2025-08-07, 09:47
Avstängd
67arigGubbes avatar
Som alla vet så har polen vart det land i europa som bevarar sitt land polskt. Alltså inte öppnar armarna för mörkisar eller hucklor.

Är det ett land vi svenskar ser upp till nu?

Tror ni många svenskar kommer flytta till polen i framtiden? Jag menar visst träffar man väl hellre 10 polacker på stan än 10 babianer en mörk kväll?

Tror ni det blir svårt för oss svenskar att flytta dit? Kommer de va lika anti oss som mot afrikaner och araber?
Citera
2025-08-07, 09:51
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Vill du ha en skälig levnadsstandard i Polen kan du inte vara beroende av att jobba där, då lönerna är skit.

Varför ska man då välja ett land i kalla Europa?
Citera
2025-08-07, 09:59
Medlem
Du kan flytta när du vill, Polen tillhör EU.

Du kan säkert hitta ett totalt värdelöst jobb, som ger dig EUR 850 per månad, om du nu inte blir omkörd av någon ännu sämre betald ukrainare, som det finns gott om i Polen, från starten av kriget, cirka 1,6 miljoner.

Sen kan man ju också undra, varför polackerna söker sig till Sverige för att jobba.
Citera
2025-08-07, 09:59
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Som alla vet så har polen vart det land i europa som bevarar sitt land polskt. Alltså inte öppnar armarna för mörkisar eller hucklor.

Tror ni många svenskar kommer flytta till polen i framtiden? Jag menar visst träffar man väl hellre 10 polacker på stan än 10 babianer en mörk kväll?

Tror ni det blir svårt för oss svenskar att flytta dit? Kommer de va lika anti oss som mot afrikaner och araber?
De har ju röstat in en globalist, så glöm det.
Citera
2025-08-07, 10:08
Medlem
Citat:
Som alla vet så har polen vart det land i europa som bevarar sitt land polskt.

Citat:
Tror ni många svenskar kommer flytta till polen i framtiden?

Ser du inte ironin?

Sen så är det ju fortfarande så att Polacker är de personer (förutom rumäner) som flyr sitt hemland mest i Europa. Kan det verkligen vara så bra då?

Bara googlar det lite snabbt nu, finns massa data på att Polacker är bland de största som utvandrar och inte alls återvänder så mycket som den Polska staten vill att det ska låta som... Kika på ny statistik så ser du att Polacker är den grupp europeer fortfarande bor mest i andra länder.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=EU_population_diversity_by_citizen ship_and_country_of_birth

Kika Fig.3 / Tabell 3
Citat:
"Romanian, Polish and Italian citizens were the 3 largest groups of citizens from an EU country living in other EU countries on 1 January 2024, for which data are available (Figure 3)."

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/3/3a/Fig_3_Number_of_EU_citizens_that_are_usual_residen ts_in_the_rest_of_the_EU_as_of_1_January_2024_%28m illion%29_rev.png

... Och nu i denna statistik räknas inte alla Polacker som flyttat till UK längre heller.
Citera
2025-08-07, 10:12
Medlem
c.divers avatar
Tror inte några arbetande svenskar kommer att flytta till Polen pga de orsaker du räknar upp.
Citera
2025-08-07, 10:14
Medlem
Svavelbryggas avatar
Jag har pratat med rätt många unga polacker och de verkar inte dela känslan av Polen som framtidsland.
Citera
2025-08-07, 10:16
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Jag har pratat med rätt många unga polacker och de verkar inte dela känslan av Polen som framtidsland.

Frågade du varför?
Citera
2025-08-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Varför ska man då välja ett land i kalla Europa?

Inte tycker jag att Europa är för kallt om man åker lite söderut. Typ norra Italien är perfekt. Milano kanske.
Citera
2025-08-07, 10:19
Avstängd
Citat:

Polen är ju det EU-land som gett ut en tredjedel av alla arbetsvisum till EU, ett riktigt skitland som importerar skitfolk till EU. Skicka hem polackerna och uteslut dem ur EU
Citera
2025-08-07, 10:49
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag ser upp till Polen. Från ett fattigt pissland som man skämtade om i början av 90-talet till någonting helt annat idag. Det är en jävla resa mer eller mindre spikrakt uppåt som det landet har gjort sen kommunismen föll.
Att de sen har bestämt sig för att aldrig mer styras från Moskva, och visar det genom satsningar på försvaret, är ytterligare ett plus.
Citera
2025-08-07, 11:22
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av def321
Inte tycker jag att Europa är för kallt om man åker lite söderut. Typ norra Italien är perfekt. Milano kanske.

Nu handlade tråden om just Polen. Ett rövhål i det syftet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in