2025-07-30, 19:10
Medlem
Så, här på flashback och på andra ställen så ser jag galna siffror av cannabisanvändande för mig. Efter en 25-års cannabis karriär så använder jag 8g per månad: Och känner mig som en seriös stoner. Men sen ser jag trådar på FB och på andra ställen med folk som drar 1-5 gram per dag.
Jag har jobb, partner, hobbies och allt möjligt att sköta. Hoppar över vardagar för rökande helt, eller röker pyttelite för sömnen alternativt liten edible.
Har jag haft tur och är bara väldigt känslig? Jag kan inte alls funktionera väl på 1-3 gram per vardag som många verkar. Till och med på helgen så drar jag i regel som mest 0.5 gram per kväll. Min volcano vaporizer hjälper även till att få min månadsmängd att räcka. Köper i regel en gång i månaden och när det är slut så är det slut för månaden.
Drar folk verkligen 1-3 gram per dag och är fullt funktionerade? Har jag bara haft en väldans tur med att klara mig med så lite?
Citera
2025-07-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Så, här på flashback och på andra ställen så ser jag galna siffror av cannabisanvändande för mig. Efter en 25-års cannabis karriär så använder jag 8g per månad: Och känner mig som en seriös stoner. Men sen ser jag trådar på FB och på andra ställen med folk som drar 1-5 gram per dag.
Jag har jobb, partner, hobbies och allt möjligt att sköta. Hoppar över vardagar för rökande helt, eller röker pyttelite för sömnen alternativt liten edible.
Har jag haft tur och är bara väldigt känslig? Jag kan inte alls funktionera väl på 1-3 gram per vardag som många verkar. Till och med på helgen så drar jag i regel som mest 0.5 gram per kväll. Min volcano vaporizer hjälper även till att få min månadsmängd att räcka. Köper i regel en gång i månaden och när det är slut så är det slut för månaden.
Drar folk verkligen 1-3 gram per dag och är fullt funktionerade? Har jag bara haft en väldans tur med att klara mig med så lite?
Du kör på precis som man bör göra egentligen och tar mindre doser. Visst blir man mer bäng på mer, men det gör också att toleransen ökar markant och till nästa gång så behöver man än mer för att nå samma resultat.

Har det på recept och går igenom ca 25 gram i månaden, men då pga svår nervsmärta.
Citera
2025-07-30, 19:28
Medlem
Citat:

Är det inte bra att du inte behöver så mycket, det är ju ingen tävling!
Citera
2025-07-30, 19:50
Avslutad
Kul att se NÅN här på forumet har ett hälsosamt bruk!

De där när folk mer eller mindre skryter om hur mycket de röker per dag är exakt samma fjortisfasoner som på 90-talet när man skröt om hur många starköl man kunde dricka på en Lördag kväll eller hur packad man var i helgen.
Citera
2025-07-30, 19:57
Medlem
När jag rökte som mest kunde det gå åt ett par gram per dag, ja, allt handlar om uppbyggd tolerans, något som börjar sina efter någon vecka.
Idag röker jag sällan mer än 0.3g per dag.
Citera
2025-07-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Du kör på precis som man bör göra egentligen och tar mindre doser. Visst blir man mer bäng på mer, men det gör också att toleransen ökar markant och till nästa gång så behöver man än mer för att nå samma resultat.

Har det på recept och går igenom ca 25 gram i månaden, men då pga svår nervsmärta.
Bra att höra: När jag fick ryggskott så fick jag medicin, smärtstillande och i linje med min personlighet körde jag med fysioterapi, massage och kiropraktor. Då tog jag även stark edible samt rökte på, lade mig i sängen och upplevde såna kraftiga varm blixtar längst ryggraden, genom benen, ut genom fötterna och det samma upp till nacken, armarna och ut genom händerna.
Jag tror att det hjälpte till mycket men då var jag sjukskriven en kort tid: Skulle vara svårt att bli så där bäng, som ditt 25 gram och sköta livet.
Citera
2025-07-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är det inte bra att du inte behöver så mycket, det är ju ingen tävling!
Jo! Det är ju bra, hög tolerans blir ju bara att bränna mer pengar. Men samtidigt när jag var till Amsterdam så for jag in och köpte en joint. En 1-grams joint, av kraftig cannabis som andra bara rökte på. Jag var som.. Jag drar från den ett par gånger men ser ger jag bort den. En 1-gs joint drar jag bara i lugnet och säkerheten av stugan eller hemmet, inte i en främmande stad.
Citera
2025-07-30, 20:39
Medlem
Citat:
Jo! Det är ju bra, hög tolerans blir ju bara att bränna mer pengar. Men samtidigt när jag var till Amsterdam så for jag in och köpte en joint. En 1-grams joint, av kraftig cannabis som andra bara rökte på. Jag var som.. Jag drar från den ett par gånger men ser ger jag bort den. En 1-gs joint drar jag bara i lugnet och säkerheten av stugan eller hemmet, inte i en främmande stad.

Det tycker jag är vettigt att du tar ansvar för dig själv och ditt mående!
Citera
2025-07-30, 21:10
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Många stoners ligger på sofflocket och såsar hela dagarna utan varken hobbies, livsgnista eller mening. De är "nöjda" med tillvaron trots att det knappt kan kallas existens. Då är det inga bekymmer att bränna flera gram om dagen.
Citera
2025-07-30, 22:50
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Det varierar. Nu när jag är sjukskriven har jag alltid en bump i köket. Men till vardags när jag jobbar röker jag minimalt. Jag sätter bildekor åt reklamfirmor runt om i stan. Då kan jag röka innan. Jag flyter in i jobbet på ett helt annat sätt och kommer på nya lösningar, ibland målar man in sig i ett hörn när man klär bilen.

Annars röker jag i princip inte alls. Röker jag på kvällen blir det inte att jag lägger mig och sover. Varför ska jag röka om jag ändå ska sova? Jag röker lite på helgen men normalt röker jag bara när jag kommer hem från jobbet. Ingen aning om hur många gram totalt men skulle gissa runt en femma i månaden.

Men som det är nu är jag tvungen att ta vita veckor lite då och då. Det biter inte nu utan jag känner mig flummig medans jag röker bara. Efter en kvart känner jag hur tankarna börjar klarna. Efter en veckas uppehåll kan jag vara bäng i två timmar. Det är bara slöseri igentligen.

Edit: Det blir runt 15g när jag räknar efter.

Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-07-30 kl. 23:07.
Citera
2025-07-31, 10:30
Medlem
Jag röker dagligen och har gjort i ett år , går ungefär 2g om dagen för mig och frugan. Men blir knappt böng längre så börjar bli dags att ta en veckas uppehåll så man får effekt igen
Citera
2025-07-31, 11:22
Medlem
Tradslangs avatar
Jag röker 50 gram i månaden ungefär har heltidsjobb och sköter mig i övrigt, dricker aldrig och tar inga andra droger. Det funkar bra för mig. Har gjort detta i över 10 år.

Edit: Måste lägga till en sak, har en regel att inte röka innan 20:00, sen röker jag cirka 2 gram från 20:00 till 00:00. Blir dunderbäng trots att jag röker 2 gram om dan, det beror på att jag ALDRIG wake n bakear eller röker innan 20. Så jag får alltid ett 20 timmar långt uppehåll. Så man håller toleransen i schack. Lite som intermittent fasting men intermittent smoking då
Senast redigerad av Tradslang 2025-07-31 kl. 11:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in