2025-08-05, 17:45
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Haha. Världsklass? Det är därför folk åker till andra länder för cancervård och annat? Vet du ens om de sjuka vårdköerna vi har?

Du är fan helt jävla hjärntvättad.

Som sagt, berätta om ditt magiska land. Det jag vet om är utlandssvenskar likt dig som kommer hem igen för cancervård.

Måste lägga till hur ni alla låter så likadana.. Hjärntvättad, sovjetstat etc..
Citera
2025-08-05, 17:52
Medlem
sxephils avatar
Jag tycker SD ska ta reda på och gå ut med vilka det är som utvandrar. Det hade varit bra politiskt för dem och jag vill veta.

Samt var de utvandrar.
Citera
2025-08-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Som sagt, berätta om ditt magiska land. Det jag vet om är utlandssvenskar likt dig som kommer hem igen för cancervård.

Måste lägga till hur ni alla låter så likadana.. Hjärntvättad, sovjetstat etc..
Tänker inte berätta mer då jag inet vill ha dit hjärntvättade dumskallar som dig.

Nej. Här kommer inte att åkas hem för någonting. Behövs det avancerad vård så finns det gott om rejävla sjukhus i närområdet, dvs närliggande länder ifall det aktuella inte skulle reda ut en viss sak. Men fortfarande långt ifrån både EU och Sverige.

Att "vi alla" låter likadant, beror på att NI alla låter likadant, dvs inbillar er med den svenska hjärntvättade mentaliteten och storhetsvansinnet att sverige minsann är bäst i världen på allting, när det i själva verker är sämst på i princip allting och i stadig takt enbart blir sämre.

Tror du att "vi alla", är blinda, dumma i huvudet och saknar all form av belägg för det vi säger? Det kan inte råka vara så att vi alla under våra livstider, upplevt allt detta vi klagar på och kunnat jämföra det med liknande från andra länder och se hur jävla illa det sköts här, särskilt med tanke på all jävla byråkrati och alla sjuka skatter, som trots detta resulterar i ett sämre land? Det är NI som är totalt blinda för detta. Ingen rök utan eld. Vi sitter inte och klagar på saker utan belägg för det.
Citera
2025-08-05, 17:59
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Tänker inte berätta mer då jag inet vill ha dit hjärntvättade dumskallar som dig.

Nej. Här kommer inte att åkas hem för någonting. Behövs det avancerad vård så finns det gott om rejävla sjukhus i närområdet, dvs närliggande länder ifall det aktuella inte skulle reda ut en viss sak. Men fortfarande långt ifrån både EU och Sverige.

Att "vi alla" låter likadant, beror på att NI alla låter likadant, dvs inbillar er med den svenska hjärntvättade mentaliteten och storhetsvansinnet att sverige minsann är bäst i världen på allting, när det i själva verker är sämst på i princip allting och i stadig takt enbart blir sämre.

Tror du att "vi alla", är blinda, dumma i huvudet och saknar all form av belägg för det vi säger? Det kan inte råka vara så att vi alla under våra livstider, upplevt allt detta vi klagar på och kunnat jämföra det med liknande från andra länder och se hur jävla illa det sköts här, särskilt med tanke på all jävla byråkrati och alla sjuka skatter, som trots detta resulterar i ett sämre land? Det är NI som är totalt blinda för detta. Ingen rök utan eld. Vi sitter inte och klagar på saker utan belägg för det.

Vi ses

Hoppas du kommer ihåg den här tråden då.

Om du ens kommer iväg
Citera
2025-08-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Vi ses

Hoppas du kommer ihåg den här tråden då.

Om du ens kommer iväg
Nej, det gör vi inte.

Absolut. Kommer att uppdatera den med då.

Ja, med takten av massövervakning, censur, elv-direktiv osv, så är det väl snart bara en tidsfråga innan vi blir förbjudna att lämna landet/eu.
Citera
2025-08-05, 18:07
Medlem
Tvingas jag beblandas med exotisk kultur framöver (mer än nu det vill säga) så kommer jag också att lämna landet förr eller senare. Jag har en lång och dyr universitetsutbildning.
Citera
2025-08-05, 18:14
Medlem
swedenistanis avatar
Varför just etniska svenskar drar från Swedenistan beror mycket på utvecklingen i landet. Har för mig att om 14 år är invandare 50% av landets befolkningen (för närvarande 36 %).
Citera
2025-08-05, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Varför just etniska svenskar drar från Swedenistan beror mycket på utvecklingen i landet. Har för mig att om 14 år är invandare 50% av landets befolkningen (för närvarande 36 %).

Var fick du den siffran från?
Citera
2025-08-05, 18:46
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Var fick du den siffran från?

Har för mig att Hübinette eller någon tidning som gav siffran 35% för år 2024, Sedan såg jag att det hade ökat med ca 1 % varje år. Om jag inte minns helt fel gällande båda.
Citera
2025-08-05, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Har för mig att Hübinette eller någon tidning som gav siffran 35% för år 2024, Sedan såg jag att det hade ökat med ca 1 % varje år. Om jag inte minns helt fel gällande båda.

Det är ganska precis hälften, 18-20%. Kan inte tro det skulle finnas ytterligare 15% i "mörkertal" heller.
Citera
2025-08-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Det är ganska precis hälften, 18-20%. Kan inte tro det skulle finnas ytterligare 15% i "mörkertal" heller.
Man får titta på (för)skolklasserna. Där är framtiden.
Citera
2025-08-05, 18:53
Medlem
Världen håller på att blandas ut, av mängder av olika anledningar. För 100 år sen var det övergripande mänskliga initiativet "bliv vid din läst". Nu är vi totalt perforerade mentalt av andra vyer, perspektiv, idéer. Allt känns mycket mer möjligt, även frestande.

Folk från alla världens hörn, kommer till alla världens hörn. Det är en utveckling som kommer öka kraftigt - även utan massflykter från krig eller klimatförändringar. Självklart kommer främst uttalade höger-regeringar få rännskita av rädsla för detta, och försöka hindra detta med såväl stängsel, militär, som lagar, göra sina egna länder till Öst-tyskland o dyl.

Det kallas evolution. Ingen kan hindra det i långa loppet.
Harmonisera med förändrande omständigheter, eller bli för alltid lidande. Det är vad som gäller för den enskilda människan.
Senast redigerad av Robbinist 2025-08-05 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in