2025-08-05, 05:57
Medlem
Nihennas avatar
Någon annan som kör detta nya kinesiska soulslike? Kineserna har ju verkligen haft en bra period sista tiden, med Black Myth: Wukong i fjol, och nu nyligen har Wuchang: Fallen Feathers släppts som är ett mer traditionellt Soulslike.

Trailer

Finns några intressanta idéer som jag gärna sett i fler spel. Exempelvis med dual blades så kan man låsa upp så att närdu attackerar fiender som attackerar samtidigt som du så "clashar" vapnen ihop istället för att bara gå igenom varandra och båda tar skada. Alltid stört mig på detta i spel, så känns som en frisk fläkt att när vapen kolliderar med varandra så krockar de med varandra.

Svårighetsmässigt är det kanske inte ett av de svåraste soulslikes jag spelat, men definitivt ett av de roligaste. Finns några builds man kan göra som är riktigt OP och roliga. I början körde jag long sword med fokus på att parera, men nu kör jag tidigare nämnda dual blades som också är riktigt kul då man nästan kan vara konstant i offensiven pga clash-mekaniken, så man behöver nästan aldrig sluta attackera så länge fienden bär på ett vapen och inte kastar magi eller använder sina nävar och fötter.

Det ska visst ha varit lite prestandaproblem på PC. Jag vet inte hur det är nu då jag kör på konsoll där det inte har varit några problem, men kan vara värt att kolla upp hur spelet presterar efter patcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in