2025-08-06, 14:12
Medlem
En grej jag tycker är väldigt jobbigt, är att många inte tror på en man berättar om att denne blivit våldtagen av en kvinna. Visserligen kan en man få sympati, om denne berättar om övergrepp denne blivit utsatt för, om mannen berättar att det skedde när han var pojke och/eller berättar att förövaren var hans mamma eller kvinnlig släkt.

Men om en fullvuxen man berättar om att han nyligen eller någonstans i vuxenålder blivit våldtagen av en kvinna, så blir han inte trodd.

Förr i tiden var det svårt för en kvinna att berätta om att hon hade blivit våldtagen. Kvinnor har haft det svårt, men idag har det lättare för en kvinna att bli trodd. Men problemet är att trots kvinnor borde åtminstone förstå hur svårt och skamset det är att öppna upp sig, så kan inte ens kvinnor köpa vad mannen berättar om.

Men även andra män stöttar och tröstar inte mannen.

Jag har märkt av detta och jag tycker det är jobbigt över hur kalla vi är mot varandra.

Visserligen kanske en kvinna inte kan rent fysiskt ge sig på en man och få ner honom på backen. Men med hotelser och annat, så kan mannen bli underlägsen. Det är ju inte bara gå därifrån, om hotelserna rör sig om att kvinnan talar om för mannen att han kan råka illa ut, om han inte gör som hon säger. Hotelserna kan vara vad som helst, allt ifrån att hon kan berätta att hon är den som blivit utsatt och kan göra en polisanmälan. Och då kan mannen bli så pass rädd och gå med på vad som helst. Alla män kanske inte blir rädda, men nu utgår vi ifrån en man som blir rädd.

Snacket om att mannen inte kan få stånd, om han inte är sugen, är inte sant.

MEN, sen behöver det ju inte röra sig om penetration genom mannens penis. Utan kvinnan kan använda redskap eller få mannen att utföra oralsex mot kvinnan = våldtäkt.

Men att helt enkelt bara inte tro på mannen, är jobbigt tycker jag.

Hur kan vi vara så elaka mot varandra?

Varför tror inte kvinnor på mäns berättelser?

Varför har vi män svårt att stötta andra män, som blivit utsatt och ha empati mot varandra?
Citera
2025-08-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
En grej jag tycker är väldigt jobbigt, är att många inte tror på en man berättar om att denne blivit våldtagen av en kvinna. Visserligen kan en man få sympati, om denne berättar om övergrepp denne blivit utsatt för, om mannen berättar att det skedde när han var pojke och/eller berättar att förövaren var hans mamma eller kvinnlig släkt.

Men om en fullvuxen man berättar om att han nyligen eller någonstans i vuxenålder blivit våldtagen av en kvinna, så blir han inte trodd.

Förr i tiden var det svårt för en kvinna att berätta om att hon hade blivit våldtagen. Kvinnor har haft det svårt, men idag har det lättare för en kvinna att bli trodd. Men problemet är att trots kvinnor borde åtminstone förstå hur svårt och skamset det är att öppna upp sig, så kan inte ens kvinnor köpa vad mannen berättar om.

Jag har märkt av detta och jag tycker det är jobbigt över hur kalla vi är mot varandra.

Visserligen kanske en kvinna inte kan rent fysiskt ge sig på en man och få ner honom på backen. Men med hotelser och annat, så kan mannen bli underlägsen. Det är ju inte bara gå därifrån, om hotelserna rör sig om att kvinnan talar om för mannen att han kan råka illa ut, om han inte gör som hon säger. Hotelserna kan vara vad som helst, allt ifrån att hon kan berätta att hon är den som blivit utsatt och kan göra en polisanmälan. Och då kan mannen bli så pass rädd och gå med på vad som helst. Alla män kanske inte blir rädda, men nu utgår vi ifrån en man som blir rädd.

