2025-08-06, 16:00
Medlem
Är det någon i borås som vet om det har suttits upp några fartkameror omkring eller i närheten av Engelbrektsskolan?
Citera
2025-08-06, 16:07
Medlem
Jag körde där och kollade på gps och körde förbi ett litet släp med gula reflexer. Såg inte om det var en kamera på eller inte.
Citera
2025-08-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
"suttits upp"?
Jag körde på någon gatan omkring den skolan och använde gps samtidigt. Sen när jag kollar upp ser jag att jag kört förbi ett litet släpp med gula reflxer på. Jag såg inte om det var en fartkamera på släpet eller om det användes till något annat.
Citera
2025-08-06, 16:33
Medlem
Trakessons avatar
Om du blivit plåtad hade du märkt det. Blixten är ganska kraftig.
Citera
2025-08-09, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.w0005
Jag körde på någon gatan omkring den skolan och använde gps samtidigt. Sen när jag kollar upp ser jag att jag kört förbi ett litet släpp med gula reflxer på. Jag såg inte om det var en fartkamera på släpet eller om det användes till något annat.
oavsett så finns det en stor jävla skylt innan kameran som varnar för kamera även om det är en kamera på ett släp alltså en portabel trafikkamera
Citera
2025-08-19, 19:29
Medlem
StorFetAnkas avatar
Första gången jag hört om kameror eller någon form av hastighetskontroll i närheten av en skola, där det ju faktiskt är rimligt. Annars sitter de oftast varje 500m på landsväg varpå idioten framför alltid panikbromsar ner till 20km/h.
Citera
2025-08-23, 11:04
Medlem
På Döbelnsgatan står en släpvagn med polisdekaler & reflexer och en mast och längst upp hänger en kamera. Men det släpet ställdes dit för flera månader sen för hot mot någon som bor där som har koppling, släkt med dom där Foxtrot eller liknande gäng...

Citat:
Ursprungligen postat av W.w0005
Jag körde där och kollade på gps och körde förbi ett litet släp med gula reflexer. Såg inte om det var en kamera på eller inte.
Citera
2025-08-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
oavsett så finns det en stor jävla skylt innan kameran som varnar för kamera även om det är en kamera på ett släp alltså en portabel trafikkamera

Nej, det är fel.

Citat:
Utöver de fasta kamerorna förfogar emellertid även polisen över egna kameror, som är mobila och kan ställas ut på de platser där de uppskattas göra mest nytta.

För dessa kameror finns det inga krav på en varnande skylt.

https://nyheter24.se/nyheter/motor/1372282-fartkamera-utan-skylt-tog-460-forare-pa-21-timmar
Citera
2025-08-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Nej, det är fel.

https://nyheter24.se/nyheter/motor/1372282-fartkamera-utan-skylt-tog-460-forare-pa-21-timmar
tar till mig den men dementerar att jag aldrig sett en mobil fartkamera utan skylt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in