2025-08-03, 23:01
Medlem
PonyStars avatar
Glasögon som gör att man kan se igenom klädesplagg och se en människa naken utan att de är nakna. När kommer dessa ut på marknaden och hur kommer det påverka vårt samhälle??

Kommer de tillåtas? Finns de redan? Kommer de förbjudas?
Citera
2025-08-03, 23:08
Medlem
BaronAfTrosas avatar
Facebooktönten har ju släppt några AI glasögon, kanske tipsa honom att lägga in stöd för detta?
Citera
2025-08-03, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PonyStar
Glasögon som gör att man kan se igenom klädesplagg och se en människa naken utan att de är nakna. När kommer dessa ut på marknaden och hur kommer det påverka vårt samhälle??

Kommer de tillåtas? Finns de redan? Kommer de förbjudas?
Dom fanns i Hobbex-katalogen redan i slutet av 70-talet och det samhälle vi har idag är så klart starkt påverkat av detta.
Citera
2025-08-03, 23:53
Avslutad
Det finns inget behov av det med dagens teknik. Senast jag var på Arlanda fick jag ställa mig i en maskin som med magnetism eller något scannade igenom min kropp som om jag vore visiterad.

Man behöver inte se folk nakna för att nå ändamålen (att stoppa införsel av droger, vapen osv.).
Citera
2025-08-04, 00:20
Medlem
0rganets avatar
Sony släppte en videokamera som hade denna funktion av misstag, om man satte på ett filter, för en herrans massa år sedan (vi pratar video-8 band).

Om jag kommer ihåg rätt så återkallades den och "fixades" så den inte kunde filma igenom kläder (tunna).
Citera
2025-08-04, 01:03
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Sony släppte en videokamera som hade denna funktion av misstag, om man satte på ett filter, för en herrans massa år sedan (vi pratar video-8 band).

Om jag kommer ihåg rätt så återkallades den och "fixades" så den inte kunde filma igenom kläder (tunna).
Den hade ett nattläge där den filmade med IR-ljus.
Man kunde aktivera det på dagen, och i stark solljus kunde den se IR som reflekterade från kroppar genom kläderna.
Citera
2025-08-04, 04:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Den hade ett nattläge där den filmade med IR-ljus.
Man kunde aktivera det på dagen, och i stark solljus kunde den se IR som reflekterade från kroppar genom kläderna.
Hade (har en sådan kamera) någonstans i mina teknikgömmor. Lite kul faktiskt.
Citera
2025-08-04, 07:20
Medlem
Även om man inte kan se igenom klädseln så skulle det nog vara möjligt att ha en kamera/glasögon som scannar av det som finns och sedan genom AI genererar ett möjligt resultat av detta på ett trovärdigt och attraktivt sätt. Alla står med byxorna neddragna inför en sådan teknik så att säga.
Citera
2025-08-04, 07:42
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Fanns att köpa från Hobbex redan på 60-talet.hur funktionen var vet jag inte.
Citera
2025-08-04, 12:57
Medlem
K-Glitchens avatar
Sådan teknik finns inte. Hur skulle ett filter på ett par glasögon kunna se genom kläder?
Jag har tagit en magnetröntgen och där såg man både den lilla del av penis som hängde utanför kropp men även penis som finns inne i kroppen samt alla organ.

Då får man ju ligga en 10-15 minuter i en maskin som låter som 3:e världskriget också.

Hur många bilder skulle det finnas på nätet på kändisar om det gick att se kvinnors inre och yttre blygdläppar genom att helt enkelt dra på sig ett par brillor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in