2025-08-04, 17:17
Medlem
Vad säger dem internationella krigs lagen om det? Får man använda nånting sånt under krigs tid?

Leaked footage shows terrifying new GAZAP ‘vacuum bomb’ - one of world’s most destructive weapons

https://youtu.be/LxmJTSGGpxg?si=PAnjG-QHm2t2nFTq
Citera
2025-08-04, 17:32
Medlem
franges avatar
Thermobariska bomber är ingenting nytt och används sedan Vietnamkriget av USA och Sovjet/Ryssland, UK, Indien, Kina, Ukraina mfl.
Citera
2025-08-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Thermobariska bomber är ingenting nytt och används sedan Vietnamkriget av USA och Sovjet/Ryssland, UK, Indien, Kina, Ukraina mfl.

Jepp. Mycket effektivare och mer dödligare än dem existerande Thermobariska bomber.

Storbritanniska media har nämnt det som Mini Atombomb.
Citera
2025-08-17, 12:30
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghoko
Jepp. Mycket effektivare och mer dödligare än dem existerande Thermobariska bomber.

Storbritanniska media har nämnt det som Mini Atombomb.
Läste du ens vad jag skrev?
Citera
2025-08-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Läste du ens vad jag skrev?

Självklart lästa jag vad du skrev. Men när var det senast USA har använt ett atombomb under krig? Eller övriga Militära makter Thermobariska bomber? för Mas dödande
Citera
2025-08-17, 13:58
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghoko
Självklart lästa jag vad du skrev. Men när var det senast USA har använt ett atombomb under krig? Eller övriga Militära makter Thermobariska bomber? för Mas dödande
Thermobariska bomber har använts i princip samtliga krig sedan 70-talet - Vietnamkriget, Desert Storm, Afghanistan, andra Irakkriget, sovjet i Afghanistan, Ryssland i Groznyj, Ukrainakriget, Gazakriget, Syrienkriget osv osv osv.

Varför du yrar om kärnvapen är oförståeligt. Ta och kalibrera översättningsprogrammet för du skriver osammanhängande sörja som knappt går att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in