2025-08-07, 12:13
Avslutad
Har ni erfarenhet av att ni själva eller era barn har fått lida av aggressiva gangsterungar i skolorna?
Ungar som själva är kriminella men har okej föräldrar, eller både och : att ungarna är kriminella och deras föräldrar är med i nån maffia, klan eller mc-gäng?

I Lund på 80-talet var värstingarna i vår skola bara lite Ronny, Conny och Benny-aktiga, men inte värre än så.
I Uppsala, i Gottsunda var Ashkar-familjen/klanen den mest fruktade men så länge man inte pratade skit om dom eller gav sig på dom så vart det inget trubbel, så rätt okej för att vara palestinska thugs, ändå. Den värste ungjäveln var Chrille Friberg. Han var man skraj för.

Sen i Leksand i Dalarna fanns massa jävla värstingar och bråkstakar och en del av dom hade polare i Borlänge som dom skröt om och ibland hotade med. Dom påstod sig känna folk i Kepsligan och även i självaste Familjen.
Det var en JÄVLIGT jobbig tid och jag gick långa omvägar för att slippa dessa värstingar.

Sen fick morsan och jag idiotdraget att flytta till huvudstadsområdet och jag gick nian i Edestaskolan där bl a Ken Ring gått nåt år innan mig. Där vart det hot för hela slanten, alltid nån som hade nån farlig karatebrorsa eller gangsterfarbror eller nåt tonårsluder som hade värsta jävla gangsterpojkvännen. Sen idiotdrag 2 var att gå på Tumbagymnasiet i Botkyrka leeen och minst halva plugget bestod av MENA-trash men faktiskt så var dom flesta MENAs som Ashkarklanen och så länge man inte gjorde dom nåt så hände inget, men det fanns ju MENA-ungar som fitta sig utan anledning mot en också och hotade med sina släktingar och kompisar. Hamnade personligen i slagsmål med två zigenare i plugget och jag tror dom är släkt med Gunnar Palmroth, han som zigenaren Vartti sköt i skallen utanför Centralen 2001. Jag bodde i Södertälje men gick för säkerhets skull gymnasiet i Tumba för jag hade inte pallat att få trubbel i nåt plugg i lilla Södertälje och sen vara livrädd varje dag på Södertäljes gator, bussar och andra ställen.

Dessa är några av mina erfarenheter av gangsterelever i Sveriges skolor.
Jobbigt var det och man kände att man fick vara så jävla försiktig hela tiden och det höll på att sluta illa minst den där gången det vart fight med zigenarkräken.

Ni andra då? Vågar ni skriva ner era erfarenheter och hur fan löser vi problemet med klan/maffia/gäng/gangsterungar i Sveriges skolor?
Utvisning, ja, men om dräggen är svenska medborgare så tycker jag det borde finnas nåt arbetsläger för mobbare som hotar med sina kriminella vänner och släktingar i skolorna.
Normala elever ska inte behöva vara rädda och superförsiktiga för dessa lättkränkta, kapabla till grovt våld och kriminella narcissistiska psykopatelever.
Citera
2025-08-07, 12:29
Medlem
vemsfels avatar
Har flera såna som bakas i min dotters skola i detta nu. Föräldrarna är OK, lite curlande och/eller frånvarande men inte blinda för problemen som uppstår bland deras söner. Det är knivar till skolan, slagsmål och mobbning och man vet att det kommer gå helvete för dessa gossar. Noll konsekvenstänk (eller orädda inför dem) och totalt empatilösa (annat än om man säger något illa om deras mamma, då kan vad som helst hända. Ni känner till typen). Lycka till att komma till rätta med de här barnen säger jag bara. Nä, samla ihop landets värsta bråkstakar och sätt på en förarlös båt mot Nordpolen 1 gång per år så kanske vi får bukt på det till slut.
Citera
2025-08-07, 12:50
Avslutad
Jag är född 1973, men när jag gick i skolan såg det helt annorlunda ut mot idag. Det fanns kriminella element i skolan, men det vanliga var att de som inte skötte sig skolkade, dvs. de var sällan eller aldrig i skolan. På högstadiet hände det såklart ibland att någon sparkade in skåp, hade med sig knivar och kaststjärnor, hotade lärare och andra elever och liknande, men det var nog på en annan nivå en det är idag. De kriminella eleverna var dessutom lätta att identifiera förr. I så gott som samliga fall hade de kriminella och missbrukande föräldrar. Och det är ingen myt att de harde y-namn.

Jag tillhörde själv det "tuffa" gänget på högstadiet. Vi hängde i rökrutan, skolkade en del, men ingen av oss begick några grövre brott. Gjorde vi något olagligt så handlade det om att snatta, ägna oss åt skadegörelse (typ. klottra och sparka på lyktstolpar). De kriminella ingick inte i det "tuffa" gänget, de var ofta för sig själva, eller umgicks två och två.
Citera
2025-08-07, 12:54
Medlem
TheGretaResets avatar
Ja, tony, ronny och alla glömmer det värsta namnet av alla "Roger" hade vi.

