2025-08-07, 17:55
Medlem
Denna klassiska sång av Rolling Stones från 1971som inleds med orden a Slave ship from the gold Coast och budskapet är att Brown suger dvs svarta kvinnor är sköna att knulla. Brown sugar kan även mena kokain. Hur som helst väldigt kontroversiellt

Hade denna sång kunnat skrivas idag tror ni? Jag tror inte det. Bra sång förövrigt
Senast redigerad av Vespasianus 2025-08-07 kl. 18:02.
Citera
2025-08-07, 18:02
Medlem
Starobrnos avatar
Vad jag tror mig veta var texten först ännu mer kontroversiella "black pussy" men ändrades sen till mindre kontroversiella "brown sugar". Många bra låtar av Stones
Citera
2025-08-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Vad jag tror mig veta var texten först ännu mer kontroversiella "black pussy" men ändrades sen till mindre kontroversiella "brown sugar". Många bra låtar av Stones
Mick Jagger var nog ständigt hög och knullade runt rejält. Ja Stones tillhör favoriterna. PK maffian hade rasat idag.
Citera
2025-08-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
De strök nog det när de upptäckte att fittan är lika rosa som hos alla andra kvinnor. Pink pussy hade varit konstigt.
Citera
2025-08-07, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Brown sugar kan även mena kokain.

Nej heroin.
Citera
2025-08-07, 23:36
Medlem
TheGretaResets avatar
De har ju andra moderna sånger som under my thumb.

Att förbjuda sånger som "the night they drove old dixie down" och riva statyer är bara trams.

Kommunisten Joan Baez brukade sjunga den.
Citera
2025-08-08, 01:36
Avstängd
Adelaides avatar
Stones är inte så PK. Det är ingen hemlighet.
Citera
2025-08-08, 11:54
Medlem
Lill-Anns avatar
Har aldrig gillat Brown Sugar, utan den här och Sway från samma album Sticky Fingers.

Can't You Hear Me Knocking.

(FB) Stonesfan! Varför kommer saxofonsolot före gitarrsolot?
Citera
2025-08-08, 14:23
Medlem
Wikitomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Nu bara måste Rolling Stones cancelleras.

Stones har cancellerat låten. Dom spelar inte den live längre.
Citera
2025-08-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Stones har cancellerat låten. Dom spelar inte den live längre.
Det var ju synd, den är rätt bra.
Citera
2025-08-08, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Denna klassiska sång av Rolling Stones från 1971som inleds med orden a Slave ship from the gold Coast och budskapet är att Brown suger dvs svarta kvinnor är sköna att knulla. Brown sugar kan även mena kokain. Hur som helst väldigt kontroversiellt

Texten inleds; "Gold coast slave ship bound for cotton fields" och Brown sugar kan INTE "mena kokain" men däremot kan det vara en omskrivning för heroin.

Låten är suverän som så mycket annat med Stones från 60/70talet och nej den hade inte kunnat släppas i dag utan att den efterblivna delen av världens befolkning bajsat ner sig och "rasat" i vanlig ordning. Inte heller Under my thumb, Yesterdays paper, Stray cat blues, Stupid girl och flera andra höjdare.
Citera
2025-08-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Texten inleds; "Gold coast slave ship bound for cotton fields" och Brown sugar kan INTE "mena kokain" men däremot kan det vara en omskrivning för heroin.

Låten är suverän som så mycket annat med Stones från 60/70talet och nej den hade inte kunnat släppas i dag utan att den efterblivna delen av världens befolkning bajsat ner sig och "rasat" i vanlig ordning. Inte heller Under my thumb, Yesterdays paper, Stray cat blues, Stupid girl och flera andra höjdare.
Tror inte att radio spelar denna låt heller. Stones är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in