2025-08-03, 14:31
Medlem
Jag och min sambo hade en het diskussion om huruvida nudister och nakenbadare rakar kroppsbehåring och könshår. Jag menar att dessa ofta känns som ”free spirits” och låter busken växa. Medans min sambo tror att man tar extra väl hand om kroppsbehåring och rakar könet om man ofta är naken bland folk. Vad är era tankar kring detta? Finns det nån med inblick i detta ämne?
Citera
2025-08-03, 14:34
Medlem
Det är som med resten av samhället - blandat. Då det handlar om att visa upp sig mer direkt i detta sammahang - så finns det lite för alla. Nudister/Nakenbadare tillhör varken den ena eller andra kategorin.
Citera
2025-08-03, 14:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av muunaut
Jag och min sambo hade en het diskussion om huruvida nudister och nakenbadare rakar kroppsbehåring och könshår. Jag menar att dessa ofta känns som ”free spirits” och låter busken växa. Medans min sambo tror att man tar extra väl hand om kroppsbehåring och rakar könet om man ofta är naken bland folk. Vad är era tankar kring detta? Finns det nån med inblick i detta ämne?

Det är nog väldigt blandat!
Citera
2025-08-03, 14:48
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag vet inte hur det är idag men för 20 år sedan sågs intimrakning, piercingar och intimtatueringar som tabu bland "riktiga" naturister, vet inte hur det var bland nudister. Idag är det säkert annorlunda.

Följdfråga; hur är det med återväxten hos nakenfisarna? Känns som att det inte är något som lockar ungdomar och då går såklart medelåldern upp, borde vara över pensionsåldern idag.
Citera
2025-08-03, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag vet inte hur det är idag men för 20 år sedan sågs intimrakning, piercingar och intimtatueringar som tabu bland "riktiga" naturister, vet inte hur det var bland nudister. Idag är det säkert annorlunda.

Följdfråga; hur är det med återväxten hos nakenfisarna? Känns som att det inte är något som lockar ungdomar och då går såklart medelåldern upp, borde vara över pensionsåldern idag.

Vet ej, jag är inte tillräckligt gammal för att vara nakenbadare...
Citera
2025-08-03, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är som med resten av samhället - blandat. Då det handlar om att visa upp sig mer direkt i detta sammahang - så finns det lite för alla. Nudister/Nakenbadare tillhör varken den ena eller andra kategorin.

precis jätteblandart

vana och "riktiga" nakenbadare sitter inte och studerar varandra
man bara njuter av sol o bad utan att vara påpälsad
Citera
2025-08-03, 15:52
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Badar naken så ofta jag kan. Rakar aldrig skrevet.
Citera
2025-08-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Självklart blandat och var väll min ursprungliga tanke. Men vår tanke av den stereotypa nudisten var på helt skilda sidor av spektrat
Citera
2025-08-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Precis vad jag fått för mig. Man är naken som man kom in i världen och då också ”naturlig” när det kommer till behåring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in