2025-08-04, 06:20
Medlem
Gsforums avatar
Hej jag vill börja denna tråd med att säga att jag hjälper min tjejkompis att posta denna tråd och är ej personligt kopplad till den mer än att jag träffat den fina katten och hoppas verkligen en lösning hittas då han är så fin och eftersom även jag är mycket trogen djurvän. Jag träffar trådskaparen åtminstånde ett gäng gånger i veckan så altiva svar från henne personligen kommer att ske:- Hej älskade djurvänner jag behöver verkligen er hjälp innan det är för sent… min katt har periodvis börjat kissa på allt som har med mig att göra kläder möbler om jag köper nytt osv osv men nu har det gått så långt att jag kan ej gå till affären o handla o han kissar i min säng jag kan ej ta hem vänner utan att han reagerar värst är det när jag har min manliga vän o vi skrattar o har kul samt att han också är en otrolig djurvän varit till veterinären så inga sjukdomar men ett förändrat beteende kan även tillägga att jag har varit riktig sjuk men är inte längre men mår ff inte bra vad gör jag vill ej avliva men det är så nära att göra nu .vill även tillägga att han är kastrerad innekatt och 5 år gammal hankatt
Senast redigerad av Gsforum 2025-08-04 kl. 06:25.
Citera
2025-08-04, 06:26
Medlem
Onanikrems avatar
Yngre och unga vuxna katter som pissar där de inte skall gör det i protest mot något. Det är deras sätt att demonstrativt protestera.

Är katten ensam mycket under dagarna? äldre katter klarar att vara ensamma längre tid men inte yngre katter.
Citera
2025-08-04, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gsforum
Hej jag vill börja denna tråd med att säga att jag hjälper min tjejkompis att posta denna tråd och är ej personligt kopplad till den mer än att jag träffat den fina katten och hoppas verkligen en lösning hittas då han är så fin och eftersom även jag är mycket trogen djurvän. Jag träffar trådskaparen åtminstånde ett gäng gånger i veckan så altiva svar från henne personligen kommer att ske:- Hej älskade djurvänner jag behöver verkligen er hjälp innan det är för sent… min katt har periodvis börjat kissa på allt som har med mig att göra kläder möbler om jag köper nytt osv osv men nu har det gått så långt att jag kan ej gå till affären o handla o han kissar i min säng jag kan ej ta hem vänner utan att han reagerar värst är det när jag har min manliga vän o vi skrattar o har kul samt att han också är en otrolig djurvän varit till veterinären så inga sjukdomar men ett förändrat beteende kan även tillägga att jag har varit riktig sjuk men är inte längre men mår ff inte bra vad gör jag vill ej avliva men det är så nära att göra nu .vill även tillägga att han är kastrerad innekatt och 5 år gammal hankatt
Han mår dåligt av mannen. Tyvärr många katter som reagerar på stress och förändringar med att protestkissa.
Citera
2025-08-04, 07:47
Medlem
kalkryggars avatar
Katten kan vara stressad också vilket gör att den pinkar så mycket. Den kanske känner av allvarlig sjukdom som stressar den.

Men ni har varit hos veterinären och vad säger då hen om detta?
Citera
2025-08-04, 08:26
Medlem
Har det börjat i samband med att du träffade pojkvännen? Katter kan vara känsliga för förändringar i sin livsmiljö.
Citera
2025-08-04, 08:40
Medlem
tilsammansnus avatar
Ge bort katten.

Win-win , du slipper piss och katten kommer må bättre.
"snälla hjälp innan jag dödar min katt" - låter inte som nåt en djurvän säger utan nån det är fel på men som skyller på annan som inte kan yttra sig.
Citera
2025-08-04, 09:44
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Yngre och unga vuxna katter som pissar där de inte skall gör det i protest mot något. Det är deras sätt att demonstrativt protestera.

Är katten ensam mycket under dagarna? äldre katter klarar att vara ensamma längre tid men inte yngre katter.
Nej en katt pissar inte i protest. Katter tänker inte så. Att folk fortfarande tror det är helt otroligt. Men den kan kissa fel om den är stressad för något.
Citera
2025-08-04, 09:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Katten kan vara stressad också vilket gör att den pinkar så mycket. Den kanske känner av allvarlig sjukdom som stressar den.

Men ni har varit hos veterinären och vad säger då hen om detta?
Har du svårt för att läsa. Det står i inlägget. Din lågbegåvade idiot!
Citera
2025-08-04, 09:49
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gsforum
Är han kastrerad? Ålder?
Citera
2025-08-04, 10:10
Medlem
Katter är väldigt doftorienterade. Om katten bor i en lägenhet är den van vid hur allt ska lukta. Sedan kommer en ny kille in med parfymer, schampoo, tvättmedel etc och lämnar nya dofter i soffan och sängen. Katten reagerar som en katt ska. Han försöker täcka över den nya doften med sin egen. Därför pinkar den där han känner den nya lukten som starkast.
Citera
2025-08-04, 10:11
Medlem
alicia66s avatar
Om ni ska lösa detta. Skriv och fråga i en fb grupp. Där finns bra kunniga människor. Som gärna hjälper. Du får snabbt svar. Här på flb kastar människor utan kunskap ur sig en massa trams lyssna inte på det. Det kan bero på flera saker och det finns olika lösningar.

Men är inte katten kastrerad är det det första ni ska göra. Okastrerade han katter revir markerar nästan utan undantag. Det nästan omöjligt att få en fertil hane att bara kissa på låda. Kastrerar man försvinner l driften att revir markera.
Steg två. Gör det svårt för katten att kissa fel. Stäng sovrummet eller lägg plast och folie på sängen samma med soffan. Inget "tyg på golvet" Lägg kläder, skor och väskor så han inte kommer åt att kissa på dom. Hur ser lådan ut med tak utan tak prova olika. Är den alltid ren? Gör rent ofta Köp fler kattlådor prova olika sandsorter utan parfym. Ha minst 3 lådor. Lycka till.
Citera
2025-08-04, 10:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Stress, arg eller fel på njurarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto