Otroligt energikrävande att prata med folk som ständigt gnäller över vädret. Ena stunden är det för kallt och man längtar till sommaren men när sommaren väl kommer så går svensken runt och gråter över att det är för varmt och att det inte går att göra något. Ena dagen blåser det för mycket, andra dagen blåser det för lite. Varför låter svensken vädret styra hela ens liv? Tänk på något annat och lugna ner dig.
Är alla folk likadana eller är detta symptomatiskt för just svensken och när kom denna besatthet utav vädret? Samma sak i medierna, varenda regnskur får en stor rubrik i våra största tidningar, dag ut och dag in. Inte riktigt men fan nära.
Är du säker på att dom klagar dom kanske återger fakta? Vädret påverkar alla så egentligen är det inte konstigt att det pratas om det
Jag gnäller bara när det är sommar, fyfan vad jag hatar denna äckliga jävla fittvärme. Jag står inte ut. Sen så åker folk på resor till Grekland, Spanien osv mitt under sommaren, helt otroligt.
Eller folk som envisas med att grilla när det är så hett så man håller på att förgås, men antagligen är det väl folks ungar som tjatar om det. Men folk som gnäller så fort det är lite kallt eller blåser ute ska verkligen hålla käften på sommaren, när de fått sin efterläntade värme.
Folk har lite att göra eller bara fylla ut vardagen med utlägg som;
"kallt idag, ja det är alla fall myggfritt
"nu regnar det igen
"fn vilket skitväder
"vi hade alla fall tur med vädret
"villet jävla land vi bor i, dags att flytta till solen