2025-07-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
10 laxar i budget för 1v i sholm. 😁 Hade du tänkt tälta?
Alls icke. Det var kostnaden för tågbiljetterna med Snälltåget, SL-biljetten och de hotell jag hade bokat. Egentligen var det ju bara fem övernattningar, från söndag till fredag.
Citera
2025-07-30, 21:24
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Ja, eller låta bli att åka till Stockholm överhuvudtaget, som blev mitt val.

Till din fördel kan sägas att du har gjort en riskbedömning och därefter fattat ett beslut, så borde alla göra men ytterst få gör det.
Citera
2025-07-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Poängen var att åka skärgårdsbåt. Nej, på flera av förbindelerna fanns det bara 1 båt per dag. Och jag åker alltså inte upp till Stockholms skärgård för att åka runt i taxi (eller ännu värre buss). Jag tycker inte att det hade varit helt orimligt att kunna boka plats, på t.ex. båten till Norrtälje.

Taxin är båttaxi.
Citera
2025-07-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Taxin är båttaxi.
Kan så vara, men det är inte skärgårdsbåt. (Och skulle väl kosta skjortan från t.ex. Svartön till Norrtälje).
Citera
2025-07-30, 22:13
Medlem
Mailmanss avatar
Vad handlar den här tråden om TS? Vad vill du ens diskutera?
Citera
2025-07-30, 22:36
Medlem
Glostrups avatar
Det går utmärkt att resa runt i Stockholms vackra skärgård, men antingen så accepterar man den allmänna båttrafiken eller så ombesörjer man egen båt. Om man ska åka reguljär båt under högsäsong så funkar det självklart inte att skapa en egen tidtabell som om man vore helt ensam resenär. Det mesta funkar troligen, men det finns inga garantier så man bör ha en plan B.

Det är inte många populära saker i världen som man kan göra under högsäsong helt på egna villkor och enligt en egen rigid tidtabell, så att klaga på detta inte går i skärgården är faktiskt bara löjligt.

Du kanske ska försöka köpa biljett på orientexpressen 5 minuter innan avfärd eller boka rum på ett bra hotell på en populär skidort veckan innan sportlovet, och se om det går bättre…

Detta får nog arkiveras under avdelningen ”orimliga förväntningar”.
Citera
2025-07-31, 10:01
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Tror du det finns hotell på öarna i skärgården (i ”SHOLM”, vem fan förkortar det ens så?)? 😅
Ja det är tält eller vandrarhem som gäller om man ska luffa runt där som TS förklarade.
Jösses 🤦🏼‍♂️

Seglarhotellet i Sandhamn 😁
Citera
2025-07-31, 10:06
Medlem
mikkelbergs avatar
Dags att komma ner från de höga hästarna bonnasverige?

Otroligt bra reside' tycker jag,

men utan tält, sovsäck som back up och lite "öluffartänk"
blir det nog väldigt dyrt och komplicerat.

Stockholmsskärgården är lite Lappland ifall man har upptäckarbyxorna på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in