2026-01-29, 00:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RusskijNjet
Lite gammalt från dig, men jag har kört insider på 2 datorer sedan windows 10 Insider 10 Oktober 2014 och aldrig varit med om en krasch. Har då kört DEV varianten som är den mest instabila
Men har alltid kört backup som extra säkerhet
Ligger nu på Windows 11 10.0.27954 Build 27954

nej canary är instabilare än dev
Citera
2026-01-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
nej canary är instabilare än dev

Ja, det var Release Preview jag menade, i dag Canary.

Lätt att blanda ihop när man varit med sedan November 2014
Citera
2026-03-04, 02:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Snackades lite om att uppdatering till 25h2 skapade en massa problem, hur ser det ut med detta idag? uppdatera eller undvika?
Citera
2026-03-04, 05:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Snackades lite om att uppdatering till 25h2 skapade en massa problem, hur ser det ut med detta idag? uppdatera eller undvika?

Inga problem alls med denna version som nämns här. Nu är denna tråd lång men vad är det för snack om massa problem? Vad skulle detta vara för något?
Citera
2026-03-04, 07:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:

1:a uppdatering till 25H2 gjordes för c:a 1 år sedan och orsakade en massa problem, sedan har det fortsatt så. Ett nätsök bekräftar det enkelt. Men graden av svårigheter beror, som vanligt, på vad man gör med sin dator.

De äldre buggarna är nu lösta och den senaste uppdatering var rätt problemfri, 25H2 fungerar, allmänt, bra. Men för vissa är det fortfarande problematiskt: https://www.google.com/search?q=bugs+in+latest+w11+update&client=firefox-b-e&hs=gQSp&sca_esv=5339e6c08400f79e&sxsrf=ANbL-n45mPaeHJX6Yx8-Tr0K8x64iQLhWg%3A1772606089462&ei=idKnaaf-G8rxwPAPuueCoQE&biw=1760&bih=990&ved=0ahUKEwjn5qei 0IWTAxXKOBAIHbqzIBQQ4dUDCBE&oq=bugs+in+latest+w11+ update&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiGWJ1Z3MgaW4gbGF0Z XN0IHcxMSB1cGRhdGVIAFAAWABwAHgBkAEAmAEAoAEAqgEAuAE MyAEAmA IAoAIAmAMAkgcAoAcAsgcAuAcAwgcAyAcAgAgA&sclient=gws -wiz-serp

Tips; Gör en backup först.
Citera
2026-03-07, 10:52
Medlem
1FFs avatar
Citat:

P.g.a många klagomål från användare över Ms framfart med bl.a Copilot, AI, och ändringar som lett till mycken buggighet så har Ms bromsat denna "utveckling". För att skapa "goodwill" så har man utlovat kommande förbättringar som många efterfrågat och förbättrande egenskaper. Bl.a återinförs ett flyttbarare Aktivitetsfält och lite annat. Allt detta kan nätet bekräfta.

Med Mars-uppdateringen kommer detta: https://www.windowscentral.com/microsoft/windows-11/9-new-windows-11-features-and-changes-expected-to-arrive-with-the-march-2026-update

Så hoppet är stort om att nästa uppdatering är, om inte buggfri så nästan, och löser befintliga förutom att addera en del trevligheter. Så ska man uppdatera till 25H2 så är det ett bra tillfälle att göra i.o.m Mars-uppdateringen.
Citera
2026-03-08, 09:28
Medlem
Ser att elgiganten lovar att windows recall "inte skickar dina data nånstans" i sina säljannonser.

Låter som de forskat noggrannt i detta då de törs lova kunderna det.
Citera
2026-03-08, 11:28
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Ser att elgiganten lovar att windows recall "inte skickar dina data nånstans" i sina säljannonser.

Låter som de forskat noggrannt i detta då de törs lova kunderna det.

Det är officiellt publicerat: https://support.microsoft.com/en-us/windows/retrace-your-steps-with-recall-aa03f8a0-a78b-4b3e-b0a1-2eb8ac48701c

"Snapshots and the contextual information derived from them are saved and encrypted to your local hard drive. Recall does not share snapshots or associated data with Microsoft or third parties, nor is it shared between different Windows users on the same device. Windows will ask for your permission before saving snapshots. You are always in control of what apps and websites get saved in snapshots, and you can delete snapshots, pause or turn them off at any time. Any future options for the user to share data will require fully informed explicit action by the user."

Översatt till svenska:
"För att använda Recall måste du välja att spara snapshots, vilket är skärmdumpar av din aktivitet. Snapshots och den kontextuella informationen som härleds från dem sparas och krypteras på din lokala hårddisk. Recall delar inte snapshots eller associerad data med Microsoft eller tredje part, och den delas inte mellan olika Windows-användare på samma enhet. Windows kommer att be om ditt tillstånd innan det sparar snapshots. Du har alltid kontroll över vilka appar och webbplatser som sparas i snapshots, och du kan när som helst ta bort snapshots, pausa eller stänga av dem. Alla framtida alternativ för användaren att dela data kräver fullt informerad och explicit handling från användaren."
Citera
2026-03-08, 13:56
Medlem
Copilot/Recall är bara att inaktivera och radera den sparade skiten.
Citera
Igår, 22:06
Medlem
copilot
https://reclaimthenet.org/microsoft-copilot-update-hijacks-default-browser-links

Citera
Igår, 22:44
Medlem
Bilderberg78s avatar
Jag har varit med i "insider" sedan jag gjorde en ren installation sist. Men nu så ska jag försöka rensa bort allting onödigt och bygga om med DISMTools då jag behöver en clean windows igen efter ett långt tag av massa skit som jag fått in av Windows 11 misslyckade AI projekt genom ständigt dåliga dev. uppdatering.
No One Is Using CoPilot...
https://www.youtube.com/watch?v=5-tzLvOu9lo
Jag behöver endast Windows som en Typ 1 hypervisor, då all Agentisk AI ska köras i sandboxes tex har (Claude Cowork i Windows = Ubuntu 22.04 VM.)
Kod:
C:\Users\user\AppData\Roaming\Claude\vm_bundles\claudevm.bundle
Och gällande automatiseringar i själva Windows, så har jag nu ett pålitligt system som tog lång tid att lära mig att kunna få fram. Snarare tiden har hunnit ikapp att ge mig verktygen som fattades, samt tiden lärde mig varför inget fungerade av massa experimenterande.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in