2025-08-05, 18:10
Medlem
Finns det här nån som har erfarenheter av tf vårdnadshavare som inte gör sitt jobb utan försvårar arbetet för de inblandade. Vad kan man göra för att sätta stopp för en sån person.
Citera
2025-08-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WMM
Finns det här nån som har erfarenheter av tf vårdnadshavare som inte gör sitt jobb utan försvårar arbetet för de inblandade. Vad kan man göra för att sätta stopp för en sån person.

Vad jobbigt
Vore ju bra med lite mer bakgrundsinfo
Citera
2025-08-06, 08:47
Medlem
Personen som är aktuell har varit VH under den tid jag varit med i ärendet(10år).
Han har inte hört av sig många ggr under denna tid, han har ingen insyn i vad som händer/hänt.
Det är ett ganska speciellt fall där information mellan berörda parter är viktig för att trygga och säkra vardagen. Det finns en biologisk pappa som är mkt farlig, det finns en bror dom är inne på en farlig bana och mitt i detta finns en ungdom som blivit utsatt av diverse.

Nu har det gått så långt att uppdraget är uppsagt pga ett antal händelser som skett under de senaste 10 dgr och där informationen varit noll.

VH har inte planerat och informerat i detta…
Citera
2025-08-07, 11:41
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WMM
Personen som är aktuell har varit VH under den tid jag varit med i ärendet(10år).
Han har inte hört av sig många ggr under denna tid, han har ingen insyn i vad som händer/hänt.
Det är ett ganska speciellt fall där information mellan berörda parter är viktig för att trygga och säkra vardagen. Det finns en biologisk pappa som är mkt farlig, det finns en bror dom är inne på en farlig bana och mitt i detta finns en ungdom som blivit utsatt av diverse.

Nu har det gått så långt att uppdraget är uppsagt pga ett antal händelser som skett under de senaste 10 dgr och där informationen varit noll.

VH har inte planerat och informerat i detta…

Det här är helt obegripligt utifrån den information du ger.

Fattar jag rätt att du är förälder till ett barn som är placerad hos en tillfällig vårdnadshavare, och har varit det i tio år?
Vad är det för något som händer (och med vem), som den tillfälliga vårdnadshavaren borde känna till?
Och vem är det den tillfälliga vårdnadshavaren borde hört av sig till, och om vad?

Och framför allt, är den tillfälliga vårdnadshavaren uppsagd, för att den biologiska pappan är farlig?

Du är väldigt vag här, men det låter som att du är en mamma som fått sitt barn omhändertaget, och som är rädd för att ungen ska hamna hos sin pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in