2025-08-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Men är det inte något fint över att låta det privata förbli privat?

För en som närmar sig 50 bast är hela influencerfenomenet lika förvirrande som obegripligt.

Jag tror att det är en viss typ av människor som passar/gillar att vara offentliga. Det är bara senaste åren som möjligheten funnits i denna utsträckning. Obegripligt? Troligtvis för många men långt ifrån alla
Citera
2025-08-15, 11:24
Medlem
BallaBellas avatar
Vem fan tittar på någon annans förlossning.
Helt sjukt! Finns inte ord.
Sedan att sända den för uppmärksamhet. Så sjukt!
Kommer hon visa barnet i tid och otid på sitt konto nu.

Vill hon vara en ny Maggan Dietz?

Det föds barn hela tiden flera i minuten.
Varför tro att det här ens är intressant.
Tänk om alla skulle direktsända sina förlossningar.
Det här känns otroligt narcissistiskt och att hon tror att folk är så intresserade av hennes förlossning.

Jag tycker det är enbart konstigt och att visa upp det finaste och en fin privat stund man går igenom till kleti och pleti.
Senast redigerad av BallaBella 2025-08-15 kl. 11:29.
Citera
2025-08-15, 11:27
Medlem
TofslanoVifslans avatar
Hon ska vara med i Nyhetsmorgon. När jag var nyförlöst hade jag otroligt ont trots värkmedicin. Även så trött då jag hade en långdragen förlossning som Lisa. Skulle inte ens ha kommit på tanken att jag vill vara med i Nyhetsmorgon.
Citera
2025-09-07, 19:44
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/dramatiska-scenerna-i-svt-lisa-borg-far-akut-kejsarsnitt/

Ja, det stämmer tyvärr att hon skulle ha dött på medeltiden. Barnet också, om ingen kommit på tanken att skära ut det (hade de skurit ut det så hade det gått bra trots navelsträngsproblemet).

Barnet ser inte så stort ut. Jag saknar informationen om vikten, men han ser inte så stor ut. Det är alltså hon som har trångt bäcken. Det är olyckligt att detta anlag sprids...

Vad är Charlie för namn förresten? Ett amerikanskt smeknamn, det vill man väl inte ha till sin son, och dessutom könsambivalent idag? Vad är det för fel på Carl?
Citera
2025-09-08, 02:41
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/noje/tv-och-streaming/dramatiska-scenerna-i-svt-lisa-borg-far-akut-kejsarsnitt/

Ja, det stämmer tyvärr att hon skulle ha dött på medeltiden. Barnet också, om ingen kommit på tanken att skära ut det (hade de skurit ut det så hade det gått bra trots navelsträngsproblemet).

Barnet ser inte så stort ut. Jag saknar informationen om vikten, men han ser inte så stor ut. Det är alltså hon som har trångt bäcken. Det är olyckligt att detta anlag sprids...

Vad är Charlie för namn förresten? Ett amerikanskt smeknamn, det vill man väl inte ha till sin son, och dessutom könsambivalent idag? Vad är det för fel på Carl?

Sonen vägde runt 3,5 kilo så normalstor. Så hon hade lätt fött ut honom om det inte vore för han satt fast med navelsträngen.
Lisa har större bäcken än de flesta men det spelar ingen roll i detta sammanhang.
Att sonen döps till den amerikanska namnen till svenska Karl är kanske för att Charlie är ett väldigt fint namn medans halva Sverige heter Karl, hur kul är det att vara normativ.
Citera
2025-09-08, 04:02
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Sonen vägde runt 3,5 kilo så normalstor. Så hon hade lätt fött ut honom om det inte vore för han satt fast med navelsträngen.
Lisa har större bäcken än de flesta men det spelar ingen roll i detta sammanhang.
Att sonen döps till den amerikanska namnen till svenska Karl är kanske för att Charlie är ett väldigt fint namn medans halva Sverige heter Karl, hur kul är det att vara normativ.

Vem bryr sig?
Citera
2025-09-08, 21:08
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Vem bryr sig?

Den som ställde frågan om detta.
Citera
2025-09-08, 21:21
Medlem
Både min fru och jag tycker att dokumentären var mycket bra. Den påminde i mångt och mycket om vårt första barns födelse.
Citera
2025-11-16, 03:47
Medlem
FruKrokodils avatar
Jag har följt Lisa och deras resa ett bra tag, och nu är barnet tre månader gammalt.
Vet inte om jag missat något men babyn ser alltid helt uttryckslös ut i ansiktet. Samma min på alla bilder/reklam/samarbeten etc.
Aldrig några stora leenden (vilket är standard vid denna ålder).

Är det för att babyn inte är ett fan av alla kameror, har jag missat ett leende, eller är allt kanske inte som det ska?

Just Lisa har fått massor av kritik för att hon valt att göra bebisen till content. Det känns inte bra alls det här.

https://www.expressen.se/debatt/debatt-influencers-utnyttjar-sina-barn-for-pengar/
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-11-16 kl. 03:56.
Citera
2025-12-07, 03:22
Medlem
FruKrokodils avatar
En månad senare, och jag undrar fortfarande varför Lisa och Henriks barn aldrig ler?
De är såpass duktiga fotografer båda två så deras content borde drunkna i en leende Charlie men nej, han ser fortfarande helt uttryckslös ut i ansiktet 99 % av tiden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in