2025-08-02, 19:30
Medlem
Grovyles avatar
Blir galen på denna hund (bor i närheten) som dagligen, konstant skäller så det ekar över hela jävla sjön.. triggar ju såklart alla andra hundar runtom så det låter ju föörjävligt,
på ett av de enda lugna ställen, dolt från all skit å trafik å så förstör detta hundkräck allting.

Argast är jag på ägarna: funderar på att ta ett snack med dom å fråga hur jävla svårt det ska vara att ha koll på sin hund.. får jag ett drygt/ bortviftande svar så tänkte JAG säga att om inte de får TYST på hunden så gör JAG det!

Och det är OFTA samma byracka bara står och skäller ut i tomma intet, till ingen nytta alls, i måånga år ( 3-5 år)

Hur gå tillväga? Förstår ni min frustration?
Ja ,jag har problem m psyket,
Men nu e problemet dessa höga munbajs-skällningar från odjuret..
2025-08-02, 19:33
Medlem
Grovyles avatar
Fiskare, folk omkring sjön undrar också vad det är som pågår .
Märks att deras frid/avkoppling inte är densamma som näre e tyst.
2025-08-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovyle
Blir galen på denna hund (bor i närheten) som dagligen, konstant skäller så det ekar över hela jävla sjön.. triggar ju såklart alla andra hundar runtom så det låter ju föörjävligt,
på ett av de enda lugna ställen, dolt från all skit å trafik å så förstör detta hundkräck allting.

Argast är jag på ägarna: funderar på att ta ett snack med dom å fråga hur jävla svårt det ska vara att ha koll på sin hund.. får jag ett drygt/ bortviftande svar så tänkte JAG säga att om inte de får TYST på hunden så gör JAG det!

Och det är OFTA samma byracka bara står och skäller ut i tomma intet, till ingen nytta alls, i måånga år ( 3-5 år)

Hur gå tillväga? Förstår ni min frustration?
Ja ,jag har problem m psyket,
Men nu e problemet dessa höga munbajs-skällningar från odjuret..

Hunden kanske är ensam, börjar skälla så fort ägaren åker hemifrån!
Leta reda på var jycken bor och kolla hur det står till där!
Gör ev något utifrån vad du ser, verkar konstigt om ägaren själva är närvarande när den skäller så, måste man vara döv för att stå ut.
2025-08-02, 19:50
Medlem
Grovyles avatar
Det räcker med ungdomar som förpestar närvaron med sin helt opassande dunk dunk musik mitt i det lugna, det får man väl ta, men just det här konstanta skällandet gör att man får nog!!
2025-08-02, 19:52
Medlem
Grovyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Hunden kanske är ensam, börjar skälla så fort ägaren åker hemifrån!
Leta reda på var jycken bor och kolla hur det står till där!
Gör ev något utifrån vad du ser, verkar konstigt om ägaren själva är närvarande när den skäller så, måste man vara döv för att stå ut.

Yepp.
Var å kollade en gång faktiskt efter låångt jävla skällande.. när jag väl kom fram blev det ju såklart knäppt tyst :/
2025-08-02, 19:54
Medlem
Citat:
Yepp.
Var å kollade en gång faktiskt efter låångt jävla skällande.. när jag väl kom fram blev det ju såklart knäppt tyst :/

Där har du lösningen, hunden saknar dig 😉
2025-08-02, 19:57
Medlem
okok1s avatar
Du kan anmäla till kommunens miljökontor.
2025-08-02, 19:57
Avstängd
Citat:
Det räcker med ungdomar som förpestar närvaron med sin helt opassande dunk dunk musik mitt i det lugna, det får man väl ta, men just det här konstanta skällandet gör att man får nog!!
du ska inte behöva ta något , polisanmäl ungarna och ägaren till hunden hos länsstyrelsen , det kan du göra anonymt.
2025-08-02, 20:11
Medlem
Citat:
Yepp.
If you can't beat them, join them. Umgås med hunden, alltså.
2025-08-02, 21:17
Medlem
Grovyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
du ska inte behöva ta något , polisanmäl ungarna och ägaren till hunden hos länsstyrelsen , det kan du göra anonymt.

Vet inte om det räcker..
Funderar på att ringa in insattsstyrkan
2025-08-02, 21:18
Medlem
Grovyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
If you can't beat them, join them. Umgås med hunden, alltså.

Med ovannämnda i åtanke så fruktar jag att det är en galen Rabieshund..
2025-08-02, 21:25
Medlem
Citat:
Med ovannämnda i åtanke så fruktar jag att det är en galen Rabieshund..
Ingen rabies i Sverige och hunden hade i så fall varit död sedan länge.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in