer?

Polisen saknar tydligen kameror vid olycksplatsen men söker vittnen.
Citera
2025-08-08, 11:14
Medlem
VoktorDodkas avatar
Man får intrycket av att dom misstänker något annat än en ren olycka, annars hade det väl varit ett enkelt fall.

I Gävle finns massor med avarter med ett bottenlöst har mot elsparkcyklarna och dom som åker på dom, dom är så pass upprörda att man kan tro att dom blivit utsatta för övergrepp av elsparkcyklar. Inte för att jag hoppas men det skulle inte förvåna mig en sekund om en sån skulle kunna passa på att ge en knuff eller tackling när någon åker för nära, det kan vara något sådant snutten misstänker eftersom dom inte vill släppa det här fallet. I så fall så har dom nog sett att det finns någon mer som rört sig mellan kamerorna samtidigt som olyckskorpen.

Var det en gävlebo? Inga rykten har nått mig.
Citera
2025-08-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Man får intrycket av att dom misstänker något annat än en ren olycka, annars hade det väl varit ett enkelt fall.

I Gävle finns massor med avarter med ett bottenlöst har mot elsparkcyklarna och dom som åker på dom, dom är så pass upprörda att man kan tro att dom blivit utsatta för övergrepp av elsparkcyklar. Inte för att jag hoppas men det skulle inte förvåna mig en sekund om en sån skulle kunna passa på att ge en knuff eller tackling när någon åker för nära, det kan vara något sådant snutten misstänker eftersom dom inte vill släppa det här fallet. I så fall så har dom nog sett att det finns någon mer som rört sig mellan kamerorna samtidigt som olyckskorpen.

Var det en gävlebo? Inga rykten har nått mig.

Det var en gävlebo. En person jag känner är bekant med gävlebon Johanna Green som på sin Instagram uppmanar alla som varit på platsen att höra av sig till henne om man har detaljer. 29-åringen ska ha varit en familjemedlem till henne.
Citera
2025-08-08, 13:01
Medlem
Hygrotorks avatar
Folk kör som horungar på dessa äckliga elscootrar, förvånad att det inte händer oftare.
Citera
2025-08-08, 15:18
Medlem
Jon*s Rexl*nd💔❤️. Vila i frid
Citera
2025-08-08, 15:35
Medlem
Folk respekterar verkligen inte hög fart på dessa ostabila saker. Man har hjälm när man åker rollerblades, skateboard, cykel etc men dessa har folk fått för sig inte behöver det. Tyvärr kommer detta inte vara sista olyckan med hemskt utfall.
Citera
2025-08-08, 16:27
Medlem
Förvånad att inte fler otäcka olyckor med dessa har hänt med tanke på hur illa folk kör med dem, mot trafiken och allt.
Citera
2025-08-08, 18:41
Medlem
Maxipower1s avatar
https://www.ratsit.se/19960519-Per_Erik_Jonas_Rexland_Gavle/M1BEqNl1fLL_aTVYzfgDWK53owtnldHxL-Jas1usL2g
Citera
2025-08-08, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Satra
Jon*s Rexl*nd💔❤️. Vila i frid

Helt rubbat hur du kan lägga ut ett namn när du inte är säkert. Jag vet till hundra procent att du har fel.
Citera
2025-08-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insallad
Helt rubbat hur du kan lägga ut ett namn när du inte är säkert. Jag vet till hundra procent att du har fel.
Jag vet till hundra procent att jag har rätt
Citera
2025-08-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insallad

Sammanträffade att personen i fråga står som avliden från 1/8.
Citera
2025-08-09, 21:51
Medlem
DonaldBidens avatar
Farligt för gamla gubbar att använda sådana nymodigheter.

Kanske bör införas en åldersgräns på 20 år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in