• 4
  • 5
2025-07-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Kvinnor i allmänhet är inte nyfikna och kan inte tänka utanför boxen, så de gör usla upptäckter. Vilket kan ses på könet på nobelpristagarna t.ex.

Det är ändå inte värsta problemet. Utan vi var teoretiserat hela arbetslivet och Sveriges största yrkesgrupp Sjuksköterskor kastar numera bort 1 år av sina studier på en helt meningslös "forskning" där de går in i databaser och summerar vad andra skrivit utan att fatta något. Till en kostnad av miljarder varje år, de kunde arbetat istället.

Det som behövs är en uppvärdering av praktiska arbeten. INTE teorier och forskning. Det är INTE bättre att sitta framför datorn än att sköta en patient eller måla ett hus.

Jag instämmer inte i det första stycket, men väl i vad du skriver om sjuksköterskor. Dessutom inte ovanligt att denna grupp "forskar" och skriver en avhandling som tillför absolut ingenting. Som ett konkret exempel från verkligheten kan nämnas avhandlingen "Hur äldre upplever sin inkontinens ". Jag tror man kan ha en ganska rimlig uppfattning av detta även utan att ta del av forskningsresultaten.
Citera
2025-07-22, 15:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dottertillendotter
Jag instämmer inte i det första stycket, men väl i vad du skriver om sjuksköterskor. Dessutom inte ovanligt att denna grupp "forskar" och skriver en avhandling som tillför absolut ingenting. Som ett konkret exempel från verkligheten kan nämnas avhandlingen "Hur äldre upplever sin inkontinens ". Jag tror man kan ha en ganska rimlig uppfattning av detta även utan att ta del av forskningsresultaten.
Låter som klassisk kvinno-forskning. Kvinnor forskar alltid om basala saker, t.ex hur man känner det eller hur man städar badrum. Man kan se orsaken redan på en femåring, en femårig tjej bryr sig om hemmet och kompisar, en femårig kille kan också göra det men bredden är enorm och en del älskar redan fotboll, spel, eller något annat som inte har med hem och familj att göra.
Citera
2025-07-22, 16:21
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Kvinnorna gör det möjligt, men det är i slutändan onda män som tjänar pengarna på skitet. Kvinnor är röstboskap som gör idioti genomförbart.
Citera
2025-07-24, 09:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Låter som klassisk kvinno-forskning. Kvinnor forskar alltid om basala saker, t.ex hur man känner det eller hur man städar badrum. Man kan se orsaken redan på en femåring, en femårig tjej bryr sig om hemmet och kompisar, en femårig kille kan också göra det men bredden är enorm och en del älskar redan fotboll, spel, eller något annat som inte har med hem och familj att göra.

Vad menar du med att femåriga flickor "bryr sig om hemmet och kompisar"?

Och med kvinnor som forskar på "hur man känner det", menar du troligen "psykologi".
Senast redigerad av Jenny9 2025-07-24 kl. 09:19.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in