2025-07-22, 19:29
Medlem
NoTruces avatar
Nu är det dags för den första semifinalen i detta otrrrrrrrrroligt spännande mästerskap.

Vad: Semifinal 1, Dam-EM 2025
Vilka: England - Italien
Var: Stade de Genève, Genève
När: Avspark 21.00
Domare: Ivana Martinčić (Kroatien)
Titta: Viaplay

Startelvorna lär väl komma om cirka en halvtimme.

Tankar? Vi kan väl räkna med åtminstone en bommad straff i alla fall?
2025-07-22, 19:49
Medlem
I alla fall en god nyhet:

”England väljer även att inte knäböja innan avspark mot Italien på tisdagskvällen.

– Det har nått en punkt där den inte längre gör den skillnad vi hoppats på, förklarar Georgia Stanway.

– Vårt beslut är att stå upp – förhoppningsvis leder det till mer samtal, mer förändring och att frågan fortsätter att diskuteras”
(Från AB)
2025-07-22, 19:55
Medlem
NoTruces avatar
Startelvorna:

England: Hampton, Greenwood, Morgan, Williamson, Bronze, Stanway, Walsh, Toone, Hemp, Russo, James

Italien: Giuliani, Di Guglielmo, Linari, Salvai, Lenzini, Bonansea, Giugliano, Caruso, Cantore, Girelli, Oliviero
2025-07-22, 20:00
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
I alla fall en god nyhet:

”England väljer även att inte knäböja innan avspark mot Italien på tisdagskvällen.

– Det har nått en punkt där den inte längre gör den skillnad vi hoppats på, förklarar Georgia Stanway.

– Vårt beslut är att stå upp – förhoppningsvis leder det till mer samtal, mer förändring och att frågan fortsätter att diskuteras”
(Från AB)

Det där fattar jag bara inte. Även om man bortser från George Floyds vandel är det ju obegripligt varför man vill knäböja för en organisation som senare visade sig ledas av korrupta och kriminella. Varför vill vita människor stödja sådant?

Knäböjning symboliserar också underkastelse. Rimmar illa med sporten.
2025-07-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det där fattar jag bara inte. Även om man bortser från George Floyds vandel är det ju obegripligt varför man vill knäböja för en organisation som senare visade sig ledas av korrupta och kriminella. Varför vill vita människor stödja sådant?

Knäböjning symboliserar också underkastelse. Rimmar illa med sporten.

Ja och det manifesterar ju bara motsättningar mellan vita/svarta: ett lag skall vara just ett lag där varje spelare har en funktion och samma värde som lagmedlem,
och att då knäböja för vissa i laget för att visa att man faktiskt (trots att de är svarta) ställer upp för dem. 🫤
Sjukt.

Men angående själva matchen; visst lär väl engländskorna kötta ned Italien?
Men hoppas Italien vinner, givetvis!
2025-07-22, 20:14
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ja och det manifesterar ju bara motsättningar mellan vita/svarta: ett lag skall vara just ett lag där varje spelare har en funktion och samma värde som lagmedlem,
och att då knäböja för vissa i laget för att visa att man faktiskt (trots att de är svarta) ställer upp för dem. 🫤
Sjukt.

Det blir nog engelsk vinst, men ingen kross som mot Wales. Italienskorna är luriga, kan gnugga länge och sedan klippa till. Kan mycket väl tänka mig att Girelli går upp i delad skytteligatopp med González ikväll.
2025-07-22, 20:15
Medlem
märkligt m carter...
2025-07-22, 20:19
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Lite pausmusik innan matchen, för att hedra Ozzy.Jag tror att England vinner ikväll..

https://www.youtube.com/watch?v=0qanF-91aJo
2025-07-22, 20:35
Medlem
På pappret är detta nog en match England vinner typ 3-1. Men det blir en lurig match. Kan det finnas en liten liten uns av klasskillnad från Englands sida, att de börjar matchen med slarviga pass och sånt och Italien som parkerar bussen och satsar på omställningar känner att de kan ruska om engelskorna. Men håller sig kyliga och ivrar sig inte. Hellre ett mål i slutet än ivra bort sig offensivt och England målar på en omställning.
Soncin känner av läget hur italienskor kan ränna iväg pga känslor hellre än avv vara kyliga.
Wiegman har lärt sig av tidigare matcher att vara smart o klok i sin matchcoachning.

Jag tror på typ 3-1 ändå till The Lionesses.
Men jag hoppas Italien vinner för det behövs för Italien och damfotbollen där.

Hellre polisanmälan än knäböjning. Helt rätt.
2025-07-22, 20:35
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Lite pausmusik innan matchen, för att hedra Ozzy.Jag tror att England vinner ikväll..

https://www.youtube.com/watch?v=0qanF-91aJo

Brudarna bör fan ta på sig sorgbindlar och köra "crazy train" vid mål.
2025-07-22, 20:38
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Brudarna bör fan ta på sig sorgbindlar och köra "crazy train" vid mål.

Ja absolut, de håller jag med dig och sen får Italien köra låten Dreamer
2025-07-22, 20:41
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Sjukt.

Ska man tro bettingbolagen ska England ta detta utan större tvekan. Italiensk seger ger 6-7 ggr pengarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in