2025-08-03, 13:31
Medlem
missbildadApa99s avatar
finns det något hopp för en schizofren galen person att kunna börja jobba? har haft praktik ett antal gånger, aldrig lett till något jobb för jag sitter o larvar mig, orkar inte jobba, tycker det är monotont o tråkit. väldigt repetitivt, människor är som myror i en myrstack, lever enligt rutiner som förprogrammerade robotar, reflekterar inte på sin existens bara lever för o leva
Citera
2025-08-03, 13:38
Medlem
litenbokstavs avatar
hur får du pengar då? är du en bidragsparasit?
Citera
2025-08-03, 13:39
Medlem
missbildadApa99s avatar
tycker om psykos livet mer än jobb livet faktiskt
Citera
2025-08-03, 13:41
Medlem
missbildadApa99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
hur får du pengar då? är du en bidragsparasit?
jag är en bidrags parasit jajemänsan
vill inte jobba tycker det är själlöst löneslaveri
Citera
2025-08-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missbildadApa99
finns det något hopp för en schizofren galen person att kunna börja jobba? har haft praktik ett antal gånger, aldrig lett till något jobb för jag sitter o larvar mig, orkar inte jobba, tycker det är monotont o tråkit. väldigt repetitivt, människor är som myror i en myrstack, lever enligt rutiner som förprogrammerade robotar, reflekterar inte på sin existens bara lever för o leva

Vill du inte jobba så kan du fortsätta med sjukersättning!
Citera
2025-08-03, 13:43
Medlem
Citat:

Hur ser ditt drömjobb ut? Om du nu var tvungen att jobba ?

Tycker det är sorgligt med människor som sitter på låtsasjobb och kallar andra för bidragsparasiter.
Citera
2025-08-03, 13:44
Medlem
missbildadApa99s avatar
jag var inte byggd för denna värld
nånting fel hände i skapelsen
i fabriken där dom gjorde mig fick jag inte lika många kugghjul som de andra
Citera
2025-08-03, 13:48
Medlem
missbildadApa99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beteendevetare77
Hur ser ditt drömjobb ut? Om du nu var tvungen att jobba ?

Tycker det är sorgligt med människor som sitter på låtsasjobb och kallar andra för bidragsparasiter.
mitt drömjobb é o jobba på ett lager. har skaffat truck körkort
bara o söka ett jobb men aldrig haft ett jobb så har lite ångest för det o jag kommer bli ifrågasatt varför jag aldrig jobbat under alla dessa år
o då måste jag säga att jag är psykisk sjuk typ o då kommer dom inte vilja ha nåt o göra med mig, då tar dom en friskare gosse istället för mig

livet är orättvist

jag var inte byggd för denna värld
minns när jag var i klassrummet för väldigt länge sen när jag var typ 9 år på syslöjden o alla satt i sina stollar o sydde medan jag bara sprang runt o hade kul
pinsammt minne men jag inser att jag är en fri-själ bland en massa icke-männskliga betingelser
robotar.
ni är robotar

Inse att ni är robotar
medge att ni är robotar

hur kan ni ens begränsa ert liv till en patetisk livsuppgift varje dag ut o in
fattar inte hur människan bär sig åt för att göra ett sånt beslut
ted kascinzky for president
Citera
2025-08-03, 13:58
Medlem
Citat:
Börja jobba = anställa dig, antar jag att du menar. Det är väl inte så troligt. Du lär väl ha gått igenom en massa utredningar vid det här laget. Men det innebär ju inte att du inte kan arbeta på egen hand med någonting. Det måste inte vara lönearbete.
Citera
2025-08-03, 14:12
Avslutad
Okej, så du följer inte de mönster som den stora majoriteten av mänskligheten följer. Du har diagnostiserats med en allvarlig psykossjukdom och du har aldrig arbetat. Du säger att du vill ha ett jobb och att du vill jobba på lager. Samtidigt verkar du se på människor som arbetar som själlösa robotar?

Du kanske skulle satsa på att jobba med dig själv istället för på ett konventionellt 9-5-jobb? Vad tror du om det? Du har ju grunden till någon slags livsfilosofi. Varför inte utveckla och arbeta vidare på den?
Citera
2025-08-03, 14:37
Medlem
PederBergmans avatar
Om du tar din medicin rätt kanske du kan jobba som vårdare på mentalsjukhus ? Du har ju erfarenhet.
Citera
2025-08-03, 14:40
Medlem
Citat:

Du ska vara jävligt glad att andra löneslavar ihop din försäljning. Hur hade du annars klarat dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in