Men dessa var mer störda än kriminella. Idag har vi gäng på ett annat sätt.
Citera
2025-08-07, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Har flera såna som bakas i min dotters skola i detta nu. Föräldrarna är OK, lite curlande och/eller frånvarande men inte blinda för problemen som uppstår bland deras söner. Det är knivar till skolan, slagsmål och mobbning och man vet att det kommer gå helvete för dessa gossar. Noll konsekvenstänk (eller orädda inför dem) och totalt empatilösa (annat än om man säger något illa om deras mamma, då kan vad som helst hända. Ni känner till typen). Lycka till att komma till rätta med de här barnen säger jag bara. Nä, samla ihop landets värsta bråkstakar och sätt på en förarlös båt mot Nordpolen 1 gång per år så kanske vi får bukt på det till slut.

Med tanke på hur jävla farliga kriminella gamla tiders problembarn blivit, borde ordentliga åtgärder tas, faktiskt.
Det tjatas om att straff inte är den rätta vägen och att FÖREBYGGANDE är det, men hur går det med förebyggandet har man lust att fråga sossarna och deras undergrupperingar.

Och det värsta är att vara som gossarna som du beskrev,,,,är MODE bland problemungdomarna.
Det verkar vara ett MÅSTE att vara en livsfarlig galning som exploderar för minsta lilla.
Citera
2025-08-07, 13:18
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Gick nog i en stor skola 1-9 med sex klasser i varje årsklass. De värsta brotten som hände var nog att någon kastade snöbollar eller snattade en liten kola. Enda invandraren var en jugoslav från en städad familj.

Barn eller personal ska verkligen inte behöva vara rädda, utan avarterna ska sättas i specialskola med rätt personal som kan hantera dem.
Citera
2025-08-07, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Ja, tony, ronny och alla glömmer det värsta namnet av alla "Roger" hade vi.

Men dessa var mer störda än kriminella. Idag har vi gäng på ett annat sätt.

Aa, det är ju fan så man saknar gamla tidens busar, nästan.
Dom flesta dåtidens busar gick väl att få på rätt spår, ändå väl?
Idag står skolan och myndigheterna handfallna och är oförmögna att disciplinera dagens unga gangsters.
Citera
2025-08-07, 13:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Jag är född 1973, men när jag gick i skolan såg det helt annorlunda ut mot idag. Det fanns kriminella element i skolan, men det vanliga var att de som inte skötte sig skolkade, dvs. de var sällan eller aldrig i skolan. På högstadiet hände det såklart ibland att någon sparkade in skåp, hade med sig knivar och kaststjärnor, hotade lärare och andra elever och liknande, men det var nog på en annan nivå en det är idag. De kriminella eleverna var dessutom lätta att identifiera förr. I så gott som samliga fall hade de kriminella och missbrukande föräldrar. Och det är ingen myt att de harde y-namn.

Jag tillhörde själv det "tuffa" gänget på högstadiet. Vi hängde i rökrutan, skolkade en del, men ingen av oss begick några grövre brott. Gjorde vi något olagligt så handlade det om att snatta, ägna oss åt skadegörelse (typ. klottra och sparka på lyktstolpar). De kriminella ingick inte i det "tuffa" gänget, de var ofta för sig själva, eller umgicks två och två.

Klart det gick överstyr även då, dock miljoner gånger mera sällan.
Dom som verkligen vart kriminella satsade väl mera på att göra enstaka bankrån som vuxna väl?
Inte på att bli storhetsvansinnad maffia.
Citera
2025-08-07, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Gick nog i en stor skola 1-9 med sex klasser i varje årsklass. De värsta brotten som hände var nog att någon kastade snöbollar eller snattade en liten kola. Enda invandraren var en jugoslav från en städad familj.

Barn eller personal ska verkligen inte behöva vara rädda, utan avarterna ska sättas i specialskola med rätt personal som kan hantera dem.

Yes, gärna personal med lång kampsport-och militärbakgrund.
Personligen tycker jag att Sverige ska sluta med att till exempel skicka miljarder till Afrika så att afrikanerna kan bli ännu fler, och istället satsa pengarna på just såna här specialskolor ( som bör innehålla fängelseceller ifall problembarnen fuckar ur totalt ) så det förhoppningsvis blir folk av de unga vildarna.
Citera
2025-08-07, 13:42
Medlem
Pershagen76s avatar
Vi är, som tur är, helt befriade från såna problem i barnens skolor.
Citera
2025-08-07, 13:54
Medlem
AlfaQhards avatar
Kan man säga att hoten på 80-90 talet var mer "show" ?
Citera
2025-08-07, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Vi är, som tur är, helt befriade från såna problem i barnens skolor.

Bor du i Södertäljes Pershagen och slipper skiten? TUR var ordet i så fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in