MEN, sen behöver det ju inte röra sig om penetration genom mannens penis. Utan kvinnan kan använda redskap eller få mannen att utföra oralsex mot kvinnan = våldtäkt.

Varför har vi män svårt att stötta andra män, som blivit utsatt och ha empati mot varandra?

För att det måste vara extremt ovanligt kanske. Finns det verkligen kvinnor som gör sånt? Ligger inte i den kvinnliga naturen normalt.
Senast redigerad av marageo 2025-08-06 kl. 14:19.
Citera
2025-08-06, 14:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp

För att folk är störda.
För att folk är hjärndöda.
För att folk inte kan tänka längre än vad näsan räcker.
För att folk är så sjukt okunniga om allt.
För att folk är totalt ointresserade av att lära sig om nya saker för att förstår dom.
För att folk är värdelösa på att sätta sig in i andras situationer. (Typ, är man själv inte drabbad, så existerar inte problemet).
Folk är helt enkelt idioter!
Senast redigerad av Jumpjet 2025-08-06 kl. 15:17.
Citera
2025-08-06, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
För att det måste vara extremt ovanligt kanske. Finns det verkligen kvinnor som gör sånt?
Vilka belägg har du för att det är extremt ovanligt? Har du några bevis? Några källor? Någon fakta för att det är extremt ovanligt? Eller sitter du bara och snackar skit?
Citera
2025-08-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Vilka belägg har du för att det är extremt ovanligt? Har du några bevis? Några källor? Någon fakta för att det är extremt ovanligt? Eller sitter du bara och snackar skit?

Nej, det här är inget man hör talas om helt enkelt. Av förklarliga skäl, män är väl inte så öppna med sånt kan jag tänka mig, på samma sätt som de som blir misshandlade av kvinnor. Svårt att sätta sig in i hur sådana kvinnor fungerar.
Citera
2025-08-06, 14:33
Medlem
revodnebs avatar
Blir man våldtagen av en 120 pannors brud så är det solklart, blir man våldtagen av en topp 10 pingla så är det mera tveksamt. Lite förenklat.
Citera
2025-08-06, 14:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Nej, det här är inget man hör talas om helt enkelt. Av förklarliga skäl, män är väl inte så öppna med sånt kan jag tänka mig, på samma sätt som de som blir misshandlade av kvinnor. Svårt att sätta sig in i hur sådana kvinnor fungerar.
Så bara för att du inte hört talas om något, så är det extremt ovanligt? Tror du inte att saker kan ske i enorm skala även om du inte hört talas om det?
Citera
2025-08-06, 14:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Blir man våldtagen av en 120 pannors brud så är det solklart, blir man våldtagen av en topp 10 pingla så är det mera tveksamt. Lite förenklat.
Varför är det tveksamt? Förklara på vilket sätt det är tveksamt och hur du inbillar dig att en våldtäkt skulle ha gått till.
Citera
2025-08-06, 14:51
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Hur blir man ens våldtagen av ett fruntimmer? Frågar åt en kompis.

Du kan få en fist i röven?
Citera
2025-08-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Så bara för att du inte hört talas om något, så är det extremt ovanligt? Tror du inte att saker kan ske i enorm skala även om du inte hört talas om det?

Jo, finns säkert ett stort mörkertal. Du verkar ju desto mer insatt. Borde skrivas om i rikstäckande tidningar för att öka medvetenheten hos folk. Tvivlar inte alls på att det är fullständigt helvidrigt för män också.
Citera
2025-08-06, 14:58
Avstängd
180mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du kan få en fist i röven?
Hur? Alltså hur ska en kvinna ens komma i närheten utan att man övermannar henne?
Citera
2025-08-06, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Hur blir man ens våldtagen av ett fruntimmer? Frågar åt en kompis.
Är du hjärndöd eller har du grava problem med att använda hjärnan till att tänka med? Är det verkligen så jävla svårt att räkna ut? jag kan lätt komma på minst 5 olika sätt. Utan att anstränga mig. Varför kan inte du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in